پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نشریه پلاک شماره 369

نشریه مکتوب پلاک باتیراژ ۷۰۰ نسخه شماره ۳۷۶ مورخ ۹۴/۰۶/۲۷ (اولین انتشارمهرماه۷۹)

نشریه مکتوب پلاک روز جمعه 3 مهر ۹۴ بعداز نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی توزیع شد.

*حقوق 30میلیونی یک استاندار به اعتراف خودش و کسی تقصیرکار نیست. اما جریان چیست ؟جهان نوشت که :عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان صبح پنج شنبه هفته گذشته در همایش بازگشایی مدارس، اظهار کرد: سال گذشته از مدرسه ای در اهواز بازدید کردیم که فاقد امکانات و وضعیت نامناسبی بود در حالی که روی مخزن نفتی با تولید روزانه ۲۰۰هزار بشکه بنا شده است. باید همه سازمانها و ادارات سهم خودشان از درآمد پاییز را برای حل مشکلات مدارس فرسوده و آموزش و پرورش اختصاص بدهند، در این راستا اولین گام را نیز خودم برمی دارم و ۱۰ میلیون تومان را که ۳۵ درصد حقوقم را شامل می شود به آموزش و پرورش هدیه می کنم.با این حساب حقوق ماهانه استاندار خوزستان حدود ۳۰ میلیون تومان می شود!!

جارچی: حقوق یک کارگر و حقوق قانون کار امسال حداقل712هزار تومان است، اگر این حقوق واقعی باشد آنوقت انتظار داریم مسئولان درد قشر ضعیف جامعه را درک کنند؟!

*چندی پیش یکی از نهادهای مسئول گزارشی از اقداماتی که فائزه هاشمی در گذشته انجام داده و برخی از کارهایی که در حال حاضر تو سط وی پیگیری می شود را به پدرش ارائه کرده است.در این گزارش به ارتباط فائزه با برخی از عناصر خارجی و منافقین هم اشاره شده است.گفته می شود پیش از اینکه این گزارش به دست هاشمی رفسنجانی برسد، تذکرات لازم، و نکات ضروری درباره این موضوع به فائزه داده شده اما او ضمن توهین به مسئولان پیگیری این گزارش، اهمیتی به تذکرات نداده است.بعد از ارائه این گزارش، از هاشمی رفسنجانی خواسته شده است تا جلوی اقدامات فائزه گرفته شود تا مبادا در آینده از سوی فائزه آسیبی متوجه هاشمی رفسنجانی شود.بر اساس این گزارش، فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از موثرین در تجمعات غیرقانونی در فتنه ۸۸ بوده است که پس از آن نیز بارها با سایت های ضد نظام و معاند ارتباط گرفته و فعالیت هایی نیز در این زمینه داشته است.

* فرمانده نیروی انتظامی درمورد جریمه بدججابان گفت: تا کنون ابلاغی برای ما نیامده اما ناجا موظف است طبق قانون با هر کسی که خلاف قانون عمل کند برخورد کند.

* احمدی‌نژاد و جهانگیری رودررو می شوند.الهام امین زاده معاونت حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت شکایت از جهانگیری گفت: آقای جهانگیری خودشان دفاع از پرونده‌شان را بر عهده گرفتند و ما کمک کردیم تا لایحه دفاعیه‌شان تنظیم شود چون این شکایت علیه شخص آقای جهانگیری بوده است در صورتی که به عنوان معاون اول شکایت می‌شد ما در معاونت حقوقی وارد عمل می شدیم.

* حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، در مصاحبه‌ با برنامه “۶۰ دقیقه” شبکه سی‌بی‌اس آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره شعار “مرگ بر آمریکا” در ایران گفت: “این شعار علیه مردم آمریکا نیست”.روحانی در ادامه گفت: “مردم ما به مردم آمریکا احترام می‌گزارند. مردم ایران به‌دنبال جنگ با هیچ کشور دیگری نیستند، اما در عین حال سیاست‌های آمریکا علیه منافع ملی مردم ایران بوده است – اینکه مردم به این مسأله حساسیت دارند قابل درک است”.

* سردار سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی با اشاره به درپیش بودن هفته دفاع مقدس افزود: این هفته بهترین فرصت است که جوانان از حماسه های نسل قبل از خود مطلع شوند.وی با اشاره به اینکه آموزه های دوران دفاع مقدس هنوز هم می تواند ملت ما را از گزند توطئه های بیگانگان مصون نگه بدارد افزود: هم اکنون دشمنان از طریق جنگ نرم و شبکه های ماهواره ای به دنبال رخنه های فرهنگی در کشور هستند و متأسفانه افزایش آمار طلاق در کشور یکی از نمونه های این تهاجمات فرهنگی است. ملت ما در دوران دفاع مقدس از مال و جان خود گذشتند اما چه شد که وقتی دولت از افراد جامعه خواست از دریافت یارانه انصراف دهند با پاسخ منفی مردم مواجه شد و این هشداری به مسئولان سیاسی و فرهنگی است که ببینند چه کرده اند تا این اتفاق افتاده است.

* سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش در پاسخ به این سؤال که با توجه به مسائل مطرح شده در قطعنامه در خصوص تحریم موشکی و لغو فعالیت‌ها نظر شما چیست، پاسخ داد: آنچه در رسانه‌ها مطرح می‌شود با مسائل تکنیکی که نمایندگان کشورمان در مبارزه‌ای دیپلماتیک به آن دست یافتند تطبیق ندارد و نوعی شیطنت رسانه‌ای است. در سیستم موشکی هیچ نوع محدودیتی نخواهیم داشت و در این خصوص هیچ نوع دسترسی نیز به کسی نخواهیم داد.

