پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

فراخوان ارسال مقاله به کنگره ‌ملی جندی شاپور

رییس دانشگاه جندی شاپور دزفول از انتشار فراخوان ارسال مقالات به کنگره ملی جندی شاپور خبر داد و گفت: مهلت ارسال چکیده مقالات تا 20 مرداد ماه و مهلت ارسال اصل مقالات تا 20 آبان‌ ماه امسال خواهد بود.

به گزارش دزمهراب محمدرضا عصاری، با اشاره به برگزاری کنگره ملی جندی شاپور، اظهار کرد: این کنگره با هدف بازشناسی زوایای مختلف فعالیت‌های علمی، تاریخی، فرهنگی و آموزشی در دانشگاه جندی شاپور و بررسی زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و تمدنی آن برگزار می‌شود. به همین جهت از محققان و پژوهشگران دعوت می‌شود تا دستاوردهای علمی خود در مورد جندی شاپور در این کنگره ارایه کنند.

رییس دانشگاه جندی شاپور دزفول با بیان این‌ که جندی شاپور یک گنجینه علمی، تاریخی و تمدن‌ساز با ارزش است، گفت: باید تلاش کنیم که این میراث ارزشمند را به مردم کشور و تمام جهانیان معرفی کنیم. در کنگره ملی جندی شاپور پژوهشگران ویژه که در مطالعات جندی شاپور تجربیات ارزشمندی دارند به طور خاص شرکت خواهند کرد.

کنگره ملی جندی شاپور با همکاری دانشگاه جندی شاپور دزفول، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم در بهمن‌ ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

افراد می‌توانند مقالات و پژوهش‌های خود را در محورهای تاریخ و باستان شناسی و اعتبارسنجی داده‌های تاریخی درباره جندی شاپور، شهرسازی و معماری، هنر و موسیقی، ابعاد زبانشناختی و تبادل زبانی و ترجمه، زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی، ساختار آموزشی و پژوهشی، مکتب علمی (ریاضیات، حکمت، نجوم و…)، مکتب پزشکی جندی شاپور، سیاست و کشورداری از جندی شاپور تا بغداد(ایرانشهری و سهم جندی شاپور)، صنعت، فناوری و کشاورزی در جندی شاپور (فنون رایج در جندی شاپور)، آثار و اثرات و رهیافت‌های جندی شاپور در تمدن اسلامی و فرهنگ بشری و از جندی شاپور تا دانشگاه تهران به دبیرخانه کنگره با آدرس اینترنتی http://jundi-shapur.ir ارسال کنند.

ایسنا

اخبار مرتبط