پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

در کمتر از سه ماه 270 مجرم در دزفول دستگیر شدند

دزمهراب: فرمانده انتظامی دزفول از دستگیری 270 نفر به دلیل ارتکاب انواع جرم و تخلف در کمتر از دو ماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش دزمهراب سرهنگ علی الهامی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این افراد از اول آذرماه تا 23 بهمن ماه به دلیل ارتکاب انواع جرم از جمله سرقت موتورسیکلت دستگیر شده اند.
وی تعداد کل سرقت های این شهرستان در این مدت را 96 مورد دانست و گفت:از این تعداد 49 فقره مربوط به سرقت موتورسیکلت بوده است که با توجه به این آمار ،سرقت موتورسیکلت نسبت به دو ماه پیش از آن 20 درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی دزفول تعداد سرقت از خودرو در این شهرستان در کمتر از دو ماه گذشته را 15 فقره اعلام کرد و گفت:سرقت وسایل داخل خودرو نیز در این مدت نسبت به دو ماه پیش از آن 44 درصد کاهش یافته است.
سرهنگ الهامی به فراوانی موتورسیکلت در این شهرستان اشاره کرد وگفت:مردم باید مقید به رعایت نکات ایمنی در رانندگی باشند و قوانین را به درستی اجرا کنند تا مورد سرقت قرار نگیرند.
فرمانده انتظامی دزفول با بیان اینکه در موارد بسیاری موتورسیکلت ها در حریم خیابانها پارک می شوند ضمن اینکه بسیاری از راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند گفت:توقف خودرو زیر تابلوی پارک ممنوع بی احترامی به قانون می باشد لذا از شهروندان انتظار می رود با رعایت قانون با نیروی انتظامی همکاری کنند.
فرمانده انتظامی دزفول وقوع اکثر جرایم خشن در دزفول را ناشی از فقر ، تنگدستی ،انتخاب نادرست و بیکاری دانست و گفت:باید با ارائه آموزش و فرهنگ سازی مردم را آگاه کرد تا از وقوع جرم پیشگیری شود.
سرهنگ الهامی وظیفه نیروی انتظامی را شناسایی و دستگیری مجرمان و نیز تشکیل پرونده برای آنان و ارجاع به قوه قضاییه دانست و گفت:در مواردی سارقان با قرار وثیقه آزاد می شوند.
وی ضمن تقدیر از همکاری مسوولان قضایی دزفول با نیروی انتظامی در خصوص قتل یک مرد میانسال در یکی از باغ های روستای بن جعفر گفت:اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده و سه نفر از عاملان تیراندازی و قتل در این رابطه دستگیر و یک نفر نیز متواری می باشد که در اسرع وقت فرد چهارم نیز دستگیر خواهد شد.
وی انگیزه این افراد از قتل را سرقت اعلام کرد و گفت: با بررسی دوربین های مداربسته از روشن شده است این افراد سابقه سرقت از دیگر باغ ها را نیز داشته اند.
وی همچنین به تشریح حادثه آدم ربایی در دزفول پرداخت و گفت:دو نفر آدم ربا هر دو برادر بوده که با هدف دریافت پول اقدام به آدم ربایی کرده اند.
وی افزود:نیروی انتظامی با همکاری نیروهای امنیتی دو نفر آدم ربا را دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده است.
سرهنگ الهامی در خصوص حادثه قتل فرزند یک پزشک در ماه گذشته در دزفول نیز گفت: قاتل فردی سابقه دار بوده که بنا به دلایلی دستگیر شده و تحمل کیفر کرده اما بعد از آزادی مججدا اقدام به قتل کرده است.
وی با انتقاد از نشر اکاذیب در فضای مجازی در رابطه با این قتل افزود:در این رابطه شش پرونده توسط پلیس فتا تشکیل شده و بیش از 36 نفر نیز به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی همچنین به وقوع سرقت از خودروهای مدل بالا و گرانقیمت نیز اشاره کرد و گفت:برخی افراد خودروهای مدل بالا را سرقت کرده و در جراید با قیمت پایین تری به فروش می رسانند و در مکان معامله در مکانی خلوت اقدام به سرقت پول و مدارک از فرد خریدار می کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان دزفول وقوع جرم در جامعه را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت:ارائه آمار توسط نیروی انتظامی افکار جامعه را به هم می ریزد لذا نیروی انتظامی با دارابودن نیروهای جان بر کف سعی بر حفظ امنیت در جامعه دارد و تمام تلاش خود را در این خصوص دارد.

منبع/ایرنا

اخبار مرتبط