* روز دوشنبه هفته ای که گذشت طرحی با قید دو فوریت در بین نمایندگان مجلس توزیع شد که بر اساس آن از سال ۱۳۹۵ پرداخت یارانه نقدی حذف می شود. امضای طرح قطع یارانه از سال ۹۵ و پس گرفتن آن!در این طرح که به امضای علی مطهری، نادر قاضی پور، احمد امیرآبادی، علیرضا محجوب، مهرداد لاهوتی و … رسیده است، در صورت تصویب مبلغ یارانه نقدی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان فعلی به ۳۰ هزارتومان کاهش می یابد و سه ماه بعد این میزان به ۱۵ هزار تومان می رسد. در نهایت از سال ۹۵ هم پرداخت یارانه بجز افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قطع می شود.نادر قاضی پور یکی از امضا کنندگان طرح اما خبر داد بجز وی، مطهری، محجوب و مصباحی مقدم، دیگر امضا کنندگان، امضای خود را پس گرفته اند و طرح منتفی شده است.قاضی پور همچنین از تهیه طرحی دو فوریتی برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا ۱۰۰۰ درصد خبر داد و گفت که این طرح امروز تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.

جارچی: برق را که گران کردند،گاز نیز که گران شد،نان را نیز در یک سال 3بار گران کردند،یارانه ها را هم که می خواهند قطع کنند چون زورشان به پولدارها نمی رسد که یارانه شان را قطع کنند،بیچاره آن کارگر!درثانی نمایندگان مجلس که خودشان حقوق های میلیونی می گیرند چه می دانند قسط چیست؟چه می دانند تهیه جهیزیه چیست؟مسئولان دیگر هم که ماشالله وضع ها عالی است،ماشین دولتی در اختیار،حقوق ها مکفی، خانه های آنچنانی و…. بماند وارد خطوط قرمز نشیم بهتره.

* گروهک تکفیری «داعش» دیروز در صفحات توئیتر خطاب به تمامی شیعیان نوشت: «رافضی»ها بدانند که هدف ما تخریب نماد شرک آلود در نجف، کربلاء و سامرا است. بدانید که بعد از تخریب این نمادها در عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد. به گزارش صبح توس در پایان، «داعش» از تمامی مسلمانان درخواست کرد که برای تطهیر زمین از «رافضی»ها بسیج شوند، تا هر چه سریعتر اسلام اصیل در جهان جریان یابد. گروه تکفیری داعش ضمن تهدید ایران اعلام کرد: بعد از عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد.

* اخیرا جلسه‌ای بین هاشمی رفسنجانی و مجمع روحانیون مبارز در غیاب موسوی خوئینی‌ها برگزار شده است.خبرنگار مثلث به بخشی از جزئیات این جلسه که در آن راهبرد مشترک اصلاح‌طلبان و هاشمی تبیین گردیده، دست پیدا کرده که در آن بر لزوم تمرکز بر انتخابات خبرگان تاکید شده است.خبرنگار مثلث در این باره می‌گوید که جمع بندی جلسه بر پیروزی اصلاح‌طلبان و میانه‌روها در انتخابات مجلس و لزوم تمرکز بر انتخابات خبرگان بوده است.در این جلسه هاشمی رفسنجانی بر این نکته تاکید کرده که باتوجه به شرایط موجود باید بر مجلس خبرگان سرمایه‌گذاری کنیم و از یکی از آخرین فرصت‌ها استفاده کامل را نماییم. در این دیدار اعضای مجمع روحانیون از هاشمی خواستند که نقش خود را در انتخابات‌های پیش‌رو بیشتر کند. همچنین قرار شده تا صحبت‌های تند از جانب اصلاح‌طلبان مطرح نشود. اعضای جلسه بر این موضوع که انتخابات مجلس را خواهند برد تاکید داشتند.گفتنی است در این دیدار بر لزوم حل اختلاف میان هاشمی رفسنجانی و موسوی خوئینی‌ها تاکید شده که هاشمی با این پیشنهاد موافق کرده است.

پلاک: سران مجمع روحانیون در فتنه88 نقش اساسی داشتند و این مجمع در 30خرداد سال 1388 اعلام فراخوان داد و بعد از خطبه های مهم رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد و اتمام حجت با گروههای سیاسی حاضر نشد تا این تجمع را لغو نماید و در آخرین لحظه در روز شنبه لغو نمود که کار از کار گذشته بود و در آن روز منافقین و فتنه گران تهران را به آشوب کشیدند، این مجمع بر تقلب در انتخابات 88 تاکید می کرد و چند بیانیه داد و تاکنون حاضر نشده است از مواضع غلط خود از ملت و نظام عذرخواهی کنند. سران این مجمع در جلسات خصوصی خود بر عدم تقلب در انتخابات تاکید می کنند اما اینقدر شهامت ندارند که علناً این حرف را به مردم بگویند.حال چه خوابی برای انتخابات آینده دیده اند ،خدا می داند! باید هوشیار بود.

** در این شماره نشریه همچنین مصاحبه با مسئول مرکز اجرایی امربه معروف و نهی از منکر دزفول منتشر شد، این مصاحبه درتاریخ 94/6/30 در همین وبلاگ منتشرشد (اینجا این مصاحبه را بخوانید،کلیک کنید)

 

اخبار مرتبط