پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

سران طوایف و عشایر دزفول با ولی امر مسلمین جهان بیعت کردند

همایش سران ایلات و عشایر دزفول در حسینیه بسیج ناحیه دزفول برگزار گردید. در این همایش که با حضور فرماندار ویژه، امام جمعه ، فرماندهی محترم بسیج ناحیه دزفول و با استقبال گسترده سران طوایف و ایلات عرب، لر و بختیاری به ابتکار سپاه ناحیه دزفول برگزار گردید، سران طوایف و ایلات با قرائت بیعت نامه ای، بار دیگر با ولی امر مسلمین جهان، مرجع و رهبر عالیقدر، حضرت امام خامنه ای تجدید بیعت کردند.

در این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول ضمن خیر مقدم به سران، برگان و ریش سفیدان ایلات و طوایف دزفول به هفته بسیج اشاره و گفتند: مهمترین ارزش دفاع مقدس، حضور و بروزبسیج و روحیه بسیجی و بُعد مردمی بسیج بود و بسیج برخاسته از مردم با روحیه ایثار، گذشت، برادری ولایت پذیری و ولایت مداری نشان دهنده اوج ارزشهای اسلامی ما در دفاع مقدس بود. و از همانجا جامعه اسلامی ما رشد و تعالی پیدا کرد.

سرهنگ محتشمی افزود: هیج جا سراغ نداریم که مادری جنازه 3 فرزند خودش را بگیرد و از اینکه فرزندانش را از دست داده نه فقط شکایت نکند بلکه شکر خدا را هم به جا بیاورد.

وی افزود: بسیج از همان جا شکل گرفت و به واسطه همین روحیه ایثار و گذشت ماندگار شد و با گذشت چندین سال از اتمام جنگ به عنوان یک فرهنگ ماندگار شده است.

عبدالامیر محتشمی با اشاره به نیاز جامعه کنونی به روحیه بسیج افزود: حقیقتا جا دارد این فرهنگ در تمام دوران جاویدان، پویا و زنده باشد و جامعه کنونی ما، نیاز به این روحیه دارد.

عضو شورای تأمین شهرستان دزفول افزود: اگر نبود خلوص، ایثار و ایستادگی بسیجیان و رزمندگپان معلوم نبود چه سرنوشتی بر سر ما می آمد.

در ادامه همایش، امام جمعه دزفول ضمن اشاره به سخن امام در مورد عشایر افزود: امام راحل عشایر را ذخایر انقلاب دانستند و وقتی در کشور، همه طوایف و عشایر یک هدف داشته باشند و به شهادت افتخار کنند، هیچ قدرتی یارای ایستادگی در مقابل آنرا نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی اقزود: اگر یک ملت از شهادت نترسد، و از فداکاری کردن در راه هدفش نترسد، بدون تردید بر دشمنان پیروز خواهد شد.

در بخش دیگری از این مراسم فرماندار ویژه دزفول، تشکیل بسیج را یک یادگاری بزرگ از امام راحل دانسته افزودند: در هر جا و هر موقعیتی که ما دچار مشکل می شویم، این بسیج است که می آید و آنچنان که از رهبر و امام خود یادگرفته اند در هر عرصه ای که مورد نیاز باشد حضور پیدا می کند و با صبر و توکل و ایثار مشکلات را کنار می زند.

عبدالرضا احسانی نیا، اتحاد و همدلی ملت را رمز پیروزی در مقابل توطئه های دشمن دانسته و افزود: دشمنان ما از این وحدت، یکپارچگی و همدلی که داریم رنج می برند و همیشه بدنبال تفرقه افکنی بوده و هستند و آن را در همه جا اجرا کرده اند.

وی پیروزی در جنگ را ناشی از وحدت همه ملت ایران دانسته افزود: همه در جنگ در کنار هم بودیم، تحت عنوان بسیج از همه جای ایران، با هر زبان و با هر قومیتی در کنار هم قرار گرفتیم و دیدیم که این اتحاد و فداکاری باعث شد که پوزه دشمن به خاک مالیده شود و اگر ما با هم متحد باشیم هیچوقت دشمن نمی تواند به ما صدمه وارد کند..

رئیس شورای اداری دزفول همه گان را به درس گرفتن از تاریخ فراخوانده و گفت: اگر تاریخ را مطالعه کنیم، تمام شکست های ما ناشی از اختلافمان بوده است. دشمن، ابتدا بین ما اختلاف انداخته و سپی قراردادهای ننگینی را بر ما تحمیل کرده است.

در این مراسم همچنین، سران ایلات و عشایر شهرستان با قرائت بیعت نامه ای، با ولی امر مسلمین بیعت نمودند.

همچنین سران، بزرگان و صاحب نفوذان طوایف و ایلات مختلف ضمن ابراز عشق و ارادت خالصانه و عمیق خود به رهبری عالی قدر نظام، و بیعت با حضرات امام خامنه ای و آرمانهای والای معمار کبیر انقلاب، بیان کردند: ما عاشق رهبر و خواستار دیدار با رهبر هستیم. تا حالا توفیق زیارت رهبر خود را از نزدیک نداشته ایم، ضمن بیعت با حضرت امام خامنه ای از مسئولین می خواهیم که با اتخاذ تمهیداتی شرایط را برای دیدار و دست بوسی ولی امر مسلمین جهان فراهم آورده و از نزدیک با ایشان بیعت کنند.

20110109981-300x225 201101099821-300x225

دزفول امروز

اخبار مرتبط