پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نشریه پلاک شماره 375

*در ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) مراسمی هفتمین روز شهادت بسیجی مدافع حرم،«سیدمجتبی ابوالقاسمی»،مراسمی گرامیداشتی روز شنبه 28 آذرماه بعدازنمازمغرب و عشاء در مسجدامام حسن عسکری(ع)برگزار می شود. همچنین در مسجدثارالله در کوی مقاومت،انتهای مقاومت3 ، به مدت 2 شب (جمعه27آذر و شنبه28آذر)ساعت 8 شب،بیاد  شهیدان:امیر هیودی و سید مجتبی ابوالقاسمی(مدافعین حرم) مراسمی برگزار می شود.

* حضور علما در هر شهری برای مردم آن شهر نعمتی است و در این شک نداریم.اسفندماه همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی،انتخابات خبرگان رهبری نیز برگزار می شود. در این مدت شاهد حضور پررنگ کاندیداهای احتمالی این دوره مجلس خبرگان رهبری در مراسمات گوناگون در شهر بوده ایم،به گونه ایی که برخی از بزرگواران در طول ماه گاهاً دو الی سه بار در دزفول حاضر شدند. حضوری که در سالهای قبل به ندرت اتفاق می افتد. به هرحال، حضور علما را برای رشد فرهنگی و عقیدتی جامعه غنیمت می دانیم،اما انتظار داریم بعد از انتخابات نیز شاهد این حضور پررنگ این اساتید در بین مردم باشیم، امیدداریم بعد از انتخابات نیز به راحتی به درخواستها جهت حضور در مراسمات مختلف شهر،نظر مثبت دهند و در آن زمان کار و یا کلاس و جلسات مختلف را بهانه ای برای عدم حضور اعلام نفرمایند.(پلاک در شماره های آینده خود،در خصوص اهمیت انتخابات این دوره مجلس خبرگان و تلاش برخی سیاسیون برای سیاسی کردن این مجلس مطالبی را منتشر خواهد کرد)

* میلاد گلداری از جوانان رسانه ای دزفول در مطلبی که پیامش را برایمان ارسال کرد،در خصوص انتخابات آتی مجلس و وضعیت کاندیداهای دزفول و تعداد زیاد کاندیدا برای این دوره، نوشت: هرچه به موعد ثبت نام برای دوره دهم انتخابات مجلس نزدیک تر می شویم، تعداد افرادی که از حوزه انتخابیه دزفول اعلام کاندیداتوری می کنند نیز بیشتر می شود. مساله ای که سردرگمی شهروندان را برای رای دادن به همراه داشته و در بین برخی فعالان و اهالی رسانه نیز به یک طنز تبدیل شده است که شاید تا روز ثبت نام آن ها هم احساس تکلیف کرده و کاندیدا شوند و یا اینکه تعداد کاندیداها ممکن است از رای دهندگان بیشتر شود! مردم این شهر در این دوره بیش از هر چیز دیگری، به دنبال فردی هستند که اهل بازی های سیاسی و باندبازی نباشد، اهل شعار نباشد، چون حقیقتا خسته شده اند. آن ها می خواهند به کاندیدایی اعتماد کنند که فقط و فقط به فکر توسعه و آبادانی دزفول در تمامی زمینه ها باشد و بتواند در راستای حل معضل اساسی بیکاری، گام هایی موثر بردارد. بتواند با ارتباطی کارا، در زمینه جذب اعتبارات و امکاناتی هر چه شایسته تر برای این شهرستان، از مسئولان استانی و کشوری موفق ظاهر شود. وعده هایی ندهند که یا نامربوط با کار نمایندگی است یا عملی کردنشان از عهده آن ها خارج باشد.

* نوبخت سخنگوی دولت در گفتگو با فارس گفت: اینکه گفته شود اکنون پرونده PMD بسته شد و برجام اجرایی شد و چرا نتایج آن را مشاهده نمی‌کنیم باید بگوییم اجرایی شدن نتایج برجام چند ماه تا چند سال طول می‌کشد. نباید توقع زیادی را برای مردم ایجاد کنیم چراکه پیشرفت و توسعه کشور با تلاش صورت می‌گیرد.دولت مصمم است گام‌های بلندی بردارد اما عده‌ای برای اینکه شیرینی لغو تحریم به کام مردم ننشیند تلاش می‌کنند سقف انتظارات بالا برود.

