پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

فیلم پیمان ساخته کارگردان دزفولی برگزیده اکران مردمی جشنواره عمار شد

 “هر وقت از کنار مزار من می گذرید بوق بزنید”

سینا انصاری نژاد کارگردان جوان فیلم “پیمان” که  فیلم او جزو فیلم های برگزیده اکران مردمی  در جشنواره عمار شده است گفت: فیلم ” پیمان” اولین تجربه من در حوزه دفاع مقدس است که حدود 10 دقیقه زمان دارد و موضوع آن در مورد مظلومانه ترین وصیتنامه شهید بود.

وی درادامه د: موضوع فیلم در مورد وصیتنامه شهید محمود صدیقی نژاد است که وصیتنامه اصلی این شهید مفقود شده است ولی جمله ای از این شهید بین همرزمانش وجود دارد، که شهید به همرزمانش گفته است: می دانم که شهید می شوم و شما، مرا از یاد خواهید برد، از کنار شهید آباد که گذشتید بوقی برایم بزنید، من آن بوق را بجای فاتحه از شما قبول خواهم کرد.

کارگردان فیلم پیمان افزود: گروه تحقیقاتی در مسجد وجود دارد که می خواهند در مورد وصیتنامه شهدا تحقیق کنند، کاغذی بدستشان می رسد که “هر وقت از کنار مزار من می گذرید بوق بزنید” نفری به نام “پیمان” در این گروه وجود دارد که با کمک مسئول جلسه خود درباره این شهید تحقیق می کند و اتفاقاتی که در این رابطه می افتد.

آقای انصاری نژاد زمان تولید این فیلم را یک ماه دانسته و گفت: بدلیل امکانات کم و کار با بازیگران مبتدی و غیرحرفه ای تجربه سختی بود و این در حالی بود که برای انتخاب بازیگر از 40 نفر تست گرفتیم و از بین آنها 6 نفر را انتخاب کنیم.

وی در ادامه  افزود: ویژگی که جشنواره عمار دارد این است که مجموعه ای از فیلم های برگزیده را برای اکران عمومی در دانشگاه ها، مساجد و … برای اکران و نمایش پخش می کند که فیلم “پیمان” نیز از جزو این مجموعه است.

ammarfilm

دزفول امروز

اخبار مرتبط