پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

راهپیمایی روز جهانی قدس باشکوهتر ازسالهای قبل در دزفول برگزار می شود

فرماندار ویژه دزفول حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را با توجه به مقطع حساس کنونی مهم دانست و گفت:راهپیمایی روز جهانی قدس باشکوهتر ازسالهای قبل در دزفول برگزار می شود.13911111000041_PhotoA

عبدالرضا احسانی نیا ’ روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول افزود:با توجه به فجایع انسانی استکبار علیه مسلمانان حضور حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی از مسوولان و کارکنان ادارات دزفول خواست که همگام با مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یابند.
فرماندار دزفول در ادامه گزارشی از روند ساخت مسکن مهر در دزفول ارائه کرد و افزود: پیشرفت واحدهای مسکون مهر در سایت مهر شهر با توجه به آغاز عملیات اجرایی در سال 88 خوب است.
احسانی نیا گفت: تحویل دو هزار و 312 واحد مسکن مهر در سایت مهر شهر دزفول به دلیل تورم و افزایش قیمت مصالح به تاخیر افتاد و این موضوع موجب نارضایتی برخی از متقاضیان شد.
وی میانگین سهم آورده متقاضیان مسکن مهر در دزفول را 210 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: هفت هزار متقاضی مسکن مهر خواستار ثبت نام در این پروژه هستند.
فرماندار ویژه دزفول با اشاره به بالا رفتن ارزش واحدهای مسکن مهر اظهار داشت: خدمات زیربنایی ادارات و سازمان های مختلف به بهترین نحو در مسکن مهر دزفول انجام شد.
وی افزود: 200 واحد مسکن مهر در کوی زیباشهر دزفول به زودی به متقاضیان واگذار می شود.
احسانی نیا به ظرفیت فرودگاه دزفول و نقش آن در شکوفایی اقتصاد منطقه شمال خوزستان اشاره کرد و گفت: امید است تا با راه اندازی مرز هوایی در فرودگاه دزفول ، حجاج از طریق این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام شوند.
فرماندار ویژه دزفول با اشاره به نیاز جاده دسترسی فرودگاه برای راه اندازی مرز هوایی افزود: این جاده توسط شهرداری دزفول و شرکت فرودگاهی عقاب عسلویه با اعتبار 12 میلیارد ریال در حال احداث است.
احسانی نیا انفاق را از سفارشات بزرگان در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: کمیته امداد امام خمینی دزفول هشت هزار خانوار برابر با 20 هزار نفر را زیر پوشش دارد که هفت هزار نفر از این تعداد بی سرپرست هستند.
وی از مسوولان خواست با شرکت در طرح اکرام ایتام کمیته امداد دست بی نوایان و افراد بی سرپرست را بگیرند.
فرماندار ویژه دزفول در ادامه نهضت سوادآموزی را از یادگاران ارزشمند امام راحل (ره) عنوان کرد و گفت: نهضت سوادآموزی موجب رشد سیاسی و فرهنگی در کشور شد.
وی از مسوولان ادارات دزفول خواست که کارکنان بی سواد خود را به نهضت سواد آموزی معرفی کنند.
مدیر فرودگاه دزفول نیز با اشاره به آغاز کار این فرودگاه از سال 70 با دو پرواز گفت: از ابتدای سال 89 با کمک مسوولان شهری پروازها به هشت پرواز افزایش یافت.
امیر ‘ کریم عصاره ’ افزود: اکنون 18 پرواز شامل 16 پرواز به تهران و دو پرواز به مشهد مقدس در فرودگاه دزفول برقرار و به مردم خدمات می دهد.
وی به جابه جایی 12 هزار و 500 نفر در ماه توسط فرودگاه دزفول اشاره کرد و گفت: 15 شهر در اطراف دزفول نیز از خدمات فرودگاه این شهر بهره مند هستند.
