پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

طرحی حاشیه دار برای توسعه حریم شهر دزفول

 

 

شنیده شد شب قبل جلسه ای با حضور برخی مسئولان شهرستان برگزار شد . در آن جلسه طرحی مطرح گردیده مبنی بر اینکه حریم شهر دزفول را گسترش دهند. در نگاه اول اینست که این طرح جهت رفاه مردم ارائه شده است اما وقتی بیشتر دقت شود نکاتی به ذهن خطور می کند مبنی براینکه:

۱-بر روی این طرح تا چه اندازه کار کارشناسی صورت گرفته است؟ لوازم اجرای آن مدنظر قرار گرفته شده است ؟ برخی از طرحها یقینا برای مردم عزیز خوب است اما اگر جوانب لحاظ نشود همان اقدام مثبت به ضرر مردم تمام خواهد شد.

۲- توسعه شهر خوب است ، اما آیا فقط در حد یک اسم برای مردم آن مناطق که به شهر افزوده می شوند کافی است؟! آیا بودجه لازم جهت این طرح مدنظر قرار گرفته است؟ آیا شهرداری این امکان و این توان مالی را دارد ؟! دیگر نهادها چطور؟ مثل ناجا و یا بهداشت ودرمان؟!

۳- آیا مشکلات این مناطق فقط با توسعه حریم شهری و نصب تابلوی محدوده دزفول تا آنجا حل می گردد؟

شهرداری همیشه از کمبود بودجه جهت اجرای طرحهای خود ناله می کند، البته کمبود اعتبار مشکل خیلی دیگر از دستگاهها نیز می باشد . اگر آقایان توان دارند اول مشکلات بودجه ای شهرداری و دیگر ارگانهای خدماتی را حل کنند بعد به فکر توسعه حریم شهر بیفتند. آقایان خودتان که بهتر می دانید دزفول نه کارخانه عظیم دارد و نه بودجه آنچنانی ؛ در خود شهر با مشکلاتی مواجه هستیم . از برخی این طرحها بوی سیاسی و انتخاباتی به مشام می رسد تا خدمتی برای مردم عزیز .

ما قبول داریم که روستا و بخشهای دزفول با برخی از محرومیتها مواجه هستند و با بی مهریهایی روبرو شده اند و باید نگاه یکسان در خدمات دهی صورت گیرد ، ولی ارائه این طرحها راه حلش نیست.

بعنوان مثال: روستای سیاه منصور در جوار شهرک صنعتی است و این شهرک غیر از ضرر چه امتیازی برای مردم صبور این دیار دارد؟ بوی بد کارخانه خمیرمایه و قارچ و وجود درین که فاضلاب شهر و زندگی را بر مردم این روستا سخت کرده است تازه اگر کارخانه کربن بلک راه بیفتد که مشکلات برای مردم این روستا دوبرابر می شود ، اگر دوستان مسئول خیلی دلسوز هستند فکری برای این روستا کنند؛ یا مثلا تعریض جاده شوشتر که هرازگاهی شاهد تصادفات دلخراشی هستیم. یا روستای کهنک همچنان آسفالت نیست ؛ مثالها زیاد است و در این مقال نمی گنجد. انشاالله سر فرصت به تک تک آنها خواهیم پرداخت. با تغییر نامها و حریمها که مشکل حل نمی شود. آقایان لطف کنند برای این مشکلات چاره اندیشی کنند!

(این نکات را گفتیم که آقایان ما را متهم به حس ناسیونالیستی نکنند)

اگر مقدمات قبل از اجرا مدنظر قرار نگیرد این طرحها فقط در حد یک نام می ماند و هزینه هایی که بر مردم آن مناطق تحمیل می شود؛ بلاخره پرداخت عوارض ، ثبت سند منازل ، و….. از نکات این طرح است آیا مردم آمادگی دارند؟!

انشالله همه نیتها خدمت به مردم عزیز است اما باید صادقانه عرض کنیم که خیلی از کارها باید با برنامه ریزی و منطقی باشد، و نه تعصبی و احساساتی . ای کاش هر کس در حوزه کاری خود عمل کند خدا گواه است برخی تداخلات به ضرر مردم است.

لازم بذکر است در این طرح قرارست روستای بنه حسین کلولی و نیز سنجر و حدود ۱۰ روستای دیگر به حریم دزفول افزوده شود طبق خبر رسیده این طرح با مخالفت قاطع اعضای شورای شهر و شهردار دزفول مواجه شده است و حتی ریاست شورا حاضر به امضای این طرح نشده است.

اخبار مرتبط