پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

کمک های خیران دزفولی از ابتدای ماه ضیافت الهی تاکنون افزون بر ۲۸۰ میلیون ریال بوده است

کمک به هم نوع همواره در سخنان گهر بار ائمه و اهل بیت (ع) به عنوان اقدامی ارزشی و انسانی آمده و چه بسیار افرادی که این بیانات را سر مشق قرار داده و در یاری رساندن به مستمندان و نیازمندان و 0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000برای دست یابی به خیر دنیا و آخرت از هم سبقت می گیرند.
پیامبر اکرم (ص) در خصوص اهمیت یاری رساندن به دیگران می فرمایند: مومنان از نظر مهر ورزی و عطوفت به یکدیگر مانند یک پیکرند که هرگاه عضوی از آنان دچار دردی شود سایر اعضا همدردی خود را با آن عضو ابراز می دارند و به کمکش می شتابند . ( بحار الانوار ج۵۸ ص۱۵۰)
استحکام و پایداری جامعه سالم با کاهش دغدغه های کهنه نیازمندان میسر می شود ، اعتبار می یابد و سلامت فکر ، روان و آرامش و آسایش عمومی با مشارکت نیک اندیشان توانمند در مسیر یاری و کمک ضعیفان تحقق می یابد.
این موقعیت در جامعه بویژه در پایتخت مقاومت ایران دزفول به لحاظ باورها، اعتقاد به وعده های الهی و همچنین فرهنگ مردم مداری و بخشندگی همواره فراروی افراد قرار دارد.
در دزفول که به دارالمومنین شهره است احساس خوش آسایش و آرامش افراد نیازمند و خشنودی باطنی افراد خیر ، وصف ناپذیر است بطوریکه رییس کمیته امداد این شهرستان کمک های خیران از ابتدای ماه ضیافت الهی را تاکنون افزون بر ۲۸۰ میلیون ریال عنوان کرده و می افزاید: این کمک های مردمی در آیین های مختلف ماه مبارک رمضان چون لیالی قدر جمع آوری شده است.
مهران خوشبخت به جذب بیش از ۱۰۰ حامی در قالب طرح اکرام ایتام در دزفول خبرداد و گفت: خیران در همایش بزرگ خیران و نیکوکاران دزفول افزون بر ۲۲۰ میلیون ریال کمک نقدی خود را به کمیته امداد تحویل دادند.
وی افزود: خیران همچنین چهار فرش شش متری و ۱۰۰ متر موکت جهت تامین جهیزیه دختران دم بخت زیر پوشش کمیته امداد کمک کردند.
رییس کمیته امداد دزفول با اشاره به توزیع فرم طرح اکرام ایتام بین خیران در این همایش افزود: این فرم ها پس از تکمیل توسط خیران به کمیته امداد تحویل داده می شوند تا از این طریق پل ارتباطی بین حامی و یتیم برقرار شود.
وی همایش کمک به کودکان بی سرپرست را از دیگر برنامه های اجرا شده در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: این همایش به همت گروه کوهنوردی سالار دزفول برگزار شد.
خوشبخت با اشاره به اعلام آمادگی ۱۵ حامی در این همایش جهت سرپرستی ایتام افزود: استقبال اعضای گروه کوهنوردی از این همایش بسیار خوب بود و تقریبا ۲۰ یتیم در قالب طرح اکرام ایتام زیر پوشش رفتند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) دزفول اظهار داشت: این اعضا ۹ میلیون ریال وجه نقد نیز در همایش کمک به کودکان بی سرپرست کمک کردند.
وی با اشاره به طرح های مختلف کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: این نهاد با ابتکار طرح های مختلف زمینه کمک رسانی هر چه بهتر خیران و نیکوکاران به نیازمندان را فراهم کرده است.
خوشبخت گفت: خیران می توانند با دور اندیشی و پرداخت بیمه طرح آتیه ، آینده فرد نیازمند را تامین کنند.
وی در خصوص چگونگی طرح های اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد اظهار داشت: در طرح اکرام ایتام ، یتیمان و در طرح محسنین دیگر اقشار نیازمند جامعه چون خانوار دارای بیمار صعب العلاج ، فرزندان طلاق و غیره زیر پوشش می روند.
رییس کمیته امداد امام خمینی از حضور حماسی مردم دزفول در راهپیمایی روز قدس تقدیر کرد و گفت: شهروندان دزفول ۳۴ میلیون ریال در روز قدس به مردم مظلوم فلسطین کمک کردند.
وی افزود: این میزان کمک های مردمی توسط پایگاه های کمیته امداد مستقر در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس حد فاصل میدان حاج مرادی تا مصلی امام علی (ع) دزفول جمع آوری شد.
خوشبخت ضمن تقدیر از شهروندان دزفول به منظور کمک های همیشگی به نیازمندان گفت: این شهروندان با توجه به شرایط اقتصادی موجود ، برادران مسلمان خود در فلسطین را فراموش نکردند.
وی افزود: کمک های شهروندان دزفول به مردم فلسطین همچنان از طریق کمیته امداد جمع آوری می شود.
موارد یاد شده فقط قطره ای از دریای خروشان کمک های مردم دزفول در ماه مبارک رمضان به نیازمندان بوده و موجب درخشش نام این شهرستان در عرصه کمک رسانی به هم نوع در کشور شده است

ایرنا

اخبار مرتبط