پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

فرماندار دزفول :متاسفانه قیمت مواد مخدر از سبزی خوردن نیز ارزانتر شده است.

به گزارش دزمهراب به نقل از ایرنا حبیب اله آصفی روز یکشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان دزفول در سالن جلسات این فرمانداری افزود:افراد سودجو برای خنثی کردن اقدامات دولت در مبارزه با مواد مخدر ، هزینه ترانزیت مواد مخدر را تامین کرده تا جوانان به راحتی به مواد مخدر دست یابند.

81441454-6165618

وی ضمن هشدار نسبت به سهولت دسترسی به مواد مخدر در جامعه بیان داشت:متاسفانه قیمت مواد مخدر از سبزی خوردن نیز ارزانتر شده است.

فرماندار ویژه دزفول اعتیاد را یک آسیب اجتماعی دانست که باید برای مبارزه با آن به آموزش پرداخت.

آصفی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت:به دلیل وضعیت خاص اکنون اعتباری برای احداث اقامتگاه نگهداری معتادان در دزفول وجود ندارد و این در حالی است که مسوولان در مبارزه با مواد مخدر به صورت جزیره ای عمل می کنند که نتیجه بخش نیست.

وی بر لزوم همکاری و حمایت کلیه دستگاه های اجرایی برای ریشه کنی مواد مخدر تاکید کرد و خواستار ارائه راهکار علمی از سوی کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان دزفول شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: اعتیاد به عنوان یک مسئله بحرانی برای خانواده ها مطرح بوده که باید با برگزاری کارگاه های آموزشی و سمینار خانواده ها را نسبت به آن آگاه کرد.

احمد علیپور افزود:افرادی که از دام اعتیاد رها می شوند نباید به حال خود رها شوند و از جامعه فاصله گیرند بلکه باید با برنامه های فرهنگی مناسب ،برای آنها اشتغال و سرگرمی فراهم کرد.

یک روانشناس نیز در این نشست از اعتیاد به عنوان یک موضوع پیچیده روان شناختی و اجتماعی یاد کرد و گفت:وقتی افراد معتاد درمان می شوند باید عامل روی آوری به اعتیاد در آنها مشخص شود.

مصطفی سخاوت عوامل مختلف فردی ، خانوادگی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی را در گرایش به اعتیاد دخیل دانست و افزود:مهمترین عامل اعتیاد در افراد عوامل فردی و اختلالات فکری است که در سنین 15تا 25 سالگی روی می دهد.

81441454-6165619

وی گفت:اگر فرد در این سنین حساس مراقبت شود و دچار اختلالات روان شناختی نشود از مرحله بحران به سلامت عبور کرده و با سلامت وارد جامعه می شود.

در این نشست در خصوص برنامه های کمیته فرهنگی علمی پیشگیری از اعتیاد و نیز احداث اقامتگاه جهت بازپروری افراد معتاد در شهرستان دزفول بحث و تبادل نظر شد.

اخبار مرتبط