پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

رییس مرکز بهداشت دزفول: مصرف سموم غیرمجاز در تولیدات کشاورزی سلامت جامعه را تهدید می نماید

رییس مرکز بهداشت دزفول نسبت به مصرف بی رویه سموم غیر مجاز در بخش کشاورزی هشدار داد و گفت:استفاده از سموم و آفت کش های غیر مجاز سلامت جامعه را به خطر انداخته است.

‘ بیتا چاییده ‘ در این رابطه افزود : برخی سموم و آفت کش های مورد استفاده علیه حشرات و جانوران موذی برای سلامت انسان مضر بوده ضمن اینکه در اکثر موارد افرادی که اقدام به فروش اینگونه سموم می نمایند آگاهی در خصوص عوارض سوء مصرف مواد شیمیایی مذکور در بخش کشاورزی ندارند.

وی ضمن هشدار نسبت به استفاده از این سموم غیر مجاز در بخش کشاورزی نسبت به افزایش تعداد مراکز عرضه سموم و آفت کش های غیرمجاز در دزفول ابراز نگرانی کرد و افزود:وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خرید و فروش سموم و آفت کش ها را تنها در قالب شرکت های خدمات سمپاشی دارای مجوز رسمی از وزارت متبوع مجاز می داند.

چاییده از کلیه افراد حقیقی و حقوقی که قصد فعالیت در این زمینه و در منطقه جغرافیایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول را دارند خواست جهت کسب اطلاعات و دریافت مجوزهای لازم به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول مراجعه کنند.

وی همچنین در ادامه  گفت:طبق مصوبه شورای سلامت دزفول مراکز عرضه سموم کشاورزی فاقد مجوز در این شهرستان تعطیل و یا باید مجوز قانونی دریافت کنند.

آماری از تعداد مراکز عرضه سموم و آفت کش در دزفول ارائه نشده است.وجود 90 هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید دو میلیون تن محصول در شهرستان دزفول موجب رونق کسب و کار واحدهای عرضه سم و کود شیمیایی در این شهرستان شده به طوریکه بسیاری از دانش آموختگان رشته کشاورزی به این شغل روی آورده اند.

ایرنا

اخبار مرتبط