پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مردم شهر امام خواستار توجه شرکت شهیدرجایی به مشکلات منطقه شدند

اهالی شهر امام از توابع بخش مرکزی دزفول از شرکت کشت و صنعت شهید رجایی مجاور این شهر به دلیل کم توجهی به مشکل بیکاری جوانان شهر امام و روستاهای اطراف گله دارند.
برخی از اهالی شهر امام دزفول که چندی پیش قصد عزیمت به تهران برای پیگیری اعتراض خود نسبت به شرکت کشت و صنعت رجایی را داشتند روز چهارشنبه اظهارکردند: این شرکت با وجود اینکه شهر امام را در محاصره خود در آورده ولی برای بکارگیری تعدادی از جوانان این شهر اقدام نمی کند.
این افراد استفاده از پمپ آب برای آبیاری حتی در روزهای بارانی توسط این شرکت را که به گفته آنها منجر به کاهش آب های زیرزمینی شده، از دیگر دلایل اعتراض خود نسبت به این شرکت اعلام کردند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول در این خصوص گفت:اهالی شهر امام دزفول نسبت به وضعیت شرکت شهید رجایی اعتراض داشته و قصد سفر به تهران و مطرح کردن مشکل خود را داشتند که با درخواست بزرگان این شهر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) تجمع کرده و با حضور فرمانده انتظامی دزفول مقرر شد این مشکل از طریق فرمانداری دزفول پیگیری شود.
امیر عیسی زاده افزود: با توجه به اعتراض اهالی شهر امام عصر دوشنبه با حضور نمایندگان افراد معترض و مدیران شرکت کشت و صنعت شهید رجایی نشستی در فرمانداری دزفول برگزار و مقرر شد 50 درصد سود حاصل از اجاره اراضی کشاورزی به خود شرکت و برای ایجاد اشتغال اهالی منطقه هزینه شود.
وی اظهار کرد:با توجه به اینکه شرکت شهید رجایی به دلیل شرایط اقتصادی امکان ایجاد اشتغال ندارد مقرر شد با ایجاد صنایع تبدیلی حاصل از درآمدهای شرکت نسبت به استخدام از اهالی 9 روستای همجوار این شرکت اقدام کند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با اشاره به اینکه مدیران این شرکت در این نشست تعهد اشتغال اهالی منطقه را تقبل کردند افزود: همچنین مقرر شد هفته آینده نشستی با حضور نمایندگان شهر امام و رئیس تعاون روستایی به عنوان متولی این شرکت در تهران برگزار و مشکلات از طریق کشوری بررسی شود.
وی گفت:مطالبه اهالی شهر امام از طریق فرماندار و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در تهران در حال پیگیری است.
عیسی زاده با تکذیب توقیف خودرو و بازداشت برخی اعتراض کنندگان گفت:هیچ برخوردی با معترضان نشده و سعی شد معترضان با برگزاری نشستی اختلافات خود را رفع کنند که این امر انجام شد.
کشت و صنعت شهید رجایی دزفول که در سال 1349 تاسیس شد دارای پنج هزار هکتار زمین زراعی کشاورزی کلاس الف زیر پوشش شبکه آبیاری دز، 300 هکتار باغ مرکبات، مجتمع انباری و هشت واحد ذرت خشک‌کنی ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای و دارای 2دستگاه خشک کن ذرت بذری و دو دستگاه بوجاری بذور است که در سال 89 به قیمت 732 میلیارد ریال به صورت مزایده به اتحادیه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی خوزستان و اتحادیه مرکزی تعاونی‌ روستایی و کشاورزی ایران فروخته شد.
شهر امام از توابع بخش مرکزی دزفول کمتر از 10 هزار نفر جمعیت دارد.
ایرنا

اخبار مرتبط