پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نخستین یادواره سردار شهید مهدی باکری/تبدیل آموزشگاه به منطقه ویژه اقتصادی صحت ندارد

فرمانده آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری دزفول از برگزاری نخستین یادواره سردار شهید مهدی باکری با حضور مقامات کشوری و لشکری در دزفول خبر داد.

به گزارش دزمهراب به نقل  از ایرنا ، سرهنگ پاسدار مسعود عبداله پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت برگزاری چنین یادواره هایی در شرایط امروز جهان افزود:این یادواره که نخستین یادواره شهید مهدی باکری در استان خوزستان می باشد ، به مدت سه روز از 18 تا 20 اسفندماه در محل این آموزشگاه در دزفول برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت:با گذشت قریب به 30 سال از شهادت سردار شهید مهدی باکری تاکنون یادواره ای برای این فرمانده شهید در استان خوزستان برگزار نشده است.

سرهنگ پاسدار عبداله پور افزود:یادواره شهید مهدی باکری به گونه ای برنامه ریزی شده تا کاروان های راهیان نور و نیز جمعی از مردم شهید پرور استان آذربایجان غربی زادگاه این شهید والامقام همچنین خانواده معظم وی در این یادواره حضور یابند.

فرمانده آموزشگاه شهید مهدی باکری اظهار داشت:طبق برنامه ریزی انجام شده سه هزار نفر از خانواده معظم شهدای لشکر عاشورای استان آذربایجان غربی ، همرزمان شهید و نیز کاروان های راهیان نور در این یادواره حضور خواهند یافت.

آموزشگاه نظامی شهید مهدی باکری دزفول که به همت این شهید والامقام در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان محل استقرار لشکر 31 عاشورا مکان یابی ، طراحی و احداث شده نقش مهمی در پشتیبانی و آموزش رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشت.

تاکنون 250 هزار نفر نیروی نظامی در قالب 154 دوره رزم مقدماتی در این پادگان نظامی آموزش دیده اند.

این پادگان نظامی با توجه به نیاز و ضرورت آموزش رزمندگان در دوران دفاع مقدس به همت شهید مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا به صورت دفاع غیر عامل طراحی و احداث شد.

سردار شهید مهدی باکری در 25 اسفند ماه سال 1363 در عملیات بدر به شهادت رسید.

دو برادر دیگر شهید مهدی باکری نیز در دوران انقلاب و عملیات خیبر به شهادت رسیدند.

فرمانده آموزشگاه نظامی شهید باکری دزفول همچنین در خصوص خبر منتشره مبنی بر واگذاری این آموزشگاه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی دزفول اظهار داشت:این موضوع صحت نداشته و پادگان آموزشی شهید مهدی باکری با اقتدار پا بر جاست.

سرهنگ پاسدار عبداله پور گفت:با گذشت هفت سال از واگذاری 700 هکتار از این پادگان نظامی آموزشی برای احداث شهرک های صنعتی و شهرک گلخانه ای تاکنون هیچ اقدامی برای اجرای این طرح ها در محدوده اراضی مذکور صورت نگرفته است.

وی بیان داشت:طرح چنین مسایلی برای پادگان آموزشی با سابقه درخشان و آموزش بیش از 250 هزار نفر نیروی نظامی درست نیست.

اخبار مرتبط