پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دزفول شاهد ساخت ۳ بیمارستان در ۳ سال اخیر است/هیچ مسئولی حق سفارش برای اشتغال در دزفول را ندارد/متاسفانه نفوذ سیاسی در بحث انتقال آب خوزستان مهم شده است+تصاویر

به گزارش دزمهراب نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز جمعه به مناسبت  ۱۷ مرداد روز خبرنگار در دفتر وی نشستی خبری با اصحاب رسانه برگزار گردید.

عباس پاپی زاده ضمن تبریک روز خبرنگار، اصحاب رسانه را ارکان اصلی جامعه مدنی دانست و اظهار کرد: همواره به مسئولان شهرستان تاکید کرده ام که برای بیان مشکلات، چاره اندیشی و ازسویی برای معرفی عملکرد خود با اصحاب رسانه تعامل خوبی داشته باشند ضمن اینکه به دغدغه خبرنگاران و نیازهای آنان نیز توجه کنند.

IMG_2862

وی در ادامه  گفت: با توجه به گرمای بالای 50 درجه و شرجی بودن خوزستان، سال گذشته وزیر نیرو را در این ایام به دزفول آوردیم که یکی از نتایج سفر وی دستور و تامین بودجه ورود یک ترانس ایستگاه ۴۰۰ با اعتباری حدود ۱۱ میلیارد تومان بود که تا چند روز دیگر وارد مدار شهرستان می‌شود، اکنون نیز در تلاشیم که وزیر نیرو مجددا سفری به دزفول داشته باشد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجبار در هدایت تحصیلی دانش آموزان در آموزش و پرورش اذعان نمود: هر دانش آموزی باید با توجه به علاقه و مهارتی که دارد رشته تحصیلی خودرا انتخاب کند و این موضوع اجبار به نقص نظام آموزشی در کشور ما بر می گردد؛ متاسفانه آموزش وپرورش در کشور ما هیچگاه در اولویت دولت ها نبوده درحالی که در کشورهای توسعه یافته به آموزش و پرورش به چشم یک سرمایه گذاری بلند مدت و مهمتر از مباحث عمرانی نگاه می کنند.

پاپی زاده همچنین گریزی به حوزه بهداشت ودرمان دزفول زد و افزود: طی سه سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه سخت افزار و نرم افزار برای حوزه بهداشت ودرمان دزفول انجام داده ایم که نقطه عطف این اقدامات تاسیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بود که خود یک بستر مناسب برای سرعت در پیشرفت ها بوده است.

وی ادامه داد: اکنون دزفول با کمبود شدید تخت بیمارستانی مواجه است که دلیل عمده ی آن افزایش جمعیت شهرستان و مراجعه بیماران از نقاط مختلف استان و کشور به بیمارستان های دزفول است، از ۳۰ سال گذشته می بایست چند بیمارستان برای شهر ساخته می شد اما متاسفانه نه تنها اینچنین نشد بلکه دو بیمارستان افشار و یا زهرا نیز تعطیل شدند.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دزفول شاهد ساخت ۳ بیمارستان در ۳ سال اخیر است، تصریح کرد: سال گذشته ساخت بیمارستان تامین اجتماعی دزفول آغازشده و برخلاف وضعیت کنونی بیمارستان های تامین اجتماعی کشور، ساخت این بیمارستان در شرایط ایده آلی قرار دارد چرا که همواره در بحث بودجه آن پیگیر هستم و خوشبختانه اکنون طبقه ششم آن در حال ساخت است.

پاپی زاده افزود: مدت زمان پیش بینی شده برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی دزفول را ۲۹ بوده که اکنون یکسال از این زمان گذشته که تمام تلاش ما این است که با تداوم پیگیری ها بتوانیم هرچه زودتر این بیمارستان را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی همچنین ساخت بزرگترین بیمارستان شمال خوزستان در دزفول را از دیگر اقدامات جهت  توسعه حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: با جلسات متعدد و همکاری وزیر بهداشت توانستیم مجوز ساخت یک ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابه را اخذ کنیم، چرا که به دلیل مجوز دادن برای بیمارستان تامین اجتماعی اخذ ساخت بیمارستان دیگر دشوار بود.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون برای ساخت این بیمارستان 400 تخت خوابه در مرحله تنظیم تفاهم نامه قرار داریم که پیش بینی می شود در نیمه دوم سال بتوانیم عملیات اجرایی این بیمارستان را آغاز کنیم. در دزفول تنها ۳۸۰ تخت بیمارستانی وجود دارد که با ساخت این بیمارستان که امکان افزایش تعداد تخت های آن از ۴۰۰ به بیش از ۵۰۰ تخت وجود دارد قطعا شاهد تحول عظیمی خواهیم بود.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی سومین بیمارستان در حال اجرای در دزفول را بیمارستان خصوصی حکمت نام برد و اظهار کرد: اکنون به دلیل مشکل کاربری زمین بیمارستان، عملیات ساخت آن متوقف شده است که با کمک فرماندار شهرستان و طی جلسات با وزیر راه و شهرسازی در آینده نزدیک مشکل کاربری زمین این بیمارستان نیز برطرف می شود.

