پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مدیر کل روابط عمومی استانداری خوزستان: باید سعی شود مجلسی به وجود آید که دغدغه اش با دولت یکسان باشد/دولت از لشکر بیکاران می ترسد+تصاویر

به گزارش دزمهراب  نخستین مجمع روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان دزفول پیش از ظهر امروز چهارشنبه با حضور مسئولین روابط عمومی نهاد های مختلف شهرستان در فرمانداری ویژه شهرستان دزفول برگزار گردید.

IMG_4498

فرماندار ویژه دزفول در این آیین طی سخنانی اظهار داشت: روابط عمومی ها باید از بحث توصیفی به تحلیلی برسند و باید وقت گذاشت ولی مشکلات و گرفتاری های ادارات آنقدر زیاد است که کمتر می توان به این موضوع رسید.

حبیب الله آصفی با اشاره به اینکه دزفول سرآمد مقاومت در دوران دفاع مقدس بود، تصریح کرد: مردم دزفول یک تنه در مقابل دشمن بدون هیچ هراسی ایستادند و با هدایت آیت الله قاضی کاری کردند که تا ابد سرلوحه های اندیشه های مقاومتی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط جنگ و دفاع مقدس که کمتر کسی به فکر تجلیل از این نوع مقاومت ها بود، ولی دولت در همان زمان با اهدای لوح تقدیری این شهر را به عنوان پایتخت مقاومت کشور ایران اسلامی تلقی و مصوب کرد.

معاون استاندار خوزستان با بیان اینکه بدلیل مشکلات و بحران هایی که غرب و شرق بر ما تحمیل و به دنبالش نداشتن فرصت جهت آموزش در درون کشور شاهد آشفتگی در حوزه اجتماعی هستیم، اضافه کرد: در سال های اخیر نیز دستگاه های اجرایی ما چون مجبور بودند حداقل های زندگی مردم را تامین کنند نمی توانستند به این حوزه بپردازند.

آصفی با اشاره به مذاکرات هسته ای که با هدایت مقام معظم رهبری به بهترین شکل عالی صورت پذیرفت، اذعان نمود: ما ذره ذره آثار برجام را مشاهده می کنیم و این موفقیتی بود که دنیا در مقابل آن سر تعظیم فرو آورد و به ظرفیت عظیم مردم، سیاستمداران، مذاکره کنندگان وهدایت مقام معظم رهبری اقرار کردند.

وی افزود: امروز دنیا دنیایی جدید برای ما شده است و ما باید با اقتضاهای قرن 21 با دنیا حرف بزنیم، حرف های قدیم خود را با ادبیات جدیدتر می بایست به دنیا بیان کرد؛ ما داعیه ی این هستیم که این دین و مذهب تا ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) دنیا را اداره بکند.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه ما در آموزش شهروندی ضعیف عمل کرده ایم، تصریح کرد: در شهرستان دزفول دارای ۹ شهر با  جمعیت بالای ۳۰۰ هزار نفر میباشد اما متاسفانه به دلیل مشغله زیاد و نبود اعتبارات کمتر به حوزه آموزش شهروندی پرداخته ایم.

حبیب الله آصفی آموزش فرهنگ شهروندی را از جمله وظایف نهادهای مدنی دانست و گفت: دزفول جزو شهرستان های با ظرفیت عظیم انسانی است و نهادهای اجتماعی قدرتمندی از جمله نهادهای آموزشی و خیریه در این شهر وجود دارد، ضمن اینکه روحانیت دزفول نیز از گذشته در سطح ملی شناخته شده بوده است.

IMG_4525

مدیر کل روابط عمومی استانداری خوزستان در این مجمع، روابط عمومی را مشکل ترین قسمت یک سازمان عنوان و اظهار کرد: کار روابط عمومی به دو قسمت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خلاصه میشود؛ همچنین اطلاع رسانی باید دوسویه باشد به این معنا که هم اخبار سازمان را به اطلاع مردم برساند و هم اخبار و اتفاقات شهر را به گوش مدیر دستگاه برساند.

جمال درویش بابیان اینکه اطلاع رسانی اتفاقات درون سازمان به مردم علاوه بر احترام به مردم، موجب جلوگیری از بدبینی و بروز شایعات می شود، اذعان کرد: انعکاس اخبار بیرون به درون سازمان و مدیر نیز باعث می شود تا مسئولان بدانند مردم چگونه فکر می کنند تا در همان راستا فعالیت کنند، همچنین علاوه براین باعث تحرکات بیشتر، به روز شدن مدیران و شناسایی نقاط ضعف و قوت خودشان می شود.

وی با بیان اینکه اطلاع مدیر از اخبار جامعه باعث جلوگیری از غافل گیر شدن او خواهد شد، افزود: اگر بخواهیم از نگاه یک روابط عمومی، دلیل سرنگونی شاه را مورد تحلیل قرار دهیم باید گفت ممکن است یکی از علت های سقوط و فروپاشی رژیم پهلوی، ضعف روابط عمومی این رژیم بود.

مشاور استاندار خوزستان در امور بین الملل افزود: ماهیت حکوت استبدادی این است که دارای روابط عمومی ضعیفی باشد و به این دلیل که فرد خودخواه آدم های چاپلوس را به دور خود جمع می کند و فرد چاپلوس واقعیت ها را منتقل نمی کند بلکه آن چیزی که اربابش می خواهد به او منتقل میشود.

درویش دومین وظیفه روابط عمومی را فرهنگ سازی برشمرد و افزود: فرهنگ یعنی زمینه سازی برای هر امری میباشد یعنی یک روابط عمومی برای تمام اقدامات و وقایع زمینه سازی کند.

وی در ادامه با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: رمز موفقیت و پیشرفت کشورمان اقتصاد مقاومتی می باشد، اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت در مقابل بحران های خارج از توان دولت و کشور میباشد.

مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: اصلی ترین و اساسی ترین موضوعی که می تواند کشور را در برابر بحران ها نجات دهد، تنوع درآمدهای مالی، افزایش تولید، کاهش مصرف و داشتن پس انداز می باشد.

جمال درویش همچنین به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: کسی نمی خواهد مجلس تابع دولت باشد اما باید سعی شود مجلسی به وجود آید که دغدغه اش با دولت یکسان باشد. اکنون هشت میلیون بیکار در کشور وجود دارد و دولت از لشکر بیکاران می ترسد نه لشکر آمریکا، چرا که در هشت سال دفاع مقدس نشان دادیم که در مقابل هیچ خارجی نباید ترسی داشته باشیم.

وی افزود: نماینده ای که وارد مجلس می شود باید برنامه و دغدغه اش رفع مشکل بیکاران باشد.

درویش در پایان گفت: اکنون از دولت انتقاد میشود ولی دولت که از میل خود کاری انجام نمیدهد؛ اقدامات دولت طبق برنامه هایی است که همه آنرا تایید کرده اند و در راستای اقتصاد مقاومتی میباشد.

صحبت های یکی از اهالی رسانه در خصوص تعامل روابط عمومی ها با اصحاب رسانه، صحبت های مسئول روابط عمومی فرمانداری ویژه و پخش کلیپ هایی در خصوص اقدامات فرمانداری دزفول به ویژه در بخش های محروم شهرستان از دیگر بخش های این مجمع بود.

IMG_4482IMG_4489IMG_4511

اخبار مرتبط