پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مستند طلایه داران عرصه سلامت

به گزارش دزمهراب  مستند طلایه داران عرصه سلامت تولید دانشگاه علوم پزشکی دزفول و به کارگردانی و نویسندگی عبدالکریم بیدخ تهیه و در چهارم خرداد از صدا و سیما مرکز خوزستان پخش خواهدشد.

عبدالکریم بیدخ در گفتگو با خبرنگار دزمهراب گفت: این پروژه در ابتدا با جمع آوری خاطرات گفته ها و شنوده هایی که در زمینه پزشکان و کادر پزشکی بیمارستان افشار در دوران دفاع مقدس که در دزفول اتفاق افتاده است آغاز گردید.

وی ادامه داد: این فیلم با حدود شش نفر از پزشکان و پرسنل بیمارستان افشار، چون در زمان دفاع مقدس این بیمارستان بزرگترین بیمارستان شمال خوزستان به شمار می آمد، در 500 دقیقه گردآوری شده که از این مقدار ما مشترکات صحبت های پزشکان را به مدت 40 دقیقه در اختیار صدا و سیما قرار داده ایم.

دزمهراب- مستند طلایه داران سلامت 3

مسئول فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دزفول از انتخاب سه روایت شامل مقاومت و پایداری از نگاه پزشکان و کادر درمانی بیمارستان افشار، رزمنده بمب خوشه ایی دکتر ناصر تابش و کسانی که با وی همکاری کردند و نهایتاً شرایط و امکانات پزشکی که امروز در دزفول صورت میگیرد در این فیلم عنوان کرد و افزود: در بخش اول از تصاویر جنگ که بعضا بنده یا دیگران در آن زمان فیلم برداری و نیز مصاحبه هایی که صورت گرفته استفاده شده است، در بخش دوم نیز روایاتی با حضور دکتر تابش که جراح نظامی در زمان جنگ بوده و است جهت جراحی یک رزمنده که بمب خوشه ایی در پای وی فرو میرود به دزفول دعوت شده و این عمل را انجام میدهد و بخش سوم نیز که روایات شرایط پزشکی اکنون دزفول است.

عبدالکریم بیدخ در پایان گفت: از تمامی افرادی که در تهیه این فیلم مستند با ما همکاری کردند از جمله مرکز فرهنگی دفاع مقدس تشکر میکنم. طبق قولی که سازمان صدا و سیما مرکز خوزستان داده است این فیلم در چهار خرداد پخش خواهد شد.

دزمهراب- مستند طلایه داران سلامت 1دزمهراب- مستند طلایه داران سلامت 2

اخبار مرتبط