پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

شبکه‌ماهواره‌ای‌الاهوازشروع‌به‌کارکرد

 برنامه های شبکه ماهواره ای ˈالاهوازˈ پیش از ظهر روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه درخوزستان و امام جمعه اهواز ، نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و شماری از روحانیون و علمای طراز اول استان و برخی مسوولان فرهنگی و اجرایی خوزستان شروع به کار کرد.80796783-4810372

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، مراسم پخش رسمی برنامه های دینی و فرهنگی شبکه ماهواره ای ˈالاهوازˈ، در دفتر آیت الله ˈسیدمحمدعلی موسوی جزایریˈ امام جمعه اهواز برگزار شد و این شبکه فعالیت رسمی خود را شروع کرد.

آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در مراسم افتتاح این شبکه ماهواه ای اظهار داشت: شبکه ماهواره ای ˈالاهوازˈ از روی تکلیف شرعی و در راستای برطرف کردن نیازهای مردم ولایت مدار خوزستان به ویژه اهواز راه اندازی شده است.

وی گفت: این شبکه مروج آموزه های اصیل دینی و مکتب نورانی اهل بیت خواهد بود و در این راستا سعی خواهد شد چهره واقعی مردم متدین عرب خوزستان نزد جهانیان ارایه شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی راه اندازی این شبکه را پاسخی به نیازهای معنوی جوانان و ترویج و گسترش مکتب شیعه خواند و گفت: در حالی که موج بیداری اسلامی کشورهای شمال افریفا و آسیا را فراگرفته این شبکه می تواند در آگاهی بخشی به جوانان جهان اسلام و تبیین سیره پیامبر اسلام و جانشینان بحق آن حضرت برنامه ریزی کند.

ˈناصر سودانی ˈافزود: مردم خوزستان همواره زیر سایه مرجعیت دینی در راه ترویج فرهنگ ناب اهل بیت(ع) گام بر می دارند و تاکنون نشان داده اند در خط مکتب اصیل و نورانی اسلام و ولایت حرکت کرده اند.

وی گفت: این شبکه می تواند در تقابل با انحرافات ، تبیبین هویت واقعی مردم خوزستان و دفاع از اعتقادات اسلامی نقش محوری ایجاد کند.

آیت الله ˈمحس حیدریˈ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: شبکه ماهواره ای ˈالاهوازˈ با رویکرد فرهنگی ، اعتقادی می تواند مکتب شیعه و فرهنگ مردم عرب خوزستان را برای جهانیان تبیین کند.

وی ابراز امیدواری کرد این شبکه بتواند به پایگاه اعتقادی و فرهنگی جهان تشیع شود.

بنا به این گزارش در پایان ، شرکت کنندگان در این مراسم از بخش های گوناگون شبکه ماهواره ای ˈالاهوازˈ از جمله استودیو، اتاق فرمان، اتاق تدوین، بخش تولید و مدیریت بازدید کردند.

پخش آرمایشی شبکه ماهواره ای ˈالاهوازˈدر ماه مبارک رمضان و با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مقامات و مسوولان کشوری حضور داشتند

ایرنا

اخبار مرتبط