پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مسئولان پایگاه انقلاب در دزفول را دریابند

به گزارش دز مهراب: در آغازین روزهای سالگرد پیروزی انقلاب یاد و خاطره مبارزین شهید انقلاب در دزفول را گرامی می داریم . شهیدانی که عنوان پیشتازی سربازی انقلاب و امام را به خود اختصاص دادند. دزفول در انقلاب نقش بسزایی داشت.تشکیل گروه منصورون در دزفول ، و راهپیمایی های گسترده مردم و تقدیم 28 شهید دردوران پیروزی انقلاب در تاریخ پرافتخار این دیار ثبت است، در این روزها همچنین سالگرد ارتحال مردی است که به خوبی رهبری انقلاب و دوران دفاع مقدس در دزفول را هدایت کرد، پیرمردی که باعث دلگرمی جوانان مبارز بود، آیت الله قاضی محور انقلاب در دزفول بود ،منزل ایشان پایگاه انقلاب بود.یاد همه مبارزان انقلاب و شهدای آن ایام و یاد حاج آقا قاضی گرامی باد.

00

چندین بار از همین طریق و نیز مذاکره با مسئولان امر به مسئولان متذکر شدیم که: منزل آیت الله قاضی در دوران انقلاب پایگاه انقلاب بود، بعد از پیروزی، مرکز مدیریت شهر و دادگاه انقلاب بود،مسئولان فرهنگی و بویژه شهرداری می تواند با پی گیری و خریداری ، این منزل را به عنوان “موزه انقلاب “در دزفول بازسازی کنند و خاطرات مبارزان انقلاب و تصمیمات مهمی که در این منزل در طول انقلاب و جنگ گرفته شد روایت کنند و به نسل جوان انتقال دهند.  (این پیشنهاد اولین بار در 30 دیماه سال1387در نشریه پلاک مطرح شد، البته بسیاری از دلسوزان فرهنگی شهر نیز پیشتر نیز این نکته را به مسئولان امر گزارش داده بودند)

به عنوان مثال: محاکمه اغلب سران رژیم گذشته در دزفول و نیز برنامه ریزیها برای راهپیمایی های دوران انقلاب در همین منزل  صورت گرفته است و در همه شهرها منازل بزرگانی مانند آیت الله قاضی را به عنوان مرکزی فرهنگی تبدیل کردند که متاسفانه در دزفول قضیه اش متفاوت است، و از این اسطوره ها به سادگی می گذاریم ،خیلی از جوانان دیار ما از نقش آیت الله قاضی و دلسوزیهایش برای دزفول به اطلاع هستند، بسیاری از جوانان ما نمی دانند که شهید سبحانی کیست؟ و چه نقشی در هدایت جوانان آنروز داشته است و بنیانگذار چه حرکتی در کشور بوده است؟و یا شهیدصفری و یا عظیم اسدی مشکال و یا محمدعلی مومن و یا رضا ازک کیست؟!

تبدیل این منزل به”موزه انقلاب” می تواند در معرفی پیشتازان انقلاب دزفول موثر باشد.تبدیل منازل آیت الله بهشتی و مطهری به موزه و یا تبدیل منزل ستارخان در تبریز به عنوان خانه مشروطه  یا بزرگان دیگری که منازلشان به موزه و محلی برای ترویج فرهنگ شده است می توان به عنوان نمونه ذکر کرد. باشد که توجه به این کانون انقلاب در دستور کار مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

آیت الله قاضی دزفولی در تاریخ 13بهمن ماه سال1364 دارفانی را وادع کرد و با حضور پرشور مردم دزفول و رزمندگان تشییع شد.

پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول

 

اخبار مرتبط