پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:متاسفانه دردو دهه اخیرشاهد پیشرفت علمی و دینی در شهر دارالمومنین دزفول نبوده ایم.

آیت الله ˈمحسن اراکیˈ روز چهارشنبه در آیین افتتاح مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) دزفول گفت: دزفول شهر شیخ مرتضی انصاری است و دزفولی ها باید بیشتر با این شخصیت فرهیخته آشنا شوند.
وی در ادامه افزود: شیخ انصاری بنیاد یک مکتب فقهی نو را گذاشت و باید منبع الهام برای نسل جوان ما باشد.
آیت الله  شیخ محسن اراکی با تاکید بر اهمیت شناخت شخصیت این عالم گفت: متاسفانه در دو دهه اخیر شاهد پیشرفت علمی و دینی در شهر دارالمومنین دزفول نبوده ایم.
وی اظهار داشت: نخبگان شهر دزفول باید میراث این شهر را احیا کنند و به نسل آینده خود انتقال دهند تا شخصیت های این چنینی پرورش یابد.
مدیر سطح سه مدرسه علمیه الزهرا(س) دزفول نیز ضمن قدردانی از خیرانی که در ساخت این مدرسه علمیه همکاری کرده اند، گفت: حوزه علمیه متولی نظام دینی در جامعه است و با توجه به اینکه در کلیه بخش های جامعه تحول صورت می گیرد تحول در این نظام دینی و علمی نیز ضروری است.
ˈ منصوره موجودیˈ با اشاره به نقش ویژه بانوان در حوزه دین گفت: حوزه علمیه خواهران قم در سال 1375 فعالیت های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
مدیر سطح سه مدرسه علمیه الزهرا(س) دزفول افزود: حوزه علمیه شهر دارالمومنین دزفول نیز از سال 1363 با همت آیت الله سید مجدالدین قاضی دزفولی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 75 رسمیت یافت.
وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) دزفول بتوان فصلی نو در حیات زن مسلمان فراهم کرد.
ساختمان این مدرسه علمیه شامل دو طبقه و امکاناتی از جمله سالن اجتماعات، نمازخانه، کتابخانه، سالن اینترنت، فاز اداری و 16 کلاس درس است و با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال در مدت سه سال احداث شده است.
در آیین افتتاح این مدرسه، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ،آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و اصغر عبداللهی معاون اداری و مالی حوزه های علمیه کشور و مسوولان محلی حضور داشتند.

80986218-5405794

ایرنا

اخبار مرتبط