پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

در قضیه مرز دزفول اسیر شانتاژها نشویم!

به گزارش دزمهراب اخیراً خبری در شبکه های مجازی پخش شده است که باعث تحریک احساسات پاک مردم عزیز دزفول شد، احساساتی که نشان از تعصبی پاک دارد.

خبری که در شبکه های موبایلی مدعی شدند که قرار است بعد از مدتها جنجال بر روی محدوده ی دزفول و اندیمشک، در جلسه ایی در استانداری و با حضور مسئولان دو شهر این محدوده تعیین تکلیف شود. بعد از انتشار این خبر بود که برخی ها قضیه را احساسی نموده و شروع به داستان سرایی نمودند و از طرف مقابل، یک هیولا ساختند که قرار است تابلوی محدوده دزفول را حتی تا میدان روبروی تیپ 2 زرهی عقب برانند و در اظهاری مضحک مدعی شدند که با این تغییر بیمارستان بزرگ دزفول را نیز به آن شهر واگذار می شود!! که اینها یقیناً دروغ و شانتاژی بیش نیست.

برخی دیگر فضا را بیشتر ملتهب و احساسی کردند که ” همه کارها را تعطیل کنید و همه به این قضیه اعتراض نمایید و یا دزفول در خطر است و…!!

از انطرف در این دعوای موبایلی برخی گروههای اندیمشکی نیز با اعلام اینکه سوم شعبان متعلق به ان شهر است و غیره آتش بیار آن طرف شدند.

در این بین آنچه از همه مهمتر است سخنان مسئولان ارشد شهرستان است؛از جمله فرماندار و یا رئیس شورای شهر و یا نماینده. که تاکنون خبری از این مسئولین نشده است و از مسئولان اندیمشک نیز خبری رسمی در این دعوای موبایلی پخش نشده است.

واقعا سئوال اینجاست ثمره و هدف توزیع کنندگان این خبر در بین آحاد مردم چیست؟ مگر مردم راهی جهت حضور در جلسه تصمیم گیری دارند؟ یعنی منتشرکنندگان بر توان مسئولان شهر جهت مقاومت در برابر خواسته های غیر قانونی شک دارند؟ یعنی نمی دانند مردم روی وجب به وجب شهرشان حساس هستند و نمی دانند تغییر محدوده اتفاقات ناگوار ممکن است به مراه داشته باشد؟ و یا پخش اینگونه خبرها سبب تفرقه می شوند؟

یقیناً مسئولان شهر همان حساسیت را که مردم دارند، آنها نیز دارند و خواهند داشت و جای نگرانی نیست.

مراقب باشیم که با ارسال برخی پیامها به دیگران، سبب ایجاد تفرقه در بین مردم دو شهر نشویم و باعث توهین به همدیگر نشویم و مراقب باشیم به گونه ای از طرف مقابل سخن نگوییم که خودمان را به دست خودمان تحقیر و کوچک نماییم.

این داستان محدوده، سخن امروز و دیروز نیست و تاکنون قانون و منطق محکم مسئولان شهر حرف اول و آخر را زده است و با کلام قانون بر محدوده فعلی شهر ایستادگی شده و تابلوی ورودی شهر عَِِلم شده است.

مردم شهرهای دزفول و اندیمشک سالهای سال در کنار همدیگر به دوستی و صفا زندگی کردند، دوران دفاع مقدس نمونه بارز وحدت و دوستی بود، اینقدر که بچه های اندیمشکی شهید احمدنونچی که از فرماندهان دزفولی است را می شناسند شاید برخی از ما او را نشناسیم. عشق بچه های رزمنده آنجا شهید حمیدصالح نژاد است و در دزفول نیز دیدیم که وقتی شهید محمد قربانی در دفاع از حرم به شهادت رسید بچه های دزفول چگونه ارادت خود را به شهید قربانی و یا شهید مجدی نشان دادند… پس مراقب باشیم برخی شیطنتها وحدت را از بین نبرد.

حدود 4 سال چنین سخنانی نبود باز نیز همگی کمک کنیم تا تفرقه و کینه جای وحدت را نگیرد.

مردم اطمینان داشته باشند که مسئولان دزفول کار خود را بلدند وچنانچه خبری باشد آنانمردم را خود در جریان می گذارند.

انصارحزب الله شهرستان دزفول

 

اخبار مرتبط