پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

درمان دعوای عروس و مادر شوهر

مهمترین وظیفه به دوش مرد است و باید به گونه ای رفتار کند که در عین احترام به مادر، به همسر محبت کند و مادر را به گونه ای دوست بدارد و تکریم کند که حق همسر ضایع نگردد.

به گزارش فرهنگ نیوز برخی تصور دارند که اعمال خیر و رفتارهای نیک خداپسندانه فقط در صدقه دادن و کمک به خلق در بیرون خانه می باشد، ولی با توجه به سخن پیامبر اکرم که می فرمایند: “خیرکم خیرکم لأهله وأنا خیرکم لأهلی” بهترین شما کسی است که با خانواده(همسرش) خوش رفتار باشد، و من از همه شما برای همسرانم بهتر هستم (۱) بهترین انسان ها کسانی هستند که با خانواده خود با خوش رویی برخورد کنند. البته صدقه دادن و کار خیر کردن برای مردم خوب و پسندیده است. ولی مهمتر از آن توجه به خانواده است.

حضرت محمد (ص) درباره ی صدقه دادن و محبت به همسر و خانواده می گویند: “من دخل السوق فاشتری تحفه فحملها الی عیاله کان کحامل صدقه الی قوم محاویج; هر کس به بازار رود و هدیه ای برای خانواده اش بخرد و ببرد، [پاداش او ] مانند کسی است که برای نیازمندان صدقه می برد ” و به این تریب این دو را با یکدیگر برابر می داند.
این روز ها که به روز مادر و همسر نزدیک می شویم، باید توجه خود را به این موضوع زیاد کنیم. البته این توجه نباید به گونه ای باشد که خدایی نکرده بین مادر و همسر، کدورتی پیش بیاید و یکی از آن دو برنجند. در این رابطه مهمترین وظیفه به دوش مرد است و باید به گونه رفتار کند که در عین احترام به مادر، به همسر محبت کند و مادر را به گونه ای دوست بدارد و تکریم کند که حق همسر ضایع نگردد.
در برخی موارد مرد نقشی ندارد و بهترین رفتار را انجام می دهد.در این شرایط دو حالت پیش می آید، یکی اینکه مادر شوهر رفتار نا درست دارد و دیگری که این روز ها  بیشتر از گذشته رواج پیدا کرده،  رفتار های ناپسند عروس است.
از طرفی مادر شوهر این ذهنیت غلط را باید به زباله دان زندگی بیندازد که عروس جای مادر شوهر را گرفته و دل و دیده پسرش را از آن خود ساخته است.
مادر اگر مادر خوبی باشد (حتی اگر مادر بدی هم باشد) جایگاه ویژه ای را در زندگی فرزندانشان خواهند داشت. پس عروس را اشغالگر و غاصب سرزمین ذهن و زندگی فرزندتان ندانید این نگاه نادرست، موجب ارتباط نادرست با عروستان خواهد شد و همانند مادرانی که با گریه و التماس و دلسوزی درصدد اصلاح امور فرزندان خود برمی آیند چه نیکو و مۆثر است اگر چنین رفتار و تعاملی را نیز با عروس خانواده داشته باشند و از سوی دیگر نه تنها نگاه رقابت جویانه عروس نسبت به مادر شوهر باید حذف شود بلکه باید به مادر شوهرش مثل مادر خویش بنگرد و سخن های او را دلسوزانه بداند. در کل بایستی مادر شوهر و همسر نیز از خود گذشتگی های را نیز داشته باشند و در قبال سوء تفاهم ها ایثار کنند.

اخبار مرتبط