پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

موزه دفاع مقدس ، اندر خم یک کوچه

سرپرست موزه دفاع مقدس دزفول می‌گوید: بازدید از این موزه در ایام نوروز امکان‌پذیر نیست.
به گزارش دزمهراب به نقل از شبکه خبری دزفول، عبدالرحیم حسینی​فر در اینباره اظهار داشت: موزه اصلی هنوز آماده نیست اما گاهی نمایشگاه‌های موقت به مناسبت​های خاص در آن برپا می​شود.
مدیر موزه دفاع مقدس دزفول بیان کرد: در حال طراحی موزه هستیم چراکه موزه دایمی باید ​هر چند وقت یک بار به روز شود.
حسینی​فر خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۲ سال است که این موزه ساخته شده اما به خاطر نبود اعتبار هنوز راه‌اندازی نشده است.
او با بیان این که این موزه شامل پارامترهایی حول محور جنگ و مقاومت دزفول است اظهار کرد: در حال جمع‌آوری محتویات موزه هستیم.
موزه دفاع مقدس دزفول یکی از بزرگترین موزه‌های شمال خوزستان است که شامل سالن کنفرانس، نمایشکاه عکس دفاع مقدس، سالن نمایش فیلم و ماکت مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور در زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق است.
پانوشت:
با توجه به اینکه این مجموعه فرهنگی قرار بود به صورت هیات امنایی و متشکل از سرداران دوران دفاع مقدس مدیریت شود و با پیگیری آنها کمبودهایش مرتفع گردد؛ مشاهده شد بانی پیگیری آن برکنار و موزه بحال خود رها شد.
موزه مذکور تحت مجموعه بنیاد فرهنگی دفاع مقدس استان خوزستان مدیریت می شود و بودجه ای هم از این طریق برای آن اختصاص نمی یابد و عملا بودجه مرکز دزفول را منوط به بودجه های جاری استانداری و فرمانداری وصل کرده‌اند که آن نیز قطع شده! اکنون که نزدیک به ۱۵سال از احداث آن می گذرد؛این مرکز هنوز تکمیل نشده و به قولی اندر خم یک کوچه سپری می کند.
لذا دوستانی که از عدم حضور کاروان‌های راهیان نور گله‎مند هستند بدانند که آثار گرانقدر دوران دفاع و مجاهدت مردم دزفول حتی در موزه های شهر نیز وجود ندارند، و شاید زمانی فرا رسد که این آثار در سینه ها نیز باقی نماند!

اخبار مرتبط