پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

صفارپور: بیش از سیصدهزارسندازاسناد وآثاررزمندگان دزفول دردفاع مقدس جمع آوری شده است

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول  تمرکز این مرکز را بر روی جمع آوری آثار و اسناد دفاع مقدس دانسته و در ادامه افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول، در کنار ساخت و ساز عمرانی،201101131090-Copy بیشترین همتش، بر روی جمع آوری اسناد و آثار دفاع مقدس دزفول است و الآن تمرکز ما بر روی جمع آوری آثار و اسناد دفاع مقدس است.

آقای صفارپور اسناد جمع آوری شده توسط آن مرکز را مورد اشاره قرارداده و افزود: الآن بیش از سیصدهزار سند از اسناد دفاع مقدس شامل عکس، مکاتبات، دستنوشته ها، خاطرات، فیلم و آثار مختلف و صدها ساعت فیلم مستند از دفاع مقدس و  رزمندگان جمع آوری کرده ایم.

وی همچنین به تدوین عملکرد لشکر 7 توسط مرکز حفض ارزشهای دفاع مقدس دزفول اشاره و تصریح کرد: “تدوین تاریخ جنگ” یکی از مهمترین کارهایی است  که روزانه پیگیری می کنیم و در مرکز فرهنگی دفاع مقدس در حال انجام است.

آقار صفارپور در این رابطه افزود: قسمتی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول تحت عنوان “تدوین عملکرد لشکر 7″ تشکسل شده که توسط گروهی از فرماندهان لشکر7 حضرت ولیعصر(عج)، در حال تدوین عملکرد لشکر 7 ولیعصر دزفول در 8 سال دفاع مقدس هستند.

سرهنگ محمدرضا صفارپور به مصاحبه های تخصصی کارشناسان این مرکز جهت جمع آوری، تدوین و چاپ خاطرات رزمندگان دزفول تحت عنوان تاریخ شفاهی اشاره و گفت:خاطرات رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در مجموعه ای بعنوان “تاریخ شفاهی” در دست جمع آوری است.

وی ادامه داد: کتاب “خاکریز پنهان” مجموعه خاطرات تاریخ شفاهی دکتر محمد حاجی خلف نمونه ای از این نوع کار است که پس از مصاحبه های تخصصی کارشناسان مرکز فرهنگی دفاع مقدس با آقای دکتر حاجی خلف و تدوین آنها، این خاطرات تحت عنوان کتاب “خاکریز پنهان ” به چاپ رسید و  در هفته دفاع مقدس در تهران رونمایی شد و قرار است در مراسمی این کتاب در استان خوزستان رونمایی شود.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول  گفت: چند کتاب از این نوع را در دست تدوین داریم. که اگر اعتبارش فراهم شود آمادگی چاپ آنها را هم داریم.

آقای صفارپور ضمن اعلام آمادگی کامل این مرکز برای بکارگیری داوطلبان علاقمند گفت: جمع آوری اسناد، مصاحبه ها، نمایه سازی برخی از کارها، کارهای رایانه ای و نرم افزاری در همه زمینه ها از داوطلبین علاقمند استقبال می کنیم و هر کس هر توانی دارد در نرم افزارسازی، طراحی پوستر، نویسندگی در همه زمینه ها از همه استقبال و درخواست می کنیم که کمکمان کنند.

وی همچنین به داوطلبینی که هم اکنون در حال کمک به مرکز فرهنگی دزفول هستند اشاره و تصریح کرد: ما در همه این مباحث، از جمع آوری آثار، اسناد، مصاحبه ها و کارهای تدوینی که انجام می دهیم بیشتر تکیه ما بر امور داوطلبانه است اگر جایی کارمند دارم 5 نفر داوطلب با او در حال همکاری هستند.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول گفت: حقیقتا توان ما و اعتباراتمان به اندازه نیازهایمان نیست. ما علاقمندیم تمام کسانی که علاقمند به عرصه دفاع مقدس و شهدا هستند بیایند و ما از همت آنها استقبال می کنیم و قطعا مورد استقبال ما قرار خواهند گرفت بیایند کمک کنند تا رسالت جمع آوری آثار و اسناد و نشر ارزشهای دفاع مقدس را به نحو احسنت انجام دهیم .

دزفول امروز

اخبار مرتبط