پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دزفول در شب شهادت صادق آل محمد (ص) سوگوار است

ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) در دزفول در شب شهادت صادق آل محمد(ص) با برپایی مجالس روضه خوانی و عزاداری به سوگ نشستند.emam1

 آیین سوگواری شهادت امام صادق (ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مساجد و حسینیه های دزفول آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه دارد.

مردم دزفول که از چند روز پیش با پارچه های سیاه مساجد و خیابانهای این شهر را سیاهپوش کرده اند با راه اندازی دسته جات سینه زن و تجمع در آستان متبرک حضرت سبزقبا (ع) در سوگ شهادت بنیانگذار مذهب تشیع عزاداری کردند.

در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) مردم دزفول در قالب دسته جات عزادار از مساجد امام جعفر صادق (ع)،امام موسی ابن جعفر(ع) ، مسجد پاسداران و مکتب الزهرای دزفول و نیزدیگر مساجد و حسینیه های این شهر به طرف آستان سبزقبا (ع) به حرکت در آمده و در سوگ شهادت رییس مذهب تشیع اشک ماتم ریختند.

هیات های عزادار پس از تجمع در محل آستان حضرت محمدابن موسی الکاظم (ع) با برپایی مجلس روضه خوانی به سوگ نشستند.

در سالروز شهادت ششمین پیشوای شیعیان نیز اقشار مختلف مردم دزفول صبح روز دوشنبه در قالب دسته جات عزادار در سطح شهر به عزاداری خواهند پرداخت.

آیین عزاداری شهادت امام صادق (ع) امشب در مساجد شهرها و روستاهای تابعه شهرستان دزفول ، با حضور عاشقان و دل سوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ایرنا

اخبار مرتبط