IMG_2872

پاپی زاده در ادامه به برخی از اقدامات مثبت انجام شده حوزه بهداشت ودرمان دزفول در سه سال اخیر اشاره داشت و گفت: رفع مشکل سیستم های سرمایشی بیمارستان  بزرگ دزفول، تامین بودجه برای نوسازی، بازسازی و تجهیز تمام بخش های این بیمارستان، تامین بیش از ۱۵  دستگاه آمبولانس و ساخت بیش از ۲۰ خانه بهداشت در نقاط مختلف شهرستان از جمله این اقدامات بوه است، از دوسال پیش تاکنون ۳۰۰ نیرو به کادر علوم پزشکی دزفول اضافه کرده ایم بگونه ای که حدود ۲۴۰ نفر از طریق آزمون و حدود ۶۰ پزشک متخصص، فوق متخصص و هیئت علمی جذب دانشگاه شده اند درحالی که تاپیش از این شاهد کمبود نیرو در بخش بهداشت ودرمان شهرستان بودیم.

وی همچنین  اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی مناطق روستایی و محروم دزفول داشت و یادآور شد: اکنون در تلاش برای ایجاد بیمارستان و یا مراکز درمان بستر در مناطق محروم از جمله سردشت و شهیون هستیم چرا که باتوجه به دشواری های راه، ناتوانی در حضور به موقع بیماران فوری به بیمارستان های شهر و هزینه های زیادی که عاید روستائیان می شود این طرح از مهمترین نیازهای مناطق روستایی و بویژه صعب العبور دزفول محسوب می شود. در بخش چغامیش و مرکزی دزفول نیز با کمک خیرین و مساعدت سازمان برنامه ریزی کشور در زمینه استقرار این مراکز بهداشتی عمل خواهیم کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود، به باز پس گیری ۳۰۰ هکتار از اراضی پادگان قائمیه اشاره کرد و اظهار کرد: در گذشته هزار هکتار از اراضی پادگان قائمیه دزفول به منظور ایجاد اشتغال و تولید به سرمایه گذارانی واگذار شد ولی در تمام این سال ها عدم تحقق این موضوع و سواستفاده سرمایه گذاران باعث اجحاف زیادی در حق مردم دزفول شد و اکنون با همکاری فرمانداری دزفول از طریق پیگیری های حقوقی و برخوردهای قاطعی که داشتیم.

پاپی زاده افزود: اکنون حدود ۴۰ هکتار آن را در اختیار کارخانه فولاد دزفول گذاشته ایم و مقرر شده تا بخشی دیگر ازاین زمین ها برای ساخت کارخانه لوله سازی مورد استفاده قرار بگیرد چرا که کارخانه لوله سازی دزفول نیز قطعا همانند کارخانه فولاد در بحث سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه شرکت سرمایه گذاری مذکور اسناد و مدارک مربوط به این زمین هارا در اختیار دارد کار پس گرفتن ۷۰۰ هکتار دیگر اندکی دشوار است اما تمام تلاش ما این است که تا مرحله آخر این موضوع را پیگیری کنیم تا حق دزفول و مردم آن پایمال نشود.

وی همچنین در خصوص اشتغال در کارخانه فولاد دزفول گفت: اشتغال در دزفول باید عادلانه باشد و هیچ مسئولی حق سفارش دراین زمینه ندارد، آزمون استخدامی کارخانه فولاد دزفول نیز توسط دانشگاه مطرح صنعتی شریف برگزار خواهد شد که ما به همراه فرماندار شهرستان بشدت نحوه این آزمون را مدیریت خواهیم کرد تا اجحافی در حق جویندگان شغل شهرستان صورت نگیرد.

