پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مسائل فرهنگی دزفول درسفر به تهران و قم/مصاحبه امام جمعه

000000

حاج آقا در هفته گذشته سفر کاری به قم و تهران داشتید بفرمائید چه موضوعاتی در این سفر  پیگیری شد.

امام جمعه دزفول : بسم الله الرحمن الرحیم

سفری که ما در هفته گذشته به قم و تهران داشتیم به حمدلله سفر بسیار پرخیر و برکتی بود.

روز دو شنبه هفته گذشته دو جلسه در قم تشکیل شد که یک جلسه آن مربوط به اعضای هیئت امنای مدرسه ام ابیها بود که در قم تشریف دارند. مثل حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای بهجت پور، حاج آقای خسروپناه و حاج آقای مخدوم.

در آن جلسه گزارشی از عملکرد سال تحصیلی مدرسه علمیه ام ابیها را در آنجا مطرح کردیم، نقطه نظرات عزیزان مطرح شد، مشکلات طرح شد و جلسه بسیار پر خیر و برکتی بود.

تشکیل جلسه برای نشر آثار خاندان معزی

جلسه دیگری هم  با حضور عده ای از فضلا و علمای دزفول در قم تشکیل شد. این جلسه در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به میزبانی حاج آقای مخدوم برگزار شد آقایان فضلایی مثل حاج آقای بهجت پور، حاج آقای داعی نژاد، حاج آقای عارفی و حاج آقای خاکی و برادر فاضل ارجمند جناب آقای طالعی حضور داشتند و موضوع جلسه بررسی نحوه انتشار و چاپ آثار خاندان آیت الله معزی بود که به عنوان نمونه از کتاب فخیم فقهی تجدید الدوارس مرحوم آیت الله میرزا محمدعلی معزی صحبت و بنا شد به خاطر اینکه کار به صورت اساسی انجام شود ابتدا مجموعه ای از آثار خاندان آیت الله معزی که شاید قریب به ۳۰ اثر فخیم و ارزشمند فقهی و کلامی و تفصیلی هست از علما و بزرگان خاندان معزی، به صورت یک مجموعه نرم افزار ابتدا جمع آوری شود.

بنا شد مذاکراتی با مؤسسه نور در قم انجام شود مقدمات کار فراهم و مذاکرات انجام شده است که منجر به توافق نامه شود که در مرحله اول بنوانیم بعنوان یک نرم افزار مجموعه ای از آثار خاندان آیت الله معزی را انشاءالله بتوانیم منتشر کنیم و در مرحله بعد بتوانیم اینها را بصورت چاپ کتاب دنبال نموده و کتاب چاپ شود.

مطلب دیگر، جلسه ای بود که در تهران تشکیل شد و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه دعوت کرده بودند و نشست تحلیلی برای راهکارهای مقابله با تکفیری ها و داعش بود. که در مجتمع آدینه تهران تشکیل شد. قریب ۱۶۰ نفر از ائمه جمعه ای که مرتبط بودند یا مناطق سنی نشین بودند یا مناطق مرزی بودند دعوت شده بودند. سمینار دو روزه ای بود. بسیار بحث های علمی و خوبی مطرح شد. یک شمای کلی از وضعیت داعش، مسئولینی مثل وزیر اطلاعات، نماینده مقام معظم رهبری در بعثه رهبری در حج و زیارت آیت الله قاضی عسکر و همچنین کارشناسان مسائل سیاسی و مسائل بین المللی در آنجا وضعیت را تحلیل کردند و در حقیقت یک شمای کلی از وضعیت تکفیری ها و داعش هم در عراق و هم در سوریه و هم در لبنان بیان شد.

در داخل هم نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما بسیار اشراف دارند و کارهای بسیار خوبی انجام داده اند و گزارشی از عملی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهل سنت و این که خدماتی که  بنا به تأیید و تأکید مقام معظم رهبری نسبت به حوزه های علوم دینی اهل سنت بود و طلاب و ائمه جمعه اهل سنت انجام شده است بسیار اثرات خوبی در اصل وحدت بین شیعه و سنی داشته است. و این بستر را برای یار گیری تکفیری ها و داعشی ها از میان اهل سنت کاملا منتفی کرده است و این نشان دهنده این است که هم از نظر وحدت عملی که با توجه به اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری که بین شیعه و سنی باید باشد بحمدلله اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته است و نسبت به خنثی کردن توطئه اختلاف بین شیعه و سنی که دشمنان خیلی روی این مسئله سرمایه گذاری کرده اند گزارش بسیار مفصلی از کارهایی که انجام گرفته داده شد

فضاهای مجازی، بحث ها و پارامترهایی مثل تعصب و جهل و محرومیت که دشمن روی آنها زوم و از آنها استفاده می کند و در گزارشات مفصلی که ارائه شد اشراف و قدرت اطلاعاتی  نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بیان شد  که بنا به مصالح امنیتی از نشر آنها معذوریم.

جلسه بعدی که در قم تشکیل شد بسیار مهم بود و جلسه اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد بود که بالغ بر ۶۰۰ عالم دینی از سراسر کشور دعوت شده بودند علما، بزرگان، فقها،اساتید و با حضور بعضی  از مراجع عالیقدر حضرت آیت العظمی مکارم شیرازی و حضرت آیت العظمی سبحانی در صبح و بعدازظهر روز ۵ شنبه در مدرسه علمیه امام کاظم در قم تشکیل شد این مراسم بسیار باشکوه بود و مطالب بسیار دقیق و مهمی در این جلسه طرح شد علاوه بر فرمایشات دو مقام عالیقدر مرجع تقلید که اشاره شد فرمایشات شخصیت های کشور استفاده شد عده ای از علما و شخصیت های سراسر کشور به ایراد سخن پرداختند و نقطه نظراتشان را بیان کردند.

روز قبل از آن، کمیسیون های تخصصی برگزار شده بود و موضوع اجلاسیه مسائل روز جامعه بود. یکی بحث اقتصاد مقاومتی بود،  یکی بحث فرهنگ سازی و سبک زندگی اسلامی بود، یکی بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود. که دقیقا موضوع روز بودند ونکات بسیار ارزنده ای در آنجا طرح شد امیدواریم انشاءالله مسئولین و دولتمردان ما از آن موضوعاتی که در اجلاسیه طرح شده است بتوانند استفاده کنند و بهره ببرند.

و انشاءالله ما شاهد باشیم همانطورکه علمای دین همیشه و در همه امور پیشتاز و پیشقدم بوده اند  بتوانند در عرصه هایی که جامعه ما نیاز به همفکری و تبادل نظر و حتی عمل کردن و پیشرو بودن در عمل را دارد همیشه علما و روحانیت ما پیشقدم باشند و انشاءالله بتوانیم از خروجی این اجلاسیه بسیار مهم هم جامعه را بهره مند نماییم.

در مورد اهداء لوح تقدیر که به حضرتعالی داده شده است توضیح بفرمایید؟

با توجه به اینکه ما نسبت به طلاب و فضلایی که به عنوان راهیان نور از قم به مناطق خوزستان تشریف می آورند، ما توفیق داشتیم که در خدمت این عزیزان باشیم. مدیر محترم حوزه های علمیه کشور حضرت آیت الله بوشهری ما را مورد لطف و تفقد قرار دادند و از این بابت از ما تشکر کردند که جز انجام وظیفه چیز دیگری نبوده است.

مجد دز

اخبار مرتبط