پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

شعر خوزستان همواره پیشرو بوده است/حال و هوای شعر خوانی در محضر آقا

آل کثیر گفت:شعر خوزستان چه در زمینه شعر مدرن و چه در زمینه غزل وشعر کلاسیک، همیشه پیشرو بوده و حرف برای گفتن داشته است.

به گزارش دزمهراب به نقل از دزفول امروز“مرتضی حیدری آل کثیر” از شاعران برجسته استان خوزستان، با بیان اینکه شعر خوزستان همواره شعری پیشرو بوده است، گفت: شعر خوزستان چه در زمینه شعر مدرن و چه در زمینه غزل وشعر کلاسیک، همیشه پیشرو بوده و حرف برای گفتن داشته است.

آل کثیر همچنین  با اشاره به توجه ویژه به شعر آئینی در کشور، خوزستان را مهد پرورش شاعران بزرگ دانست و اظهار کرد: همیشه شاعران خوبی در این استان رشد کرده است و در حال حاضر شاهد رشد شاعران با استعداد نوجوان و جوان در خوزستان هستیم که نوید دهنده ادامه آن راه پرافتخار شاعران گذشته است.

این شاعر آئینی که بارها تجربه شعرخوانی در محضر رهبر معظم انقلاب را دارد، ادامه داد: حس صمیمیت و گرمایی معنوی در مجلس شعرخوانی در محضر رهبری حاکم است و بنده که یتیم هستم و پدر خود را از دست داده ام، در محضر ایشان حس می کنم که در مقابل پدر خود ایستاده و شعر می خوانم.

آل کثیر، با اشاره به اثر گذاری شعر در جامعه گفت: جمهوری اسلامی در بخش شعر استاد است و با وجود شاعران بزرگی مثل فردوسی، حافظ و سعدی همیشه در جهان حرف برای گفتن داشته و داریم.

آل کثیر همچنین در ادامه ، انقلاب را مدیون شعر شاعران انقلابی دانست و با اشاره به جنگ فرهنگی کنونی گفت: وضعیت جدید کشور هم نیازمند شعر و شاعران جدید است تا راه آن شاعران انقلابی ادامه داشته و با شعرهای آئینی قوی، مانع از انحرافات در این حوزه مهم شد.

“مرتضی حیدری آل کثیر” از شاعران جوان و سرشناس خوزستان و متولد شوش است که تا کنون چندین کتاب شعر در زمینه شعر آئینی از این شاعر برجسته به چاپ رسیده و بارها در محضر مقام معظم رهبری به شعرخوانی پرداخته است.

اخبار مرتبط