جارچی: این دولت واقعاً نوبر است! آخه باقرجان!چرا توهّم زدی؟ کی انتظارات را مردم را بالا برده است؟شما که همه چی را به این مذاکرات و رفع تحریم ها و برجام گره داده بودید،شما که همیشه می گفتید اگر برجام تایید بشه مملکت گل و بلبل می شه،شما که حتی آب خوردن مردم را به این برجام وصل کردید، رئیس شما بود که گفت باید چرخ اقتصاد مردم بچرخه!! همه اینها را فراموش کردید و حالا به گردن دیگری انداختید؟!واقعا ما را چه شکلی می بینید؟!دست پیش گرفتید که پس نیفتید؟! تو روز روشن زیر همه چیز می زنید؟!فکر کردید مردم فراموش کار هستند؟! نه آقاباقر،خواب دیدی خیر باشد.

* آیت الله شاهرودی رئیس سابق قوه قضاییه در مصاحبه ای در خصوص فتنه88 گفت:یک جلسه آقای موسوی و آقای هاشمی را به قوه قضائیه دعوت کردیم. آقای موسوی برای تظاهرات اعلامیه داده بود. گفتم آقا! اینکار را نکنید و از این کار دست بکشید. گفتم اگر به نتایج انتخابات اعتراضی دارید، آقا قبول دارند و هیئتی را برای بررسی معین می‌کنند. گفت شرط لغو بیانیه این است که به من اجازه بدهند در صدا و سیما صحبت کنم. گفتم می‌شود این کار را کرد. به دفتر آقا زنگ زدم. آقای جلیلی تازه دبیر شورای امنیت شده بود. به ایشان هم زنگ زدم و گفتم ایشان چنین شرطی دارد. گفتند ما ترتیب کار را می‌دهیم. گفتم باید به صدا و سیما بگویید که زمان بگذارند که ایشان صحبت کند. بعد گفتم آقایان با شرط شما موافقند، شما هم تظاهرات را لغو کنید.آنجا پیش ما قول داد این کار را بکند و آنها هم واقعاً حاضر بودند که به ایشان برای صحبت در تلویزیون وقت بدهند، اما از پیش ما که رفت، نمی‌دانم کدام خنّاسان ذهنش را عوض کردند و کار خودشان را کردند.

* رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به آمار ۸ ماهه امسال در برخورد با بدحجابی پرداخت و گفت: در این مدت بالغ بر ۴۰ هزار مورد برخورد با بدحجابی داشتیم که برخوردها به شکل توقیف وسیله نقلیه و معرفی به دستگاه قضایی بوده است.

* اشرف بروجردی معاون وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی حزب تازه تاسیس اتحاد ملت روز یکشنبه به روزنامه وقایع الاتفاقیه گفت: ««سید حسن آقای خمینی کسی است که بیش‌ترین سهم را در این انقلاب دارد!»این اظهارات بروجردی که با لحن کاملا جدی و دور از طنز نیز بیان شد، بلافاصله سوژه طنز بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی شد چرا که هیچ منطق درستی در  آن  وجود نداشت و جدای از آنکه نگاه قبیله گرایانه اصلاح طلبان به موضوع قدرت و علاقه آنها به سهم و سهم بندی در عرصه سیاست را نشان می داد، مشخص نیست با چه منطقی سید حسن خمینی که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها 6 سال داشته است و تنها سابقه ثبت شده از وی از آن روزها حضور با پیراهن زرد رنگ پشت سر امام راحل در یکی از سخنرانی های ایشان است،  امروز به عنوان کسی معرفی می شود که بیشترین سهم را از انقلاب باید داشته باشد؟به بیان دیگر، سید حسن خمینی که متولد سال 1351 است در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها 6 سال داشته است و طبیعتا توفیق حضور در هیچ یک مبارزات و فعالیت های انقلابی را نداشته است، با چه منطقی امروز توسط جریان اصلاح طلب و فعال فتنه 88 به عنوان بزرگترین سهامدار انقلاب اسلامی معرفی می شود؟

* حسین شریعتمداری در مجمع عالی بسیج گفت:در سالهای ابتدایی انقلاب، سکولاریسم عمدتا در میان گروه های ضد انقلاب بود اما امروزه به درون ذهن و باور برخی از مسولان نیز کوچ کرده است و اگر در آن زمان بی نقاب بود، الان با نقاب وارد می شود.فرق است میان کسی که میگوید ابراهیم برای ماست و کسی که میگوید راه ما ابراهیمی است. برخی می گویند امام متعلق به ماست چون با او نسبت داری و یا چون در زمان انقلاب او بودیم.وی خطاب به این افراد گفت: امام متعلق به شماست یا امثال شیخ زکزاکی و شیخ نمر و سید حسن نصرالله؟ امام برای کسانی است که راه او را ادامه می‌دهند.مراجعه به راه و مبانی امام بود که فتنه 88 را ناکام گذاشت.وی همچنین با بیان اینکه اگر مرزبندی با دشمن داشتیم فتنه 88 رخ نمی‌داد، تصریح کرد: اگر مرز مشخص نشود دشمن تبدیل به رقیب و بعد شریک بعد هم تبدیل به خاله و خواهرزاده خواهد شد.نباید بگذاریم فضا دست کسانی بیفتد که کم شمار و ژنرال های بی سرباز اند. البته آنها سرو صدای زیاد دارند -از جمله رسانه های خارجی- اما پیاده نظام ندارند.بچه حزب اللهی‌ها نباید از سرو صداها بترسند باید نظرات خودشان را بگویند

