پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

زادو ولد

بعد از چند نوشته معنوی! و پیرامون انقلاب اسلامی جسارت بنده را بپذیرید! تحقیقات نشان می دهد اگر روند رشد جمعیت در کشور به همین منوال پیش برود در چند سال آینده کشور به یک خانه سالمندان بزرگ تبدیل می گردد که دولت یازدهم این کار را از خود شروع کرده است. همانطور که می دانید میانگین سنی کابینه حدود شصت سال است!!!

اما پس از آنکه مقام معظم رهبری دستور به زاد و ولد و ازدیاد جمعیت دادند، نهاد های مختلف کشور در حالی که بشکن و بالا می انداختند، در تکاپو افتادند تا بلکه کاری کنند و در امر خطیر زادو ولد سهیم باشند. که البته به معنای واقعی کلمه هم در این راه مصدر زاییدن را به کمال خود رسانده و توانستند در حد توان خود همکاری کنند و با یک سری سیاست های فوق العاده عالی امر زایش را از خود شروع نمایند. باهم برخی کارهای ارزنده ای را که نهاد های مختلف انجام داده اند مرور می کنیم. باور کنید که اینها واقعی اند هرچند طنز به نظر می رسند.

ابتدا از دولت خدمتگزار شروع می کنیم چون این روز ها به حمدالله از رکود هم خارج شده ایم و وضع خیلی خوب شده و در کوچه و بازار صدای بشکن های دوستان را می شنویم البته شاعر هم بدین مطلب اشاره ی ظریفی داشته اند:

صبح تا شب از خوشی لبریز بشکن می زنیم                   تازه گاهی نصفه شب ها نیز بشکن می زنیم

در بهار انگشت ها را خوب نرمش می دهیم                       بعد از آن تا آخر پاییز بشکن می زنیم

چند وقت پیش در خبر ها داشتیم که مرخصی زایمان برای خانم ها از6 ماه به 9 ماه افزایش یافته است، که ماهم به خاطر همدردی با خیلی از خانم های شاغل بسیار خوشحال گشته و شادی نمودیم و همراه با آن دسته از خانم ها بشکن و بالا انداختیم، غافل از اینکه با اندکی تامل در آمار، مشخص می شود که تاکنون حدود 145 هزار نفر از مرخصی 6 ماهه زایمان استفاده کرده اند و جالب این جاست که از این تعداد 47 هزار نفر آنها پس از شش ماه استراحت به راحتی هر چه تمام تر توسط کارفرما اخراج شده اند و هنگامی که دوباره به سرکار برگشته اند با این جمله که من کیم؟ توکی؟ اینجا کجاست؟ تا حالا کجا بودی؟ از جانب کارفرما مواجه شده اند و این گونه شد که توانستند به راحتی به تربیت فرزندان خود مشغول شده و کلا بیکار و راحت باشند!!! حالا در یک ضرب و شتم! ساده اگر 6 ماه به 9 ماه برسد طبعا 47 هزار نفر هم به حدود 70 هزار نفر افزایش خواهد یافت با این حساب، خیلی زیبا و قشنگ در چند سال آینده اگر بر همین منوال پیش برویم تمام مادران، خانه دار می شوند. خداییش لذت بردید یا نه به این می گویند تدبیر! البته بعضیا به این کارسربریدن با پنبه هم گفته اند که درست به نظر نمی رسد. این کار یعنی هم ترویج فرهنگ خانه داری، هم تعدیل نیرو، هم چرخیدن چرخ اقتصاد و هم چرخیدن خیلی چیزهای دیگر مثل سبیل بابا! و امثالهم؛ خداییش این چنین تدبیری بشکن ندارد دوستان!

البته وضع دولت قبل هم در این زمینه خیلی درخشان و بشکن‌انگیز است. برای مثال دو سه نمونه از برنامه هایشان را به خدمتتان تقدیم می دارم:

افزایش کمک هزینه مهد کودک برای زنان شاغل از 36 هزار تومان به 50 هزار تومان…

تدریس کتاب شکوه همسرداری در دانشگاه ها و…

حالا از همه این ها گذشته کسی نیست شورای عالی انقلاب فرهنگی!!! را بگیرد! که هی همین جوری خوشحال خوشحال سیاست کلی می نویسند وبه تصویب مقام معظم رهبری می رسانند، سرخوش و شادان دور هم نشستن سیاست کلی نوشتن! جالب است بدانید سیاست های کلی افزایش جمعیت در سال 91 نوشته شده و ان شاالله تا زمان ظهور حضرت اجرایی خواهد شد! می توانید سیاست ها را اینجا ببینید(حتما بخوانید) که خیلی عالی و زیبا نوشته شده اند اما یا امکان اجرا شدن ندارند یا هیچ ! شاید هم اجرا شده اند و ما نمی دانیم!!! خداییش یکی از نهاد هایی که حائز بیشترین بشکن از نظر حقیر است همین شورای محترم عالی انقلاب فرهنگی است لطفا کسانی که با بنده هم عقیده اند بشکن بزنند!

البته دولت آمادگی خود را برای حمایت روحی و روانی از زوج های جوان جهت بچه دار شدن اعلام کرده است. دولت اعلام نموده که توانایی کمک مالی را ندارد و فقط از نظر روانی ساپورت خواهد کرد؛ درهمین راستا معاون امور زنان رئیس جمهور گفته بود که از مجلس خواهش می کنیم طرح هایی را که در مورد افزایش جمعیت تصویب می کنند، برای دولت بار مالی نداشته باشد!!! ظاهرا خانم معاون می تواند کمک های روحی و روانی فقط انجام دهد شاید! این هم از آخرین بشکن تقدیم به خانم معاون! با سپاس از خانم معاون. بنابراین از همه دوستان تقاضا دارم که تا ازدیاد این نسل یک یا حسین دیگر. مگر خودمان کاری بکنیم!!!

حیفم می آید در انتها این شعر زیبا را که همه هم احتمالا شنید اید ذکر نکنم:

فریدون فرخ فرشته نبود                     ز مشک و زعنبر سرشته نبود

به زادو ولد یافت این نیکویی              تو زاد و ولد کن فریدون تویی

پی نوشت: استفاده از کلمه شاد بشکن به خاطر این بوده  که خدای ناکرده کسی فکر نکند داریم سیاه نمایی می کنیم تمام کسانی که حقیر را می شناسند می دانند که بنده از طرفداران پروپاقرص دولت راستگویان و درستکاران هستم.

مصطفی بیاتی

images

اخبار مرتبط