پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

سددز رتبه برتر ارزیابی عملکرد کشور

در بیست و ششمین نشست کمیته فنی ، تخصصی نیروگاه های برقابی کشور ، شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز موفق به کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد سالانه شد.
سد و نیروگاه دز رتبه برتر ارزیابی عملکرد کشور را کسب کرد
نشست ارزیابی عملکرد نیروگاه های برقابی اوایل دی ماه با حضور مدیران و متخصصان شرکت مدیریت منابع آب، نیروگاه های برقابی ، مدیریت شبکه برق ، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و پژوهشگاه استاندارد ، به میزبانی شرکت بهره برداری از سد و نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون برگزار شد.
مدیر عامل سد و نیروگاه دز گفت:این ارزیابی مربوط به عملکرد سد و نیروگاه دز در یکسال گذشته بوده است افزود:با توجه به چشم انداز شرکت مدیریت برق کشور در امنیت پایدار شبکه ، رقابت منصفانه در بازار برق و دسترسی به شبکه آزاد و نیز تلاش ارزنده مدیریت ، کارشناسان و کارکنان شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز در بهبود امنیت و پایائی شبکه برق ، با بررسی به عمل آمده ، لوح رتبه برتر ارزیابی سالانه نیروگاه های کشور در سال 1393 را به خود اختصاص دادند.
سعید رئوفی نسب بیان کرد:سد و نیروگاه دز با ظرفیت تولید 520 مگاوات ، نقش مهمی در پایداری شبکه ایفا می نماید و در سال های 87 ، 88 و 1390 نیز موفق به احراز رتبه برتری ارزیابی عملکرد نیروگاه های بزرگ برقابی کشور شده است.
وی افزود:با توجه به فصل کم آبی و محدودیت های تولید ، کسب رتبه برتر در سال 1393 از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نشان دهنده مدیریت مؤثر در بهره برداری از سدو نیروگاه و کنترل آب می باشد.
وی در بخش دیگری با اشاره به بارندگی های اخیر و افزایش دبی سد دز افزود: تولید نیروگاه دز در سال جاری از مرز 5،1 میلیارد کیلووات ساعت گذشت که معادل 82 درصد قرارداد فروش انرژی شرکت است.
رئوفی نسب گفت:با توجه به افزایش نزولات آسمانی و وضعیت مناسب آب ورودی ، در صورت ادامه این روند پیش بینی می شود که تولید برق تا پایان امسال 10 درصد بیشتر از میزان پیش بینی شده در قرارداد فروش انرژی شرکت باشد.
وی افزود:در تابستان سال جاری ، سد و نیروگاه دز با مدیریت آب خروجی از نیروگاه ، علاوه بر تولید برق مطمئن ، در خصوص تامین آب پایین دست و مصارف کشاورزی ، نقش بسیار مؤثر و مطلوبی ایفا نموده است.
ایرنا

اخبار مرتبط