پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دست دادن با جان کری دون شان ملت ما بود

سعید قاسمی در نشست بررسی منطق عاشورایی که امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات اشاره کرد و گفت: با روی کارآمدن دولت جدید پارادوکس بزرگی بین سیاست های این دولت و دستورهای مقام معظم رهبری وجود دارد آنچه که امروزه از زبان امام خمینی(ره) نقل می شود ما هر چه در ۲۲ جلد صحیفه نور جستجو کردیم پیدا نشد.

13930819180425818_PhotoL

وی با اشاره به اینکه شفافیت قیام حسینی بر همگان مشخص است، گفت: امام حسین با تاریخ کاری کرد که شفافیت نهضت آن بر همه مشخص است که با تحلیل های امثال من این حرکت به طور کامل معرفی نمی شود.

فعال انقلابی ماجرای فتنه ۸۸ را یادآوری کرد و گفت: خیلی از جوانان در آن عرصه فریب خورده و زمان را از دست دادند و در فتنه فهمیدند که آنچه قصد فتنه گران بوده انتخابات نبوده و مشکل با اصل ولایت فقیه داشتند.

این استاد دانشگاه سخن بعضی افراد را که می گویند که هدف امام حسین(ع) از قیام را مذاکره بوده را مضحک خواند و گفت: این جمله آنقدر خنده دار است که نمی توان جوابش را داد در حالی که ما روایت داریم که امام حسین(ع) فرموده هرگز زیربار بیعت با یزید نمی روم، چگونه می توان گفت امام حسین(ع) برای مذاکره قیام کرده است.

قاسمی در پاسخ به این سخن که بعد از شهادت امام حسین(ع) سایر امام های معصوم با عقلانیت بیشتری برخورد می کردند، گفت: اگر امام های دیگر در موقعیت امام حسین(ع) بودند همان کاری را می کردند که امام حسین(ع) انجام داد.

گفته های این افراد باعث می شود تا جوانان بفهمند که از اساس با ماهیت انقلاب اسلامی تضاد، بحران فکری و عناد دارید و این سخنان موجب روشن شدن حقایق برای جوانان می شود که این افراد در زیر پرچم انقلاب چه می کنند.

وی با نشان دادن صفحه اول روزنامه کیهان که عکس مصافحه ای ظریف با کری در آن به چشم می خورد، ابراز ناراحتی کرد و گفت: این تصویر خلاف مشی انقلاب است، این تصویر مخالف سخن امام خمینی(ره) است که فرموده اند سازش با کفر ممکن نیست حتی اگر هستی و زندگی ما از بین برود هرگز امان نامه ای کفر را امضاء نمی کنیم.

قاسمی افزود: رهبر معظم انقلاب در تمام سخنرانی های خود و حتی در شعرهای خود بارها اشاره کردند که این مذاکرات به نفع نیست ولی حالا دست دادن وزیر خارجه ایران با آمریکا ننگی است که دون شأن ملت ماست.

این فعال انقلابی به عدم هماهنگی با نمایندگان مجلس در خصوص مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: هیچ کدام از نمایندگان مجلس از آنچه در مذاکرات می گذرد خبر ندارند و انگار تیم مذاکره کننده از این شعر پیروی می کند که آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است، دوستان به جهنم با دشمنان مدارا.

وی افزود: ما به همه دنیا نشان دادیم که باید مقاومت کنند ولی در مذاکرات ما در معرض این فکر جهانی هستیم که در تحریم ها شکست خوردیم و تن به مذاکره دادیم این راه، راه شکست است کشوری مثل ترکیه خود را یک کشور سکولار کرده است تا مورد تأیید دولت های غربی و آمریکا قرار بگیرد ولی هنوز هم با گذشت زمان زیادی هنوز جزء اتحادیه اروپا قرار نگرفته است.

قاسمی با این پرسش که چه تضمینی از مذاکرات هسته ای وجود دارد، سخن خود را پایان داد و گفت: چه تضمینی برای عدم حمله داعش، عدم دخالت آمریکا در امور داخلی و عدم جریان سازی فتنه ای چون فتنه ۸۸ وجود دارد ما کسانی هستیم که اگر دنیا هم با یزید یکی شود ما پشت به سالار شهیدان نمی کنیم.

 

 

اخبار مرتبط