پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نشریه پلاک/شماره 349

نشریه پلاک باتیراژ 700 نسخه این هفته بعداز نمازجمعه توزیع می شود(اولین انتشار، مهر 1379)

* مهندس کرمی شهردار دزفول در گفتگویی اعلام کرد: شهرداری دزفول از ماه ها قبل اقدام به اصلاح و تعریض بلوار اربعین حسینی(جاده بن جعفر(ع)) و همچنین تعریض پل های موجود بر روی کانال های مسیر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال ، نموده است که این امر در راستای سهولت در امر عبور و مرور و افزایش ایمنی خصوصاً برای ساکنین محل و عزادران حسینی انجام گرفته است که  همزمان با ورود کاروان اربعین حسینی(روز شنبه)، این پل ها و بلوار افتتاح خواهند شد.

* پروژه آبرسانی به ۱۳ روستای مناطق محروم بخش شهیون و سردشت و دهستان های احمدفداله توسط بسیج سازندگی ناحیه دزفول، با حرکت کاروانی شامل ۵ مخزن آب، به یاد سقا و آبرسان دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) ، به مناسبت اربعین حسینی اجرا شد.فرمانده سپاه دزفول گفت:پروژه آبرسانی در منطقه محروم احمد فداله از توابع بخش شهیون دزفول در راستای پروژه های محرومیت زدایی سپاه در دستور کار قرار گرفت و پس از بازدیدهای صورت گرفته از منطقه و امکان سنجی منطقه با تامین بودجه توسط قرارگاه قرب کوثر سپاه کشور، عملیات اجرایی ساخت سکو و مخزن از آبان ماه سال جاری اجرا شد.

* دادستان انقلاب دزفول در پی دستگیری آدم ربایانی که هفته گذشته یکی از پزشکان دزفول را ربودند گفت:با توجه به اینکه گروگان گیران از سلاح سرد استفاده کرده و دست و پای دندانپزشک را در شرایط سختی بسته بودند از نظر قانونی شرایط لازم برای اشد مجازات را دارند.

پلاک: ضمن تشکر و تقدیر از تلاش نیروهای تلاشگر اداره اطلاعات و ناجای دزفول ،همه آحاد مردم خواستار رسیدگی ویژه به این پرونده و اطلاع رسانی توسط دستگاه قضایی به مردم می باشند،اذهان عمومی پی گیر وضعیت پرونده سارقان مسلح طلافروشی نیز هستند.اشدمجازات و به شکل علنی مطالبه این رروزهای مردم است .

* فرمانده انتظامی دزفول از دستگیری سه سارق مسافر نما در این شهرستان خبر داد.سرهنگ” احمد چنداز ” در این خصوص گفت: این سارقان که تحت عنوان مسافر سوار خودرو شده و اقدام به سرقت خودرو می کردند در شهرهای مختلف استانهای خوزستان و لرستان فعالیت داشتند.در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در دزفول و شهرهای همجوار موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت و کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) وارد عمل شدند.

* فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروهای نظامی به طور کلی هیچ چشم‌داشتی به دیپلماسی و حرکت‌های سیاسی ندارند، من تعجب می‌کنم کار ما را به دیپلماسی و مذاکرات ارتباط می‌دهند.کار ما آمادگی است و روز به روز بر آمادگی خود می افزاییم.

دفتر تحکیم وحدت با صدور نامه‌ای به روحانی که روز شنبه در رسانه منعکس شد، اعلام کرد:دولتی که با استفاده از تمام تریبون‌ها به تبلیغ چهره انتقادپذیر خود می‌پردازد، دو سال است که فضای انتقاد اتحادیه‌های دانشجویی را بسته است. در آستانه ۱۶ آذر امسال یعنی در دومین سال دولت یازدهم امیدوار بودیم که بالاخره اتحادیه‌های دانشجویی هم بتوانند پس از دو سال، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از فضای موجود جامعه و عملکرد دولت جنابعالی در حضور شما و بدون واسطه به سمع و نظرتان برساند. اما متاسفانه این بار هم به مانند دفعات گذشته، با نمایندگان دانشجویی منتخب دولت برای سخنرانی به عنوان نمایندگان دانشجویان روبرو هستیم.

* سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در همدان، به جنجال گسترده ای که این روزها توسط رسانه های رژیم سلطنتی انگلیس خبیث علیه سپاه به راه انداخته شده اشاره و بیان کرد: آنها وقتی می بینند در اوج تحریم ها خط راه آهن بین المللی با حضور سه رییس جمهور افتتاح می شود که سپاه ساخته است؛ وقتی می بینند در اوج تحریم ها تونل ۲۷ کیلومتری قمرود که فناوری آن فقط در دست چند ابرقدرت طراز اول صنعتی است به دست مهندسین سپاه ساخته می شود؛ وقتی آر کیو ۱۷۰ را در اوج ناباوری آنها متخصصان سپاه با امداد الهی می سازند؛ وقتی خط لوله گاز هزار کیلومتری به پاکستان را مهندسان سپاه می کشند و تحریم های اقتصادی آنها را باد هوا می کنند حق دارند عصبانی باشند و با جیغ بنفش نیروهای مسلح ما را فاسد بخوانند.

* سعید لیلاز که چند ماهی است به حزب کارگزاران(ازحامیان دولت) پیوسته در مصاحبه با نسیم، درباره نوسان اخیر نرخ ارز و دلار گفت: مقداری روانی و مقداری هم سیاسی بود. البته هر دوی آنها فروکش کرد. ولی یادتان باشد که قیمت دلار نمی‌تواند ثابت بماند. به تدریج باید برود به سمت بالا. معتقدم قیمت دلار جا دارد تا ۳۶۰۰ تومان هم در سال جاری افزایش داشته باشد اما نرم و آرام و به تدریج.(!)

جارچی:آقای دکی جون ،پس چرا زمانی که دولت قبلی رو کار بود خودتان را کشتید که چرا دلار بالا رفته و و به ان دولت اتهام بی عرضگی و بی نظمی می زدید! برای خودتان که باشد همه بی خیال؟! منظور از آرام و تدریجی منظورتان مثل نان است دیگه؟!!!

* جانشین فرمانده کل سپاه، گفت: در عرصه دفاعی با تکیه بر توانمندی های درون زا موشکهایی ساخته ایم که رعشه بر تن صهیونیستها می اندازد.اکنون دیگر انهدام ناوهای دریایی دشمن برای ما افسانه نیست. دشمن قدرت ما را فهمیده و در پی تغییر در استراتژی دریایی خود است.همه پیشرفت های نظامی، هسته ای و ماهواره ای در زمانی که تحریم های صددرصدی شده ایم حاصل شده است و دشمن حتی دانشمندان ایرانی را مورد هدف قرار می داد اما با اراده خدا ایران رشد کرده است.
جارچی: سبز پوشان سپاه اسلام دمتون گرم! کور بشند اونا که نمی توانند قدرتتان را ببینند ، کور بشند اونا که گفتند: ما در آبگوشت بزپاش تنها تبحّر داریم !
* “محمد نصر” یکی از رهبران هیئت اعزامی حماس به تهران در سخنانی موضع رهبر انقلاب اسلامی برای تسلیح کرانه باختری را عامل تقویت قدرت مقاومت خواند.وی در ادامه به موضع مقام معظم رهبری پیرامون ضرورت تسلیح کرانه باختری اشاره کرد و افزود: این ایده، موضع مقاومت را تقویت کرده است و رژیم اشغالگر را به وحشت انداخته است.
* سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور میلیونی عزاداران حسینی در کربلای معلی باعث ترس و وحشت داعش خواهد شد.روز اربعین حسینی روز مانور شیعیان است و باید در این روز بزرگ دسته جات عزادارای شکوه اربعین را به رخ جهانیان بکشانند.
* در این شماره همچنین بیانیه انصارحزب الله در خصوص تناقضات در عملکرد دولت یازدهم منتشر شد. که در تاریخ 18آذر ماه در همین وبلاگ و برخی رسانه های خبری منتشر شد. لینک مطلب فوق جهت مطالعه :http://pelaknews.blogfa.com/post-3579.aspx

اخبار مرتبط