پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نشست خانوادگی مربیان وسرگروه های صالحین بسیج ادارات دزفول برگزارشد

نشست خانوادگی مربیان وسرگروه های صالحین بسیج ادارات شهرستان دزفول باعنوان نقش زن در تحکیم خانواده برگزار شد.
به گزارش دزمهراب  فرمانده حوزه بسیج ادارات شهرستان دزفول دراین نشست که درسازمان عمران شهرداری دزفول برگزار شد، در خصوص الگوهای خانواده سالم و تقسیم‌بندی خانواده‌ها از نظر عاطفی و اجتماعی و مدیریت در خانواده و وضعیت رشد جمعیت، کاهش جمعیت، لزوم افزایش فرزندان، تغییر سبک زندگی و تمایل به فرزند آوری با تاکید بر مباحث قرآنی، سیره اهل‌بیت، بیانات مقام معظم رهبری، مراجع دینی و جلوگیری از پیری جمعیت و پویایی جامعه تاکید کرد.
سید عزیزاله پژوهیده با اشاره به تاکیدات رهبری بر جایگاه خانواده در اسلام و جامعه اسلامی، رسالت بسیج را برگزاری نشستی در راستای تبیین جایگاه خانواده، نیازهای خانواده در جامعه امروز و چاره اندیشی برای مخاطرات و عوامل تهدیدآفرین درونی و پیرامونی آن دانست.
وی در سخنان خود با اشاره به منزلت زن و نگرش اسلام به مقام والای بانوان، مزیت های ویژه زن که وی را برای ایفای نقش حساس مادری و همسری شایسته گردانیده و نعمت هایی که خداوند به زنان ارزانی داشته و مردان از آن محروم اند برشمرد.
فرمانده حوزه بسیج ادارات شهرستان دزفول در ادامه به تبیین تفاوت نگاه ابزاری غرب به زنان پرداخت و آن را با شعارهای فریبنده و دروغین دفاع ار حقوق زنان مغایر دانست و افرود: زن مدیر کارخانه انسان سازی و واجد قدرت پنهان و تأثیرگذاری فوق العاده ای است و نقش زن در خانواده،خانه داری،همسرداری و تربیت فرزندان بسیار برجسته و ارزشمند است چون زن محور و عمود خیمه خانواده به شمار می رود.
پژوهیده به بیان نقش زنان در موفقیت مردان پرداخت و گفت: همیشه در کنار مردان موفق زنان بزرگ وجود داشته اند و لذا باید نقش تربیتی زن در خانواده و جامعه مورد توجه قرار گیرد.
وی هدف از برگزاری نشست تخصصی والدین مربیان با سرگروه ها را اطلاع رسانی به خانواده ها نسبت به فعالیت های فرزندانشان در حلقه های صالحین، آگاه سازی والدین نسبت به استعدادها و توانمندی های فرزندان و جلب همکاری و مساعدت خانواده ها در تعلیم و تربیت بیان دانست.
فرمانده حوزه بسیج ادارات شهرستان دزفول ، از فراهم شدن زمینه ارتباط و تعامل مستمر سرگروه ها با خانواده ها و اجرای مؤثرتر برنامه های حلقه های صالحین را از اهداف این نشست اعلام کرد.
استاد دانشگاه تهران دراین نشست با تبیین اهمیت نقش خانواده در تحقق تمدن نوین اسلامی نیزگفت: خانواده ها به عنوان انتقال دهندگان میراث فرهنگی و تحکیم کنندگان باورهای دینی و مذهبی در بین جوانان می توانند مهم ترین نقش را در تحقق تمدن نوین اسلامی داشته باشند.
دکترعزیزاله کمال زاده افزود: رویکرد برنامه های بسیج زنان احیای شأن و منزلت زن مسلمان و زمینه سازی برای تحقق تمدن اسلامی است.
وی درپایان به مسایل سلامت وروان خانواده پرداخت
گفتنی است در نشست خانوادگی مربیان وسرگروه های صالحین بسیج ادارات شهرستان دزفول به ۹نفرازحاضرین این نشست طی قرعه کشی هدایایی اهدا گردید.

اخبار مرتبط