پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

رونمایی از پهپاد فرآس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول+تصاویر

به گزارش  دز مهراب به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی جندی شاپوردزفول ، مراسم رو نمایی از پهپاد انجمن سایبرهندس دانشگاه در تاریخ 18 آذر ماه  در سالن آمفی تآتر دانشگاه صنعتی جندی شاپوردزفول با حضور دکتر آخوندعلی ریاست دانشگاه و حجت الاسلام علوی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد . در این مراسم دکتر آخوند علی ضمن ابراز خرسندی از این رویداد بزرگ گفت: این دستاوردها آثار بیش از پنج سال افتخار خدمت برای تعدادی از جوانان عزیز کشور اسلامیان است.

 رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپوردزفول  با اشاره به بعضی از صحبت های به دور از انصاف گفت: در این پنج سال و سه ماه مسئولیت اینجانب که گذشت، شاید برای خیلی ها تحمل یک روزش ممکن نباشد ، در شرایطی که 60تا 70 درصد این ایام تنها و دور از خانواده خویش بوده ام.، حتی یک بار از شرایط سخت خود سخن نگفته ام. البته هم اکنون اشک شوق در چشمانم حلقه زده است وقتی میبینم که آثار زحمات، مشوق جونان عزیزی است که  با ایمان و اراده خویش انشاالله شک ندارم این پهپادی که رونمایی می شود، به زودی یکی از نمونه های واقعی پهپاد های جهان می شود .

وی با بیان اینکه ایرانی ها ذاتـا هوشیار هستند تصریح کرد: به لطف ویژه و مشیت الهی، شما جوانان که پیرو علی (ع) و محب فرزند شهیدش و از منتظران واقعی ظهور دوازدهمین چراغ هدایت برای برقراری عدالت در جهان هستید، به طور قطع پرچم عدالت و علم را با هم در سرتاسر جهان خواهید گستراند . حال خفاش ها از حسادت در گوشه های تاریک بخزند و انسانهای آزاده و جان بر کف برای خدمت در عرصه های مختلف امیدوار باشند.

 ما باشیم یا نباشیم ،زنده باشیم یا بمیریم تفاوتی نمی کند مسیری که امام حسین(ع) برای ما باز کرده است توسط شما ادامه پیدا خواهد کرد و و بیرقی را که امام حسین (ع)  برافراشته است بر قله های همه خوبی های هستی ،توسط فرزندش به اهتزار خواهد نشست .

  آخوند علی با اشاره به فضای آرام دانشگاها در سال های که گذشت بیان داشت: این سال ها فارغ از این که چه کسی رییس دولت است فرصتی بسیار طلایی بود که دانشگاه ها درفضایی نسبتا آرام به پژوهش بپردازند و دشمنان دقیقا دنبال آن هستند که ذهن شما را مشوش کنند .

 وی تـأکید کرد :بعضی ها فکر می کنند ما که در اینجا خدمت کرده ایم سینه چاک دولت قبل بوده ایم ما سینه چاک هیچ رییسی در هیچ مقطعی نبودیم ما نوکر ملت هستیم ما خواهان این بوده ایم که برای رضای خدا در خدمت شما عزیزان باشیم بنابراین چه دولت های قبل چه دولت های بعد هیچ فرقی برای ما نمی کند هدف این است که ما همه دست به دست هم برای رسیدن به اهداف بلند تلاش کنیم .

  وی با بیان اینکه بالهای علم، فناوری و دین باید باهم حرکت کنند ،ادامه داد کسی شک ندارد که یکی از قدرت های علمی جهان آمریکاست البته خروجی این علم دست رژیم صهیونیستی است اگر دنیا دچار این همه فجایع شده است و انسان های بی گناه به بدترین شکل توسط دستاوردهای علمی قتل وعام می شوند، علت آن این است که علمی باعث قدرت، در اختیار نا اهلان و ستمگران است این علم باید از دست قدرت طلبان خارج شود و در اختیار شما مومنان قرار بگیرد و باعث اقتدار و ابزاری برای عدالت و انسانیت و رفاه برای همه مردم جهان گردد. هر چه در توان دارم برای رشد شما جوانان عزیزم به کار خواهم گرفت تا سرافرازانه دستاوردهاو تلاشهای سی و چند ساله انسانهای بیگناه این کشور که مظلومانه شهید ،جانباز و… شدند به ثمر بنشیند و هدر نرود.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: امروز به کوری چشم آنهایی که نمی خواهند دانشجویان در آرامش تحقیق کنند ،درس بخوانند ، و کشور را بسازند . به نام نامی خداوند یکتا و با توسل به پیامبر عظیم شأن(ص) و ائمه اطهار(ع) و حمایت ها و رهنمون های بی دریغ رهبر معظم انقلاب این رو نمایی را اجرا خواهیم کرد .

در ادامه این مراسم رونمایی پهپاد CyberHands دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با نام فرآس(فرمانروای آسمان)، توسط دکتر آخوندعلی رییس دانشگاه صورت پذیرفت.

مجتبی والی پور دبیر و مدیر هوش مصنوعی این پروژه بابیان اینکه این مراحل ساخت و عملیاتی نمودن پهپاد حدود دو سال به طول انجامیده است گفت: ازمشخصات برجستهاین پهپاد میتوان به ابـعاد 137 در 125 سـانتـی متر و وزن تقریبــی 3.7 کیلوگرم و برد 18کیلومـتر، دارای قابلیت های عکس برداری و فیلـم برداری بصورت زنده، مخابره اطلاعات بر روی زمین، قابلیت کنترل از راه دور، قابلیـت تصمیـم گیری خـــودکار، طراحـی چندمنظـوره، آمادگی برای انجـام ماموریت های مختلـف و حمل بار اضافه بر وزن خود اشاره نمود.

وی ادامه داد: این پرنده از سیستمهای چتر، ارابه فرود، ارسال تصویر، پردازش تصویر، دوربین های هوایی و دید در شب، خلبان خودکار و … برای مدیریت پرواز استفاده می کند.

والی پور افزود: زمینه‌های استفاده و کاربرد آن شناسایی و امکان استفـاده از این پهپاد در مناطـق با شرایط جـوی مختلـف، کاربرد در کنترل ترافیک شهـری، عکـس برداری و نقشــه برداری بصورت دوبعدی و سه بعدی، شناسایی مناطق مورد حـریق در جنگل ها و اطلاع رسانی موقعیت آن به ایستگاه زمینی  می باشد

در پایان مراسم از گروه سایبرهندس دانشگاه تقدیرشد کد خبر62

1 2

اخبار مرتبط