مدیر فرودگاه دزفول راه اندازی مرز هوایی در فرودگاه دزفول را اقدامی مهم در توسعه شهرستان و شمال خوزستان دانست و افزود: بزودی پرواز حجاج از این فرودگاه انجام می شود.
وی رضایتمندی مردم از فرودگاه را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: تنها شکایت مربوط به کمبود بلیط است که نشان از استقبال خوب مردم از پروازهای این فرودگاه است.
رییس اداره بهزیستی دزفول نیز در خصوص خدمات این اداره گفت: بهزیستی 150 وظیفه مدون داشته و خدماتی چون رسیدگی به افراد و خانواده های نیازمند و توانبخشی معلولان را انجام می دهد.
‘ سعید ایثاری ’ با اشاره به پرونده سازی برای چهار هزار و 500 معلول در سال گذشته افزود: 14 هزار و 500 نفر در قالب یکهزار و 452 خانوار زیر پوشش اداره بهزیستی دزفول هستند.
وی به زیر پوشش رفتن 250 خانوار جدید توسط اداره بهزیستی دزفول اشاره کرد و گفت: 267 زن سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی رفت.
رییس اداره بهزیستی دزفول مسکن را از معضلات اصلی نیازمندان دانست و افزود: 34 واحد مسکونی در سال گذشته به نیازمندان واگذار شد.
وی با اشاره به واگذاری 65 واحد مسکونی دیگر در ماه های آینده گفت: 85 نفر از نیازمندان نیز به اتحادیه مسکن مهر دزفول معرفی شدند.
ایثاری افزود: همه خانوارهای زیر پوشش اداره بهزیستی که بیش از دو معلول داشتند خانه دار شدند.
وی با اشاره به توزیع وسایل کمک توان بخشی به میزان یک میلیارد ریال گفت: در سال گذشته بیش از 300 میلیون ریال کمک هزینه برای درمان افراد زیر پوشش بهزیستی واریز شد.
رییس اداره بهزیستی دزفول به ایجاد اشتغال برای 254 نفر اشاره کرد و افزود: 200 نفر از مددجویان نیز برای دریافت وام های مختلف معرفی شدند.
وی اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیارد ریال هزینه ازدواج مددجویان پرداخت شد.
ایثاری با اشاره به فعالیت شش مرکز توانبخشی شبانه روزی و پنج مرکز روزانه افزود: در این مراکز به 650 نفر خدمات ارائه می شود.
وی خیران را بازوان پر توان اداره بهزیستی دانست و گفت: بدون کمک خیران امکان خدمات رسانی در سطح وسیعی که ذکر شد نیست.
رییس اداره بهزیستی دزفول افزود: خیران در ماه رمضان سال گذشته 100 میلیون ریال و امسال 230 میلیون ریال کمک کردند.
وی از رسانه ها خواست تا ابعاد کاری اداره بهزیستی را روشنتر ساخته تا خیران در مسیر درست کمک به نیازمندان قرار گیرند.
مسوول  نهضت سوادآموزی دزفول نیز در این نشست به رشد باسوادی در دزفول از 51 درصد پس از پیروزی انقلاب به 92 درصد در سرشماری سال 90 اشاره کرد و گفت: اختلاف سواد زنان و مردان از هشت و یک دهم به پنج درصد کاهش یافته است.
‘ علیرضا شیرین صحرایی ‘ افزود: بیش از 180 هزار نفر در سه دهه فعالیت اداره نهضت سوادآموزی در دزفول با سواد شدند که از این تعداد 130 هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه شدند.
وی تعداد افراد بی سواد قدر مطلق در شهرستان دزفول را 10 هزار نفر عنوان کرد و گفت: برای ریشه کنی بی سوادی برنامه ریزی هایی چون الزام قانون باسوادی در نظر گرفته شد.
وی گفت: ریشه کنی بی سوادی عزمی ملی است و تمام نهاد ها و ادارات باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

ایرنا

اخبار مرتبط