* محمد دهقان عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به نقش‌آفرینی فقها در جریان اصولگرایی و ویژگی‌های این جریان اظهار داشت: تمام کسانی که به انقلاب اسلامی و اصول آن با همه ابعادش اعتقاد دارند، کسانی که در طول انقلاب برای خود ثروت‌اندوزی نکرده و به فکر پر کردن جیب خود نبوده و از یک زندگی معمولی برخوردارند و روحیه مردمی‌شان همسان با عموم جامعه بوده‌، اصولگرا هستند.عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با اشاره به روحیه ضد ظلم، ضد استکباری و ضدآمریکایی اصولگرایان تصریح کرد: اصولگرا کسانی هستند که از آرمان‌های امام و شهدا عقب‌نشینی نمی‌کنند و از مبارزه خسته نمی‌شوند.

* حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشبیه منتقدان تندروی خود به کلاغ گفته: بنده واقعا نمی دانم منظور و روی سخن آقای هاشمی با چه کسانی بوده است اما بدون شک این رفتارها در تناقض جدی با ادعای نقدپذیری است که از سوی آقای هاشمی و اطرافیانش مطرح می شود.وی با اشاره به اینکه متاسفانه این نوع از رفتار با منتقدان در میان برخی چهره های دولتی نیز نهادینه شده است، گفته: پرواضح است که این نوع کم ظرفیتی ها نشانه فقدان سعه صدر و تحمل منتقدین است.این نوع از ادبیات در شان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست.

* روزنامه دولت خبر از دسته گل جدید وزارت ارشاد داد.ایران نوشت:«سیمین.غ، که معمولاً یکی از پرمخاطب‌ترین کنسرت‌های بانوان را در تهران برگزار می‌کند، دی‌ماه در تالار وحدت با هوادارانش دیدار خواهد کرد.»به گزارش خبرگزاری بسیج، سیمین.غ، از خوانندگان زن دوران طاغوت است که برای اولین بار پس از انقلاب در سال ۷۸ به مدد وزیر ارشاد وقت که بعدها به انگلیس پناهنده شد و در زمره هواداران بهاییت قرار گرفت، به برگزاری کنسرت پرداخته بود.

* مهردادبذرباش نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پرونده هسته‌ای در دولت اصلاحات تبدیل به بحران شد؛ گفت:آمانو می‌گوید که از سال ۲۰۰۳به قبل به دنبال بمب اتم بوده یعنی در دولت اصلاحات که روحانی هم دبیر شورای امنیت بوده است.ابتدا بگویند چه کسانی تحریم ها را وضع کردند؟ چیزی که برای ما مهم است این است که هزاران میلیارد تومان به دلیل فتنه‌ای که ایجاد کردند به کشور صدمه وارد شده است. تمام عملکرد سعید جلیلی را دلیل و علت تحریم ایران کرده اند، اینقدر اینها نامرد و ناجوانمرد و دروغگو هستند.در زمان اصلاحات، روحانی در مسئولیت دبیر شورای امنیت ملی سانتریفیوژ آلوده را وارد ایران کرد و این شد پرونده علیه ایران. اگر در زمینه هسته‌ای تولید بحران شده از جانب آنها بوده است .من به آقای روحانی گفتم که به خاطر خودتان هم شده این گزارش را رد کنید، بیشترین مسئله این گزارش با روحانی بود.حکمی را علیه ایران صادر کردند و بعد می‌گویند این گزارش سفید است؛ من به آقای روحانی گفتم که به خاطر خودتان هم که شده دفاع کنید، بعدا هم هر حرفی بزنید می‌گویند خودتان اعتراض نکردید.

