پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

ده‌نمکی: نه تنها از پگاه شکایت نکردم، بلکه در اتفاقات 88 کمکش کردم.

ده‌نمکی: «نه تنها از پگاه شکایت نکردم، بلکه در اتفاقات 88 به درخواست مادرش از طریق “ح.د” کمکش کردم»/ مسعود ده‌نمکی در گفتگو با “کافه سینما” از اتهامی که منیژه حکمت به او زده دفاع کرد / «این ادعاها حاصل عدم شفافیت قوه قضاییه در اعلام دلیل دستگیری است»

6603_caffecinema_255_150

روز گذشته پس از شایعه دستگیری دوباره پگاه آهنگرانی، منیژه حکمت در گفت و گو با رسانه ها خبر دستگیری دخترش را تکذیب کرد اما مشکلاتی که در این دو سال برای دخترش پیش آمده را زیر سر “مسعود ده نمکی” دانست.

«مسعود ده نمکی» در مورد اتهاماتی که روز گذشته “منیژه حکمت” به او زد گفت: ترجیح میدهم سکوت کنم و وارد این ماجراها نشوم. خانم حکمت خودشان خوب میدانند دلیل اصلی دستگیری دخترشان چه بوده و من در این مدت چه کمک هایی به دخترش کرده ام. الان هم قصد ندارم با آبروی ایشان و خانواده اش بازی کنم. وقتی قوه قضاییه به دلیل عدم شفافیت، دلایل دستگیری متهمان را اعلام نمیکند، باید هم به دیگران تهمت زده شود. فقط بدانید در این مملکت بابت فحش دادن به ده نمکی اگر به شما جایزه ندهند، قطعا دستگیرتان نمی کنند!

پس از آن ده نمکی از نگاه خودش پرده از وقایع مختلف این ماجرا برداشت و به خبرنگار “کافه سینما” گفت: واقعیتش این است که پس ماجرای انتخابات 88 برای سه بازیگر سینمای ایران مشکل امنیتی پیش آمده بود که یکی پگاه آهنگرانی بود. قبل از دستگیری ایشان مادرش با من تماس گرفت و خواهش کرد اگر کاری از دستم بر میاید برای دخترش انجام بدهم، من هم از طریق یکی از دوستانم به نام ح.د که با مقامات مسئول ارتباط داشت برای مسئولین پیغام فرستادم که بهتر است این بازیگران را دستگیر نکنید تا سینما وارد حاشیه های سیاسی نشود. در آن زمان حتی دوستان روشنفکر و اپوزوسیون ایشان جرات نکردند به طور صریح از ایشان حمایت کنند. ما با وساطت و کمک دوستان همه ی سعی مان را کردیم ایشان دستگیر نشود و پس از دستگیری، همه تلاشمان این بود که زودتر از زندان آزاد شود. خود پگاه این را نمیداند اما مادرش خوب میداند. وقتی ایشان در زندان بود مادرش حتی خبر نداشت دخترش دقیقا کجاست. با من تماس گرفت که برایش کاری بکنم. چه کسی در آن زمان با کمک و ارتباط دوستانی که داشت امکان برقراری تماس تلفنی خانوم حکمت با دخترش را فراهم کرد؟ چه کسی به کمک همان دوستان قرار ملاقات حضوری بینشان را تسریع کرد؟ چرا امروز برای منافع دخترمان و ایجاد جو رسانه ای کاذب حاضریم پا روی حقایق بگذاریم و با فرافکنی ذهن مردم از اصل ماجرا منحرف کنیم. جواب محبت کردن تهمت شنیدن است؟ ببینید سایت دولت چه جوی بر علیه من ایجاد کرده. یواش یواش داریم معنی اعتدال گرایی آقایان را هم میفهمیم! گویا داس ها را بیرون کشیدند و وقت درو کردن است!

ده نمکی که با ناراحتی بسیاری حرف میزد ادامه داد: همه اهالی سینما میدانند من چقدر به پگاه آهنگرانی کمک کرده ام. خانم حکمت از زمان ساخت مستند فقر و فحشا با بنده در ارتباط بود و برای مستندی که دخترش میخواست در موردم بسازد با من تماس گرفت تا کمکی بکنم، من هم آرشیوهایی که دستم بود بهشان دادم. آن آرشیوهایی که در مستند به کار رفته را خودم بهشان دادم و هنوز هم معتقدم آن مستند با اینکه یک جاهاییش مشکل داشت، اما علیه من ساخته نشده بود. قصد تخریبم را نداشت. اگر هم بر علیه من بود باز هم مشکلی باهاش نداشتم. خود پگاه قبل از نمایش عمومی مستندش از من خواست که مستند را ببینم و اگر نظری دارم بگویم، اما قبول نکردم و گفتم شاید از بعضی جاهایش خوشم نیاید و تو مجبور شوی چیزی را بر خلاف میل ات کم و زیاد کنی. قصد من که تعریف شنیدن در این مستند نبود، فقط خواستم به جوانی که دوست دارد چنین مستندی بسازد کمک کنم. در این چند سال هم هر کمکی میشد بهشان کردم. اما حالا برای اینکه ماجرای امنیتی و دلیل اصلی دستگیری دخترشان را پنهان کنند و اذهان عمومی را فریب بدهند، پای من را وسط میکشند. روی مستند و شکایت “انجام نشده” مانور میدهند. عیب ندارد. این همه سال تهمت زده اند این یکی هم روش. فقط میتوانم بگویم خانوم حکمت، اقتضای روشنفکری دروغ گفتن نیست. کمی به وجدانت رجوع کن.

 

کافه سینما

اخبار مرتبط