پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مسئولان فرهنگی در افق کلان انقلاب، جهانی فکر کنند/غرب می‌گوید عالم امروز عالم تک‌محصولی گوگل و ویکی‌پدیاست

مسئولان فرهنگی در افق کلان انقلاب، جهانی فکر کنند/غرب می‌گوید عالم امروز عالم تک‌محصولی گوگل و ویکی‌پدیاست0000

حبیب‌اله صادقی نقاش، استاد دانشگاه و دبیرکل سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: مدیر و وزیر و مسئول فرهنگی ما اگر فرافهمی و قابلیت جهانی فکر کردن در افق کلان انقلاب اسلامی را نداشته باشد، نتایج ماندگاری در عرصه فرهنگ صورت نخواهد گرفت.صادقی با تاکید بر لزوم دنبال کردن اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی با شیوه‌ای ژرف‌اندیشانه، اظهار کرد: من خودم به عنوان یک هنرمندی که حاضرم جانم را برای انقلاب اسلامی بدهم و با همه ارادتم به آرمان‌ها امام راحل(ره)، شهدا و مقام معظم رهبری اگر کارهای سطحی و شعاری در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب صورت گیرد سعی می‌کنم از مشارکت عوام‌زده با آن دوری کرده و به کارهای آکادمیک و نمونه‌سازی‌هایم در عرصه هنر ادامه دهم.

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل جشنواره جهانی هنر مقاومت گفت: مسئول فرهنگی ایران باید فرافهمی داشته باشد و برای دنبال کردن اهداف فرهنگی ما، در افق انقلاب اسلامی جهانی فکر کند.

این هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی ادامه داد: غرب و شرق هر کدام به نوعی در تاریخ با شعارهای آگاهی و آزادی عالم را معطل گذاشتند اما ما که می‌گوییم حرف نویی برای دنیا داریم باید شیوه‌های درستی را برای تبیین مبانی اعتقادی‌مان در قالب فرهنگ و هنر اتخاذ کنیم. اگر با روش‌های مدیریتی موجود بخواهیم فرهنگ و هنر را مدیریت کنیم به جایی نمی‌رسیم.

دبیرکل جشنواره جهانی هنر مقاومت که امسال سومین دوره آن برگزار می‌شود در ادامه گفت: غرب با نگاه یکسویه خود قصد دارد ایده‌های فرهنگی و هنری خود را به ما تحمیل کند، می‌گوید عالم، عالم تک‌محصولی، جهان دائره‌المعارف مشترک فرهنگ بشری، عالم گوگل و ویکی‌پدیا است. اما آن‌ها قسمت‌های پرعمق و ژرف فرهنگی خود را از همه جهان مخفی می‌کنند و تنها محصولات مصرفی خود را به جهانیان صادر می‌کنند. منطق ما در این میان این است که ما حرف و ایده خود را داریم و بیش از 30 سال است که روی آرمان‌هایمان ایستاده‌ایم. غرب اگر واقعا معتقد به آزادی است باید زمینه‌ای برای تعامل فرهنگی ایجاد کند، یعنی ما حرف خود را بزنیم، آن‌ها هم حرفشان را بزنند و مردم جهان درباره آن قضاوت کنند.

وی درباره آسیب‌شناسی شرایط موجود توضیح داد: ما در حوزه فرهنگ و هنر هنوز دچار مشکل مراجعه غلط هستیم، نمی‌دانیم به کجا و چه چیزی مراجعه کنیم و چطور انتخاب کنیم؛ انتخاب موضوعات و روش‌های درست، عمیق و تاثیرگذار می‌تواند در معرفی آرمان‌ها بلند انقلاب اسلامی بسیار مثمر ثمر باشد.

اخبار مرتبط