* آیت الله صدیقی گفت: امروز فتنه با تمام قدرت به میدان آمده و می‌خواهد انتخابات را به نفع خود و به سود دشمنان اسلام رقم بزند، دانشگاه‌ها را در روز دانشجو دیدید، به روز دانشجو شبیه نبود، روز آرایش جناحی برای انتخابات بود. آدم‌ها را می‌خرند، آخوندهایی را می‌شناسم که خریده‌اند تا برای آنها تبلیغ کنند و در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان وارد کنند.امام جمعه موقت تهران گفت: کسی که متکی به خداست ترس ندارد، مشرکین و کافرین در همه حال در حال ترسیدن هستند آمریکا و ایادی ملعونش از ترس است که این داعشی‌های تکفیری ملعون را ساخته‌اند و به جان امت اسلام انداخته‌اند. اسلام منهای ولایت، اسلام نیست، دروغ بزرگی است.

* محمدرضا تاجیک رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری دولت اصلاحات اخیراً در بخشی از یک مصاحبه گفته است: برخی اصلاح‌طلبان کاملاً به سمت طیف سکولار کشیده شده‌اند و از دین فاصله گرفته‌اند و تلاش می‌کنند عقلانیت محض را جایگزین دین کنند و یک نوع منش لیبرالیستی اتخاذ کرده‌اند.

* حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیراً در بخشی از مصاحبه با فارس، با اشاره به گفت‌وگوی خود با آقای هاشمی رفسنجانی گفته است:‌ به آقای هاشمی گفتم چه شده که شما در یک طرف و اکثریت علما و روحانیون و شخصیت‌های حوزوی طرف دیگر هستند و مواضع شما به جای اینکه عامل وحدت باشد عامل اختلاف شده است.به خود ایشان هم گفته‌ام که با کمال تأسف مواضع ایشان در سال‌های اخیر درست عکس انتظاری بوده که از سوابق و جایگاه ایشان در میان روحانیت وجود داشته است.

* علی لاریجانی رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی و از شخصیت‌های باسابقه اصولگرا طی روزهای اخیر به ائتلاف حداکثری اصولگرایان پیوسته است.علی لاریجانی بر همین مبنا، ائتلاف‌هایی که سابقاً در آن حضور داشت را منحل کرده است. گروه ۴ نفره‌ای که با حضور علی لاریجانی، آیت‌الله مقتدایی، علی اکبر ناطق نوری و علی اکبر ولایتی، برای چند نوبت تشکیل جلسه داده بود، رسماً جلسات خود را پایان داد. خبری که آیت‌الله مقتدایی روز گذشته در گفتگو با تسنیم آن را تایید کرد.علاوه بر علی لاریجانی، سایر چهره‌های شاخص اصولگرا نیز به ائتلاف نیروهای انقلاب پیوسته‌اند.گروه های اصلاح طلب تلاش زیادی کردند تا وی را با خود همراه نمایند.

* سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مجمع عالی بسیج، با تأکید بر اینکه همه دشمنان ما فصل مشترک دارند و همه آنها در بُن‌بست راهبردی و سرگردانی برای ادامه سیاست‌های خود روبرو شدند، افزود: ترکیه را ببینید، این کشور می‌خواست نقش قدرت بزرگ منطقه را ایفا کند، اما این کشور ظرفیت تأثیرگذاری بر ۱۰ متر آن سوی خود را هم ندارد، احساس می‌کرد فضا را برای بازیابی نقش گسترده فراهم است، اما پس از پنج سال صرف هزینه‌های مالی، سیاسی و اقتصادی هیچ توفیقی در هیچ عرصه‌ای به دست نیاورده است.روزی نخست‌وزیر آن در میدان التحریر فکر می‌کرد با تکیه بر جریان اخوانی می‌تواند تا شمال آفریقا گسترش یابد، اما ۵ متر هم نتوانست در سوریه تاثیرگذار باشد.

* حجت الاسلام مجتبی ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه تیم سیاست خارجی باید در چارچوب منافع اسلامی اقدام عملی مناسبی داشته باشد به خبرگزاری فارس گفته: متاسفانه امروز عدم شجاعت را در دیپلماسی‌مان مشهود است، در دیپلماسی باید شجاعت جدی داشته باشیم و به موقع برای حفظ منافع ملی حرکت کنیم. نباید به یک موضع سست و آبکی بسنده کنیم.خود آقایان می‌گویند مذاکره داد و ستد است بنابراین اگر جایی سیلی زدند باید سیلی بزنیم و اگر نه صورتمان را برای سیلی‌های بعدی آماده کنیم.  باید با عکس‌العمل مناسب امیدی برای مانورهای اینچنینی در دشمنان باقی نگذاریم و امیدوارم دولت و وزارت امور خارجه به طور جدی برای حفظ منافع ملی و عزت و شأن و اقتدار جمهوری اسلامی تصمیم بگیرند.

 

اخبار مرتبط