IMG_2878

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نفوذ سیاسی عامل اصلی بحث های انتقال آب در کشور است، گفت: متاسفانه چیزی که در بحث انتقال آب خوزستان مهم شده است نفوذ سیاسی است افرادی همچون محمدرضا عارف آقای خاتمی و هاشمی که در این باره اظهار نظر کرده اند و مقصر هستند

پاپی زاده به بیان پیگیری های مختلف و متعدد نمایندگان خوزستان در مجلس برای رفع و مقابله با  این مشکل و نفوذ این افراد از طریق اقداماتی همچون جلسه، اعتراض، الحاق بند ها و مصوبات پرداخت و خاطرنشان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق در مجلس نهم هرگونه انتقال آب ممنوع شد که البته متاسفانه در مجلس دهم به دلیل اینکه دوباره برنامه ششم باید مورد بررسی قرار گیرد احتمال کمتری برای این امر وجود دارد

وی همچنین با انتقاد از سازمان محیط زیست به دلیل عدم جلوگیری از موارد انتقال آب، توضیح داد: سازمان محیط زیست زیرمجموعه دولت است و نمی تواند در برابر دولت مقاومت کند بنابراین نیاز است که این سازمان  برای افزایش اختیارات و مستقل شدن از تحت امر دولت بودن فاصله بگیرد و به سازمانی مستقل همانند سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و یا سازمانی تحت نظر قوای دیگر تبدیل شود تا بدین ترتیب یک تعادل در مجموعه کشور ایجاد شود. متاسفانه دولت تاکنون برای این موضوع لایحه ای ارائه نداده اما مادر مجلس خواستار و پیگیر تغییر ساختار سازمان محیط زیست خواهیم بود.

نماینده دزفول در مجلس با اعلام اینکه کارخانه خمیرمایه دزفول به دلیل مشکلات زیست محیطی به بار آورده موظف به پرداخت یک درصد از تولید خود را به عنوان جبران خسارت به شهرداری ها است افزود: از ۴۰ سال گذشته تاکنون اقدامی در زیرساخت های آب شهرستان صورت نگرفته و شبکه آب دزفول با همان ظرفیت گذشته خود در حال فعالیت است. اکنون بسیاری از مناطق دزفول از جمله شرق دزفول همانند سیاه منصور و کوی مدرس  و شهرک های صنعتی و مناطق جنوب شهر با افت شدید آب مواجه هستند.

پاپی زاده تصریح کرد: جلسات زیادی با حضور مدیران آب و فاضلاب شهرستان و استان در تهران برگزار کرده ایم که مقررشده وزارت نیرو ۳ خط لوله را با هرینه هرکدام ۳۰ میلیارد تومان برای شهرستان مصوب کند ضمن اینکه باجدیت به دنبال مستقل کردن آب و فاضلاب شهرستان از استان هستیم تا بصورت منطقه ای و دقیق تر بتوانیم مسائل آب و فاضلاب دزفول را مدیریت کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه سالانه حدود ۶ میلیارد تومان نقدینگی و تجهیزات برای مدیریت برق دزفول از طریق ملی و خارج از مصوبات شهرستان تامین می کنم، افزود: خوشبختانه این اقدامات نتیجه مثبت داده و امسال در دمای ۵۵ درجه به ندرت شاهد قطعی برق در دزفول بودیم و باید توجه داشت بودجه خوبی برای تامین برق شهرستان در نظر گرفته و این در حالی است که برخی شهرها تا دو روز قطعی برق به دلیل گرمای هوا داشته اند.

پاپی زاده بیان کرد: مطابق با رایزنی هایی که در سال های گذشته داشته ایم ارزش افزوده شهرداری دزفول را از ماهی ۱۴۰ میلیون تومان به ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان افزایش داده ایم ضمن اینکه توجه شهرداری دزفول نیز به مناطق محروم نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده زیرساختی و عظیم در حوزه راه ها و جاده های شهرستان بویژه در مناطق محروم و روستایی از جمله ۳ راهی بنوت تا خیبر خواستار انعکاس این اقدامات ازسوی اصحاب رسانه شد.

در پایان این نشست نماینده مردم دزفول به مناسبت روز خبرنگار، با اهدای لوحی ازخبرنگاران تجلیل به عمل آورد.

IMG_2894

اخبار مرتبط