پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نشریه پلاک(310) 92/4/20

pelaknews

*رئیس قوه قضائیه در جمع مسئولان قضایی در خصوص ضرورت برخورد با بدحجابی گفت:متأسفانه متولیان امور فرهنگی در کشور به این موضوع توجه نکردند. حجاب و عفاف یک مسئله اساسی در کشور است منتها بحث برخورد بحث آخر است. من سال اولی که رئیس جمهور این کشور گفت که آقا چه کار دارید به اینکه چهارتا تار موی کسی بیرون باشد گفتم که قانون ما بی حجابی و بدحجابی را جرم و شرع ما این را خلاف شرع دانسته است و خلاف شرع آشکار را باید نهی کرد و جلوی جرم را گرفت.

*حسن روحانی در دیدار جمعی از روحانیون گفته است: “اینکه مردم در این انتخابات به یک روحانی اعتماد کردند، این اعتماد به نظام اسلامی است. من در این شرایط سخت آمده‌ام تا آبرویم را در مرحله حساس پیچ تاریخی گرو بگذارم. این مملکت متعلق به امام زمان و اهل‌بیت(ع) است و باید با توسل کارها را به پیش برد. در یک هفته آخر تبلیغات، شرایط فرق کرد و من به‌عینه دست دیگری را می‌دیدم و اقبال مردم به‌ویژه در مشهد فوق‌العاده بود. امیدوارم به پشتوانه حضرت ولی عصر(عج) که کشور متعلق به اوست کارها پیش برود.”

*یک کارشناس آموزشی گفت: هم‌اکنون ضدارزش‌ها در میان جمعیت دانش‌آموزی در حال تبدیل شدن به ارزش است و برخی از دانش‌آموزان که با جنس مخالف خود ارتباطی ندارند برای اینکه در بین همسالان خود طرد نشوند به دروغ ادعای ارتباط می‌کنند. نرگس نیکو در پاسخ به این پرسش که ارتباط با جنس مخالف بیشتر در میان کدام دسته از دانش‌آموزان دختر مشاهده می‌شود، گفت: این موضوع در بین دانش‌آموزان مقطع راهنمایی نیز در حال افزایش است متاسفانه این نوع روابط در میان دانش‌آموزان رو به گسترش است؛ آموزش و پرورش در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا ارزش‌ها و آرمان‌های کشور را به کتاب‌های درسی وارد کند اما باید تلاش کرد این موضوع را به یک باور قلبی برای دانش‌آموزان تبدیل کرد متاسفانه در گذشته ارزش‌ها و حریم‌هایی وجود داشت که الان از میان رفته است.

*پس از آنکه بزرگان نظام از حسن روحانی خواستند هر چه سریع‌تر تعریف خود را از “اعتدال” ارائه دهد تا این واژه هم به سرنوشت “اصلاحات” دچار نشود، وی اقدام به تشکیل کارگروهی به ریاست “علی ربیعی” برای تعریف مبانی گفتمان اعتدال کرده است. در این کمیته، افرادی چون مراد ثقفی، علیرضا علوی تبار، عباس عبدی، حسام‌الدین آشنا، صادق آیینه‌وند، مهدی منتظرقائم و… حضور دارند. از برخی اساتید علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و رسانه هم برای حضور در جلسات مشورتی دعوت به عمل آمده است.

*موسوی خوئینی ها،عنصر خاکستری اصلاحات در سخنانی در تحلیل انتخابات یازدهم گفته است:” ما با دست خود کمر به قتل اصلاحات بستیم. ما هم مانند اصولگرایان نمی‌خواهیم شکست را بپذیریم. باید شکست را بپذیریم چرا که محمدرضا عارف را که نماد اصلاح‌طلبی بود مجبور به کناره‌گیری کردیم چون دیدیم که هفت‌درصد بیشتر رأی ندارد. پیش‌بینی من این است که دولت روحانی دولت چهارساله است. با شکست روحانی، چهارسال دیگر اصولگراها به قدرت باز خواهند گشت.”

*پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور یازدهم، رسانه‌های غربی دچار سردرگمی و استیصال شدیدی درباره انتخاب وی شده‌اند به‌گونه‌ای که ظرف 20 روز گذشته بیش از هزار و 800 مقاله و تحلیل درباره رئیس‌جمهور منتخب نوشته‌اند که تعارض فراوانی میان دیدگاه‌های نویسندگان این مقالات به چشم می‌خورد.

