پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

حمایت دانشجویان از حضور رحیم پور در نمازجمعه

بسیج دانشجویی دانشکده فنی تهران با صدور نامه ای خطاب به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور خواستار تداوم سخنرانی های پیش از خطبه نماز جمعه شد.

شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور
با  سلام و احترام.
با عنایات خداوند متعال و ثمرات خون مطهر شهدای انقلاب؛ برپایی نماز پر صلابت جمعه در سراسر کشور یکی از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی ایران می باشد. آگاهی بخشی به مردم در زمینه معارف اجتماعی و سیاسی و تجدید روح دینی و نشاط معنوی، ایجاد همبستگی و انسجام بین امت اسلامی و همکاری برای حل مشکلات عمومی مردم از جمله ظرفیتهای این نعمت ایزد منان برای اسلام عزیز و مسلمین می باشد. حل بسیاری از مسائل و مشکلات کشور و بسیاری از جریان سازی های صحیح مبتنی بر اصول انقلاب و فارغ از دسته بندی های حزبی می توانند به صورت جدی از نماز جمعه شروع شوند.
نماز جمعه باید محل بروز مسائل و مشکلات مردم و بازتاب دردهای آنان باشد. جایی که باید بسیاری از مسائل مهم مربوط به اداره کشور را در بعد عمل و نظر از دیدگاه اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و با وضع کنونی سنجیده شوند.
بی تردید دشمنان قسم خورده برای توقف قطار انقلاب اسلامی؛ همواره از حربه های مختلف تلاش نموده اند تا مانع صعود انقلاب به قله های عزت و کرامت شوند. از جمله یکی از آن حربه ها استفاده از عناصر داخلی جامعه مسلمانان علیه اسلام می اشد. دشمن خبیث به جریان های تجددگرای غرب زده و تحجرگرای ظاهرگرا دل بسته است و با ایجاد فضای دوقطبی در جامعه، چالشی برای اسلام ناب محمدی(ص) ایجاد کرده است. که متأسفانه این جریانات در جای جای نظام اعمال نفوذ کرده و حتی تصمیم سازی و تصمیم گیری می نماید؛ در حالی که اعتقادی به اجرایی شدن احکام و قوانین اسلام اجتماعی در نظام حکومتی و اجرایی کشور ندارند و عزت و استقلال کشور را نشانه گرفته و با نقاب تزویر، انقلاب را توخالی و وابسته می کنند.
نماز جمعه محلی است که می تواند چهره صحیح انقلاب اسلامی را در میان جریان های مختلف موثر بر کشور به نمایش بگذارداما متاسفانه به اذعان اکثر دلسوزان انقلاب اسلامی تا امروز از بسیاری از فرصت ها استفاده نشده است، که این خود باعث کم رونقی و  نمایشی شدن نماز جمعه میشود. نمازجمعه امروز به محلی کم اثر تبدیل شده است در حالی که می تواند محلی برای پرداخت صریح تر به مسائل انقلاب بوده و دائم محتوای مورد نیاز انقلاب اسلامی را بازتولید کند.
نماز جمعه با وجود اهمیت فراوان همواره در مباحث کلیشه ای، تکراری و بی فایده درجا زده و تقویمی عمل کرده است. نماز جمعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر نشود و سیاست های جاری کشور بدون حمایت حزب و گروهی در آن مورد انتقاد قرار گیرد و از مسئولین و مدیران حسابرسی نشود؛ نماز جمعه ای که در آن از فتنه و فساد انتقاد نکند، فریاد نزند و علیه جریان های غرب زده وابسته طلب موضعی نگیرد؛ نماز جمعه ای برآمده از اسلام ناب نیست. نماز جمعه ای که به بیان مشکلات عینی جامعه به صورت استدلالی نپردازد و محدود به اسلام فردی شود و برنامه ای برای پیاده سازی اسلام و استیفای حق محرومین در جامعه نداشته باشد نمی تواند مطلوب جمهوری اسلامی باشد. البته مطلوب عده ای از نماز جمعه، نماز جمعه مرده است. عده ای گمان می کنند که بیان مطالب فوق در تریبون مقدس نماز جمعه ، باعث تضعیف نظام می شود که برعکس، مایه ی استحکام و قوام  و رشد جامعه و اعتماد آفرینی به نظام می گردد. دردناک تر از همه این که در نظام اسلامی، سخن از پیاده سازی اسلام اجتماعی و فریاد زدن علیه مفاسد و فتنه ها هزینه داشته باشد و بر آن فشارهای همه جانبه وارد و تهدید  نمایند. نماز جمعه باید رویکردی فعالانه و خطبایی دلسوز و انقلابی داشته باشد.
همان طور که استحظار دارید؛ نماز عبادی و سیاسی جمعه هفته ای که گذراندیم؛ رنگ و بوی دیگری داشت که از طرفی همگان را مات و مبهوت و از طرفی دیگر نشاط و خرسندی به همراه داشت.
 
سخنرانی پیش از خطبه آقای حسن رحیم پور ظرفیت‌های مغفول مانده آن را نشان داد و آن قدر شیرین و گوارا بود که امیدها را در دلها زده کرد، چرا که مسائل مهمی از کشور را از تریبونی رسمی بیان کرد. سخنرانی پیش از خطبه نباید همیشه تابع تقویم و متناسب باشد که در این صورت بسیار کسل کننده و کم فایده خواهد بود. امید است در این بخش از نماز جمعه از علما و متفکرین اسلامی برجسته و اساتید نخبه بیشتری استفاده شود تا هرچه پربار تر باشد.
و اینگونه است که امید و اعتماد توده های مردم به نظام افزایش خواهد یافت و در آن صورت است که جوانان و دانشجویان نیز با رغبت به نمازجمعه خواهند آمد اما اکنون رغبت و کشش چندانی را احساس نمی کنند.
بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران ضمن حمایت از سخنان صریح، بصیرت بخش و انقلابی پیش از خطبه و ضمن تشکر از رویکرد ستاد برگزاری نماز جمعه تهران بابت برگزاری این جلسات، تداوم روز افزون این جلسات در تریبون های سراسر کشور و همچنین تغییر در رویکرد خطبای عزیز را خواستار است.
و من الله توفیق

اخبار مرتبط