پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

خیرین برای راه اندازی فرستنده دیجیتال در دزفول همت کنند/ قاضی پرونده تخلیه کانون پروش فکری و کانون جلسات با یک برگه حکم صادر کرده است

به گزارش دزمهراب حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود:از طرفی مردم را به دوری کردن از ماهواره و برنامه های منحرف کننده تشویق می کنیم ولی از طرف دیگر فکری برای حل مشکل دیجیتال در این شهرستان نمی شود.
وی افزود:با وجود پیگیری فراوانی که در این خصوص صورت گرفته هیچ اعتباری از سوی مسئولان برای حل مشکل دیجیتال در نظر گرفته نشد لذا از مسئولان ناامید شده و برای جلوگیری از نفود فرهنگی دشمن از خیرین و نیکوکاران دزفول تقاضا می شود با کمک های خود مشکل دیجیتال را در شهرستان دزفول حل کنند.
امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های نمازجمعه 26 دیماه سالروز فرار شاه خائن از کشور و نزدیکی ایام الله دهه فجر را گرامیداشت و افزود:شاه خائن کشور را در اختیار آمریکا، اسرائیل و دیگر اجانب قرار داده بود و ملت ایران را خوار کرده بود و برای حفظ منافع اجانب و سلطنت خود از هیچ خیانت و جنایتی دریغ نکرد ولی ملت ایران با رهبری پیامبر گونه امام خمینی (ره) شاه را از تخت سلطنت پائین کشید و از کشور بیرون راند که این سرنوشت همه خائنان است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود:در دوران نظام شاهنشاهی مستشاران خارجی برای کلیه امور کشور تسلط داشتند ولی اکنون به برکت انقلاب و خون پاک شهدا ایران اسلامی در کلیه عرصه های علمی،نانو،تکنولوژی،فناوری در زمره کشورهای پیشرفته دنیا قرار گرفته است و نخبگان و جوانان دانشمند تصمیم گیرنده هستند.
خطیب جمعه دزفول به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در 19 دیماه سالروز قیام مردم قم نیز اشاره کرد و گفت: توجه به شیطان بزرگ که آمریکا و همراهانشان است ،توجه به دشمن درون که بی انگیزگی،ناامیدی،تنبلی،سیاست های غلط ،تنگ نظری و خیانت های آشکار آمریکا در برجام از جمله موارد مهمی است که مقام معظم رهبری در این دیدار به آنها پرداخت.
وی به موضوع برجام نیز اشاره کرد و بیان داشت:غرب قصد دارد با حقه و نیرنگ کار خود را پیش ببرد ولی طبق فرموده مقام معظم رهبری نباید به امریکا اعتماد کرد چرا که اکنون راه خرید چند هواپیمای ایرباس را با شرط و شروطی باز کرده اند ولی کنگره امریکا به شدت به دنبال لغو این قرارداد است.
امام جمعه دزفول تاکید کرد:مسئولان در قضیه برجام باید قاطع تر ، جدی تر و شفاف تر عمل کنند .
خطیب جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های این هفته درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام را به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت گفت و افزود:دوست و دشمن پیام و نماز رهبری بر پیکر آیت الله هاشمی را تجزیه و تحلیل کردند ولی باید دانست مقام معظم رهبری در دنیا به عنوان یک سیاستمدار بزرگ شناخته شده و کلمه به کلمه حرفهای ایشان از روی منطق و برنامه است ،ایشان در نماز میت بر پیکر آیت الله رفسنجانی از صمیم قلب برای وی طلب عفو کرد.
امام جمعه دزفول در ادامه با اشاره به انتقاد چند هفته پیش خود از عملکرد دادگستری دزفول افزود:مدیر کل دادگستری خوزستان نشستی چند ساعته برای بررسی موارد مطرح شده برگزار و این موارد را یک به یک بررسی کردند که قابل تقدیر است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد:مسوولان باید دید حکومتی داشته باشند و هر مسئول نباید حیطه کاری خود را ببیند بلکه باید مراقب باشد که همه جزئی از نظام هستیم و اهداف باید نظام مند باشد.
وی مبارزه با فساد و ابتذال اخلاقی را از مطالبات رهبری عنوان کرد و افزود:در خصوص حکم تخلیه ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول قاضی پرونده با یک برگه حکم را صادر کرده که مدیر کل دادگستری خوزستان درخواست تجدید نظر این حکم را به معاون قوه قضائیه ارسال کرده اند که امیدواریم به سرانجام برسد.
خطیب جمعه دزفول تاکید کرد:قانون باید برای همه یکسان اجرا شود و هیچ تبعیضی برای کمیسیون ماده 100 در دزفول نباید لحاظ شود.
وی بیان کرد:طبق اعلام دادگستری انتخاب کارشناسان و ناظران کارشناسان قضایی بر عهده دادگستری نیست در حالی که طبق نظر کارشناس حکم قاضی صادر می شود و ممکن است با انتخاب کارشناس نابلد حکم کسی ناحق شود لذا باید فکری برای این امر کرد تا شاهد بی عدالتی در سطح جامعه نباشیم .
وی از مسئولان قضایی خواست گلایه های مطرح شده را دلسوزی بدانند تا خللی به عدالت وارد نشود ضمن اینکه طبق استاندارد دادگستری دزفول باید 74 قاضی داشته باشددر حالی که در حال حاضر فقط 34 قاضی در این شهرستان مستقر هستند و دادگستری دزفول با 46 درصد ظرفیت فعالیت می کند لذاکمبود قاضی در این شهرستان باید برطرف شود.

ایرنا

اخبار مرتبط