*اعضای برخی کارگروه‌ها که مأموریت یافته‌اند گزینه‌هایی را برای دولت یازدهم شناسایی و پیشنهاد دهند به این جمع‌بندی رسیده‌اند که به دلیل حجم بالای وظایف و پروژه‌ها در دو وزارتخانه راه و مسکن و همچنین صنعت و بازرگانی، وزارت راه باید از مسکن و صنعت از بازرگانی جدا شوند تا بتوان مدیریت و نظارت بهتری را اعمال کرد. دولت دهم بر اساس ماده 53 برنامه پنجم توسعه که موظف شده بود تعداد وزارتخانه‌ها را از 21 به 17 عدد کاهش دهد این ادغام را انجام داده بود.

*«محمدنوری زاد» مستندساز فرصت‌طلبی که پس از سوءاستفاده چند میلیارد تومانی به فتنه‌گران پیوسته، به تازگی در مصاحبه با رادیو فرانسه گفت: «موضع‌گیری‌های حسن روحانی منطبق با خواست و اشارت رهبری خواهد بود. او یک شخصیت اطلاعاتی و امنیتی است که ۱۶ سال در این سیستم مسئولیت داشته است. او در جایگاه دبیری شورای عالی امنیت ملی قرار داشت. او اکنون یک ودیعه آسمانی برای حاکمیت است(!) و در موضوعاتی نظیر بحث هسته‌ای جدا از حاکمیت قدم برنمی‌دارد. نامبرده پیش از این هم در مصاحبه با یکی از رسانه‌های بیگانه تصریح کرده بود: متأسفانه مردم به یک روحانی و آخوند مضاعف که از ولایت‌فقیه اطاعت می‌کند، رأی دادند. او هرگز با رهبری مخالفت نخواهد کرد.

*یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری مدعی شده است تنها او می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و برای این منظور باید مدیریت وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به وی واگذار شود.

*به‌رغم ادعاهایی که آقای هاشمی رفسنجانی درباره حضور وزیر اطلاعات در جلسه شورای نگهبان و رد صلاحیت وی مطرح کرده‌اند، پیگیری‌ها نشان می‌دهد آقای مصلحی در جلسه تأیید صلاحیت کاندیداها به‌هیچ‌وجه حضور نیافته است.

*بیش از 116 هزار ایرانی مقیم خارج کشور در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری شرکت کردند که حسن روحانی 56 هزار، قالیباف 13 هزار، ولایتی 12 هزار و جلیلی شش‌هزار رأی را به خود اختصاص دادند.

*در پی برخی استفاده های غیر متعارف از بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرستان دزفول و چگونگی استفاده ی بهینه و هدفمند از آنها ،امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول طی نامه ای به فرماندار ویژه ی این شهرستان چگونگی استفاده از این بردهای تبلیغاتی را مشخص نمودند. متن این نامه جهت اطلاع و آگاهی عموم شهروندان محترم و کانون های تبلیغاتی در ذیل می آید :مقتضی است به کلیه ادارات ، نهادها ،دستگاه های دولتی ،مدیران ،شهرداری و مؤسسات تبلیغی بخشنامه شود، از تبلیغ و نصب تصویر اشخاص در تابلوها و بیلبوردها، بجز تصویر و آثار شهداء، ایثارگران ،جانبازان و نخبگان علمی ،فرهنگی و ورزشی، جلوگیری به عمل آید. تا فرهنگ خدمت ،ایثار ،جهاد ،شهادت ،علم ،فضیلت و سجایای اخلاقی در جامعه نشر پیدا کند و از فرهنگ تظاهر ،ریا و تملق پرهیز گردد.انشاء ا… بتوانیم در جامعه ای که خدمت صادقانه ،مخلصانه و بی ریا ارزش باشد، زندگی نماییم. و همان طور که شهدای عزیز ،جانبازان سرافراز و آزادگان افتخارآفرین به ما یاد دادند، خدمتی ماندگار و فرهنگ ساز است، که قرین با اخلاص ، انگیزه صداقت و خدمت به جامعه باشد.

چند روز پیش(۱۵/۴/۹۲) انصارحزب الله دزفول در متنی به مسئولان چنین متذکر شد: مدتی است که این رویه ای کج در شهرستان بنا شده که تا هر مسئولی خدمتی انجام داد بلافاصله نهضت نصب بنر و ارسال پیامکهای جور واجور در شهر فعال می شود ، یک چراغ نصب می کننند بنر می زنند، سخن و انتقادی از مسئولان استانی و کشوری می کنند بنر می زنند، خیابان را آب می گیرد بنر می زنند که آب را فلانی باز کرد ، و ….. مگر آقایان مدعی خدمت بی منت به مردم نیستند؟ برخی از تلاشهایی که صورت می گیرد حداقل کار مسئولان است ،دیگر این همه جار زدن برای چیست؟ آقایان طرحی بریزند جلوی برخی حرکات عوام فریبانه را بگیرند.دوستان مسئول در این قضیه نیز جدی وارد عمل شوند ،نظارت در این قضایا چه جایگاهی دارد؟

اخبار مرتبط