پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

محرومیت زدایی، اقتصادمقاومتی و اردوهای جهادی سه عرصه مهم بسیج سازندگی است

به گزارش دزمهراب در سومین روز از هفته بسیج سازندگی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دزفول در نشست خبری با اصحاب رسانه حاضر شد.
سروان عبدالرحیم حکیمی فر در این نشست اظهار کرد: طرح بسیج سازندگی به منظور استفاده از نیروی نشاط  جوانان برای سازندگی با نگرش پیامبر گونه ی مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سال 79 آغاز شد. وی ایجاد اشتغال مولد را یکی از اهداف اصلی بسیج سازندگی برشمرد و افزود: غنی سازی اوقات جوانان و  نوجوانان، آبادانی مناطق محروم، آشنایی با مهارت های زندگی و اعتماد به نفس و خود سازی از دیگر اهداف ما  میباشد.

حکیم فر
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دزفول با بیان اینکه اگر ما روستاها را آباد کنیم، شهر را آباد کرده ایم، تصریح کرد: بسیج سازندگی در سه عرصه مهم مشغول به فعالیت است، یکی از این عرصه ها محرومیت زدایی است که  شامل مناطق توسعه نیافته و یا کمتر توسعه یافته است. حکیمی فر اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از کارهایی است که بسیج سازندگی در آن فعالیت می کند؛ دیگر کار بسیج سازندگی اردوهای جهادی است که شامل اردوهای یکروزه سه روزه هفت روزه و ده روزه میباشد.

وی با بیان اینکه در ارودهای جهادی علاوه بر آموزش، کلاس های عقیدتی نیز برای شرکت کنندگان برگزار میشود،  اذعان نمود: ویزیت رایگان بیماران مناطق محروم با کمک جامعه پزشکی و نیز جمع آوری کمک های نقدی و غیر  نقدی در جشن نیکوکاری از دیگر امورات انجام شده توسط بچه های بسیج سازندگی است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دزفول همچنین گفت: برگزاری کلاس هایی جهت ایجاد کارگاه های کارآفرینی و نیز  کمک به راه اندازی کارگاه های کوچک و زود بازده در شهرستان دزفول انجام که در این خصوص بیش از یک  میلیارد و 420 میلیون تومان وام از سوی بسیج سازندگی دزفول وام اعطا شده است.
سروان عبدالرحیم حکیمی فر با اشاره پروژه های عمرانی انجام شده در سال گذشته گفت: کمک به احداث سه مسجد،  احداث خانه عالم، احداث 15 باب حمام و 110 چشمه سرویس بهداشتی در روستاهای متعدد و آبرسانی به سه روستا  از جمله پروژه ها انجام شده در سال 94 بوده است.
وی تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز ما کمک به احداث 15 کارگاه قارچ، 10 کارگاه بلدرچین، یک حوض ماهی، 10 پرورش دهنده زنبور، سه کارگاه پرورش شترمرغ، 6کارگاه تولیدی دام سبک و سنگین و همچنین بین  70 تا 80 کارگاه صنایع تبدیلی شامل روغن گیری، تولید عرق گیاهی، بسته بندی و سبزیجات بوده که اینها از  افتخارات بسیج سازندگی دزفول است.

photo_2016-05-09_17-59-34
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دزفول در پایان اشاره ایی به سیلاب اخیر داشت و گفت: در این موضوع از ما  خواسته نشد که ورود پیدا کنیم ولی به صورت خودجوش حوزه هایی که درگیر آن بودند ورودی پیدا کردند و اگر در  بحث بازسازی در مناطق سیل زده از ما خواستند ما این آمادگی را داریم که در مناطق محروم و ضعیف که دچار  سیل شده اند فعالیت کنیم.

اخبار مرتبط