پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دکتر سراج خرمی: مژده به دانشجویان مشتاق به تحصیلات تکمیلی

به گزارش دزمهراب  دکتر ناصرسراج خرمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول طی یک نشست مطبوعاتی گزارشی از عملکرد ۱۰ ماهه خود را ارائه و به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

سراج خرمی مسیر تحول در دانشگاه را به ۳ نسل تقسیم بندی نمود: نسل اول آموزش محور بودند؛‌ نسل دوم دانشگاه های معتبر دنیا علاوه بر رسالت آموزش به پژوهش اهمیت ویژه می دادند و نسل سوم را که در دهه اخیر اتفاق افتاد علاوه بر آموزش و پژوهش محور بودن، دارای سیاست های اقتصادی دانش بنیان و تولید ثروت از طریق علم دانست.

_MG_0549

رئیس واحد دزفول افزود: این واحد در نظر دارد با قدرت در مسیر نسل سوم دانشگاه های معتبر حرکت نماید و به همین منظور سه محور را در دستور کار خود قرار داده: ابتدا صرفه جویی و بهره وری مناسب و بهینه از منابع موجود، محور دوم: توسعه تجاری سازی در امر آموزش، صنعت، کشاورزی و … که در بخش آموزش به راه اندازی مرکز آموزش های کاربردی، در بخش صنعت به برنامه ریزی های لازم جهت استفاده تجاری از تجهیزات و امکانات کم نظیر صنعتی( با تکیه بر امکانات و کارگاه های دانشکده فنی و مهندسی) و در بخش کشاورزی به بهره برداری از زمین های کشاورزی واحد دزفول و افزایش ده ها برابری سود این بخش در سال 93 نسبت به سال های پیش اشاره داشتند و سومین محور را گسترش رشته ها بویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی عنوان نمودند.

 

افزودن 6 رشته در مقطع دکتری شامل: (3 رشته تحصیلی “تبدیل انرژی ، برق قدرت و کامپیوتر” و بزودی۳ رشته دکتری دیگر “ادبیات فارسی، کشاورزی شاخه زراعت و خاک شناسی”).

همچنین افزایش رشته های مقطع کارشناسی ارشد در سال 93، از 14 رشته به 34 رشته تحصیلی شامل: ( زبان و ادبیات فارسی، کشاورزی زراعت، تبدیل انرژی، ساخت و تولید، برنامه ریزی آموزشی، کامپیوتر معماری سیستم های کامپیوتری، هوش مصنوعی، برق قدرت، عمران سازه های هیدرولیکی، عمران سازه، مکانیزاسیون کشاورزی، زبان و ادبیات عرب، فلسفه و کلام اسلامی، مهندسی منابع آب، خاکشناسی، علوم و تکنولوژی بذر، ادبیات تطبیقی و رشته های تازه تصویب شده در مقطع ارشد شامل: حقوق عمومی، برق الکترونیک، برق کنترل، کامپیوتر نرم افزار، فناوری اطلاعات شبکه های کامپیوتری، زیست شناسی، روانشناسی، آموزش زبان انگلیسی، باستان شناسی، سنجش از دور و سیستم جغرافیاییGIS مطالعات آب و خاک، فیزیولوژی ورزشی، گیاه پزشکی، مکانیک بیوسیستم و جوشکاری) می باشد.

_MG_07529

سراج خرمی این مژده را به دانشجویان مشتاق به تحصیل در رشته های تحصیلات تکمیلی و دکترای تخصصی داد که آزمون IELTS  از مهر ۹۴ در واحد دزفول برگزار می گردد و بیان نمود که این آزمون فقط در۴ مرکز در کل کشور برگزار می شود و یکی از آن مراکز واحد دزفول می باشد که به تازگی مجوز آن اخذ شده است و می تواند دانشجویان استان خوزستان و استان های همجوار مانند لرستان، ایلام و فارس را نیز تحت پوشش قرار دهد.

ناصر سراج خرمی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در ۱۵ اردیبهشت ۶۱ با دو رشته تحصیلی شروع به کار کرد و با مقایسه فضاها و امکانات زمان تأسیس با هم اکنون به توان و پتانسیل بالای کارکنان این واحد دانشگاهی اشاره نمود.

در این نشست که معاونین اداری مالی، آموزشی، پژوهشی و دانشجویی واحد دزفول نیز حضور داشتند در فضایی صمیمی به پرسش های خبرنگاران پاسخ داده شد.

اخبار مرتبط