پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دانشمند گردان 2 / شهید عبدالحسین صحتی

دزمهراب : دانشمند گردان 2 / شهید عبدالحسین صحتی

عبدالحسین صحتی ،فرمانده پایگاه بسیج و جلسات قرآن مسجد پاسداران و کادر ثابت بسیجی گردان بلال که در هیچ مأموریتی از گردان غایب نبود، در کنارفعالیتهای مختلف ذکر شده ،درامتحانات دبیرستان هم بصورت متفرقه شرکت نموده و با معدل بالای ۱۹ دیپلم گرفت و در کنکور سراسری در دانشگاه دولتی اراک پذیرفته شد.

عبدالحسین صحتی یک چهره علمی و اخلاقی برجسته بود که رفتار و مشی معمولی اش را تنها می توان با علمای فرهیخته حوزوی مقایسه کرد.

از چنان وقار و متانتی برخوردار بود که حداقل بیست سال از انچه سن داشت بزرگتر می نمود.

شجاعت زایدالوصفی داشت، از مرگ ابایی نداشت و از پذیرفتن هرگونه ماموریتی شانه خالی نمی کرد. مجروحیتهای مکرر باعث نمی شد تا جبهه را ترک نماید .

در پدافندی پاسگاه زید، در عملیات بدر و در عملیات والفجر۸ با وجود آنکه زخم های عمیقی برداشته بود لیکن پس از انجام عمل جراحی و پانسمان بلافاصله از بیمارستان صحرایی خود را به خط رسانده و هرگز حاضر به ترک جبهه نبود.

IMG-20150926-WA0008

پنجمین سال جنگ و انجام عملیات پیروزمندانه والفجر۸ با اتمام موفقیت امیز ماموریت گردان بلال پایان می یافت.

در این مأموریت شهادت برادرانی مثل فرج اله پیکرستان، عبدالمحمد مشاک، حمید کیانی، حسین انجیری، جمال قانع که از ارکان ثابت گردان بودند و سابقه همرزمی چند ساله با بقیه کادر داشتندباقیمانده کادر ورزیده و عاشق شهادت گردان را در اندوهی عظیم فرو برده بود.

آنان مثل دانش آموزان بسیار درس خوانده ای که ناباورانه در امتحان مردود شده باشند ، سردر گریبان برده و حاضر به ترک منطقه عملیاتی نبودند .

به آنها گفته شد برای تجدید قوا به عقب برمیگردید . دو سه روزی به مرخصی آمدند ولی خود را خجل و شرمسار می دیدند .

دوستان می گویند ،عبدالحسین هم به مرخصی آمد و علی رغم آنکه قبلا زخم برداشته بود ولی حاضر به استراحت نبود . گویی روح و جان او در منطقه جا مانده است . مجددا به اتفاق کادر گردان بلال به منطقه برگشتند . اما مأموریت گردان پایان یافته اعلام شد. و می بایست بنه گردان را برمی گرداندند .

از شب تا به صبح وسایل و امکانات گردان را به غرب بهمنشیر منتقل نمودند . و خدا میداند در استجابت دعای کدام عاشق دلسوخته بود که درست در لحظه ای که ناامیدانه منطقه را ترک میکردند با بمباران هواپیماهای عراقی کادر گردان بلال یکجا به آسمان پر کشید . و عبدالحسین نیز در کنار سی وسه لاله خونین کربلایی بلال آسمانی شد.

علیرضا زمانی راد – دزفول

IMG-20150926-WA0007

اخبار مرتبط