پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

طولانی ترین سریال سیما قابل رقابت با سریال های ماهواره ؟

به گزارش آوینی فیلم ، کیمیا، عنوان سریالی است که علی دارابی معاون سیما چندی پیش با افتخار نام آن را رسانه ای و از آن به عنوان نخستین سریال ۱۰۰ قسمتی تلویزیون نام برد.
وی اعلام کرد که ساخت این سریال به تیم سازنده سریال ماه رمضانی «مادرانه» که در جذب مخاطب موفق بوده سپرده می شود و ساخت آن هم از مهر ماه آغاز می شود.

Capture
این سریال که امروز از آن به عنوان «بلند ترین سریال تاریخ سیمای ایران» نام برده می شود با 100قسمت و تنها با اختلاف10 قسمتی از سریال های 90شبی تولید می شود.
قرار است تولید این سریال از مهرماه سال جاری کلید بخورد و اغاز پخش آن در ماه رمضان سال آینده باشد و تا شروع هفته دفاع مقدس نیز ادامه پیدا کند.
جواد افشار کارگردان «کیمیا» بعد از تجربه موفق مادرانه و محمد رضا شفیعی تهیه کنندگی این سریال را به عهده دارند .
خلاصه ای از داستان کیمیا رسانه ای نشده و در هیچ جا یاد نشده است ولی به گمان میرسد روایتی باشد مروج سبک زندگی اسلامی-ایرانی ،آموزش مولفه های زندگی صحیح به جوانان و پاسخ به سئوالات آنان در زمینه دلایل وقوع انقلاب اسلامی .
به گفته دارابی ارایه تصویری کامل از زن مسلمان از دیگر موضوعات طرح شده در مجموعه کیمیا است یعنی این سریال داستان پرفراز و نشیب زندگی یک زن ایرانی در سه دوره تاریخی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و زمان کنونی را به تصویر می کشد.
ضرورت ساخت سریال های جذاب و طولانی و تاثیرگذار یکی از علت هایی است که سالهاست به آن بی توجهی شده است. کارشناسان به این موضوع بارها اشاره کرده اند و لزوم ساخت سریالی جذاب و طولانی را تذکر داده اند.
زمانی که سریال های طولانی ماهواره هرروز روایت تازه را برای تخریب بنیان خانواده با خود همراه دارند دقت در ساخت طولانی ترین سریال تاریخ سینمای ایران مهم و تعیین کننده است.
چندی پیش «حسن فتحی» کارگردان سینما و تلویزیون که برخی کارشناسان سینمایی او را استاد ساخت آثاری با مضامین عشق و عرفان می دانند، از اینکه سریال های وطنی از چند ده قسمت فراتر نمی روند، گلایه کرده و گفته بود که در شرایط امروز برای نگه داشتن مخاطب پای تلویزیون باید سریال هایی با بیش از ۱۰۰ قسمت طراحی کرد و ساخت.
ساخت این گونه سریال و برنامه های طولانی نیاز به داستانی قوی و روایتی دنبال کننده دارد که مخاطب از دقایق هر قسمت لذت ببرد و لازمه آن آب نبستن به سکانس های آن است.
سریال و داستان ان باید علاوه بر پیچیدگی های مجذوب کننده دارای سکانس های مهیج و پیش بینی نشده باشد .امید است اولین گام در ساخت سریال های طولانی با موفقیت همراه باشد و رسانه ملی بتواند با پیشبرد همین روال در جذب مخاطب از سریال های پوچ گرایِ جذاب ماهواره پیشی بگیرد.

اخبار مرتبط