پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

سبزقبا را باید به عنوان یک پایگاه عظیم فرهنگی در دزفول، استان و کشور شناساند

دزمهراب : جلسه ستاد بزرگداشت امامزاده سبزقبا در نهاد امامت جمعه دزفول و با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی امام جمعه دزفول و جمعی از اعضای این ستاد تشکیل شد.

سبزقبا دزفول

به گزارش دزمهراب به نقل از مجد دز حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی  رییس ستاد بزرگداشت سبزقبا وجود این امامزاده در دزفول را نعمت بزرگی دانست و گفت: باید توسعه فرهنگی شهرستان دزفول از منظر سبزقبا در دستورکار قرار گیرد تا بتوان این امامزاده را بعنوان یک پایگاه عظیم فرهنگی در شهرستان، استان و حتی در کشور شناساند.

امام جمعه دزفول با بیان این مطلب که تعظیم شعائر با ریا متفاوت است  افزود: بسیاری از بزرگان و مردم، با خلوص و صفای دل به کرامات امامزاده سیدمحمدبن موسی الکاظم اعتقاد دارند و باید از این فرصت غفلت نکرده و آنرا در جامعه بشناسانیم.

رئیس  ستاد بزرگداشت  سبزقبا، معرفی سبزقبا را به عنوان یک محور و مرکز فرهنگی برای امور معنوی، فرهنگی، دینی و مذهبی شهر ضروری خواند و بیان کرد: یکی از فرصتهایی که می توان جایگاه سبزقبا را به خوبی مطرح نمود دهه کرامت است که باید با تلاش و همت زیاد، و انسجام و انگیزه بالا، این کار بزرگ در شهرستان دزفول را مدیریت و ساماندهی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی برای ظرفیت سازی از این امامزاده توصیه کرد: می توان شعبه ای از دفتر شورای فرهنگ عمومی را در سبزقبا تشکیل داد و بعضی از جلسات و تصمیم گیری های اساسی فرهنگی شهرستان را برای مطرح شدن سبزقبا، در این مکان برگزار کرد.

امام جمعه دزفول با توجه به اینکه ساخت حسینیه دزفولیها در کربلا در دستورکار قرار دارد گفت: زمان مناسبی برای شروع کار است و تشکیل مؤسسه خیریه ای جهت تأمین منابع برای تهیه زمین و ساخت آن این امر را تسریع می بخشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول از قرآن نفیسی به یادگار مانده از قرن نهم به خط سید رجب سیدملارجبی سخن به میان آورد و گفت: این قرآن توسط یکی از اعضای خانواده، در موزه آستان قدس رضوی به امانت نهاده شده است که باید به عنوان یکی از گنجینه های فرهنگی و معنوی دزفول برگردانده شود.

امام جمعه دزفولبا تاکید براین نکته که  مدیر توانمند و لایق  مدیری است که با کمترین هزینه، با ابتکار و خلاقیت برنامه ریزی کنداظهارداشت: با توجه به وجود مشکلات باید راهکارهای عملیاتی را در حد ظرفیت های موجود یافته و تنها به طرح مشکلات اکتفا نکرد.

در این جلسه اعضای ستاد به بیان مشکلات و موانع موجود پرداخته و همچنین تعدادی از برنامه هایی را که در دهه کرامت اجرا خواهد شد بیان کردند. از جمله این برنامه ها، برنامه جشن توسط سپاه در بوستان های  دولت و رعنا و حرکت کاروان نمادین امام رضا(ع) توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

همچنین مقرر شد در روز سوم شهریور ۱۰ ذیقعده که روز بزرگداشت سبزقبا است مراسم نورافشانی برپا شده و نیز برنامه ویژه ای از رادیو در بزرگداشت این امامزاده پخش شود و “السلام علیک یا آقا سبزقبا” از همه مساجد و رادیو در شهر طنین انداز شود.setad00006setad00007

اخبار مرتبط