پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

طنز/يوگي معلم جغرافيا مي شود

کمبود معلم به ويژه در مناطق محروم و روستايي کشور از ابتدای سال جدید، دانش اموزان را منتظر حضور معلم نگه داشته است و این امر مشکلاتی را در حوزه های علمی فرهنگی و اجتماعی بوجود آورده است

  در راستای اینکه گویا در برخی از مناطق کشور با کمبود معلم روبرو هستیم؛ پیشنهاد می‏شود برای حل این مشکل، درس‏های زیر به شیوه زیر برگزار گردد:
درس انشا: اصولا برای تدریس انشا نیازی به معلم نیست، همان ابتدا “بابای مدرسه” را به سر کلاس می‏فرستیم و به نقل از مدیر به بچه‏ها می‏گوییم موضوع انشا «علم بهتر است یا ثروت» می‏باشد. در پایان هم علاوه بر صفر دادن به هر دانش آموزی که نوشته بود علم بهتر است، او را برای درمان به یک روانپزشک معرفی می‏کنیم!
درس ورزش: درس ورزش هم نیازی به معلم ندارد و تنها یک توپ پلاستیکی از نوع سه جلد می خواهد، همین! مدیر می‏تواند توپ را بیندازد وسط حیاط مدرسه و با خیال راحت برود به باقی کارهایش برسد. البته کار از محکم‏کاری عیب نمی کند. می شود “بابای مدرسه” را به عنوان داور انتخاب کرد تا یکوقت دعوایشان نشود!
درس آمار: برای آنکه در کوتاه ترین زمان ممکن دانش آموزان بتوانند از آمار سر در بیاورند بهتر است از مسئولان دولتی درخواست کنیم سری به این مدارس بزنند. آنها در یکی دو ساعت می توانند به دانش آموزان بیاموزند کل کتاب های نوشته شده تا به امروز در خصوص آمار همه الکی است و آمار با اعداد و ارقام به دست نمی آید، بلکه آمار با فتوشاپ ساخته می شود!! (البته منظورمان آمار رشد اقتصادی و تک رقمی شدن بیکاری نیست، باور کنید!)
درس فیزیک: برای درس فیزیک و توضیحات در خصوص سطح شیب دار و امثالهم، بهتر است باز هم از دولتی برای تدریس در این مدارس دعوت شود. ما کلا در این چند ماه متوجه شدیم تمام مدرس های فیزیک اشتباهی در مدارس “شیب ملایم” و “شیب تند” را به جای هم استفاده می کنند.
دولتی ها چندی پیش گفتند قیمت ها با شیب ملایم افزایش خواهد یافت! که البته نمونه اش شیب ملایم افزایش قیمت ۷۵درصدی بنزین بود!
هنر: بچه ها می توانند این درس را در منازل خود و از پدر و مادرهایشان بیاموزند. گرداندن هزینه های یک خانواده با ۷۰۰هزار تومان در ماه، اگر “هنر” نیست، پس چیست؟!
املا: اصلا چه کاری است به بچه ها املا بگوییم؟! از قدیم هم گفته اند دیکته ننوشته بیست است. از این پس در این مدارس در زنگ املا به دانش آموزان دیکته گفته نشود و به این ترتیب نمره همه آنها در این درس ۲۰ شود. اینطوری هم دانش آموزان نمره خوب می گیرند و هم وقت مدیر و امثالهم و حتی بابای مدرسه تلف نمی شود، به این میگویند یک استراتژی “برد-برد”
ادبیات: برای این درس می توان سخنرانی برخی از مسئولین را سرکلاس پخش کرد و به بچه ها گفت که هر چی این آقاهه گفت شما نگین! مثلا نگین “به جهنم” و… .
بهداشت: از وزیر بهداشت بخواهید به سر کلاس بیاید و برای بچه ها در خصوص پالم در شیر، خمیر مرغ در سوسیس و حلیم، روغن نباتی در تن های ماهی، کاج در چای، کاه در آبلیمو، نان های زیرپله ای و … توضیح دهد تا بچه ها متوجه شوند کلا نیازی نیست تا این درس به آنها تدریس شود! چون همه یافته های علمی در این خصوص اشتباه بوده اند، زیرا اگر درست بود تا الان با این اوضاع بهداشت غذایی همه یمان راهی آن دنیا شده بودیم.
جغرافیا: برای این درس هم می توان از سندباد و مارکوپلو و حتی یوگی استفاده کرد. آنها با کمترین امکانات کل دنیا را گشته اند و می توانند جغرافیا را به خوبی به دانش آموزان طنز/ یوگی معلم جغرافیا می شود!

اخبار مرتبط