پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نشست خواهران مهراب

نشست خواهران مهراب این هفته ، پنجشنبه 7آذر با حضور استاد سعد و موضوع زندگی اجتماعی زنان، در حسینیه مسجد رسول اعظم صلی الله علیه وآله برگزار شد.

ایشان در ابتدا به بهره بردن از واقعه کربلا به عنوان چشمه ای جوشان در طول تاریخ ، تلاش برای  ماندگار شدن درسهای عاشورا ونقش استراتژی حضرت زینب سلام الله علیها در شام و مجلس یزید اشاره داشته و فرمودند : “یک دختر مسلمان باید پارامترهای دینی حضرت زینب سلام الله علیها را الگوی سبک زندگی خود قرار دهد تا به معنای واقعی جمله ی “ما رایت الا جمیلا” برسد و روحیه ی مقاومت و عزت طلبی خود  را در برابر جنگ ناجوانمردانه ی دشمن بالا ببرد.

سپس خواهران را تشویق به مطالعه در این زمینه کردند و بررسی جامعه شناختی تأثیر خطبه های حضرت زینب سلام الله علیها و اهل بیت علیهم السلام را در تغییر فضای اجتماعی ، به عنوان یک موضوع ارزشمند برای تحقیق پیشنهاد دادند.

استاد سعد برای آشنایی بیشتر با سیره پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه وآله واهل بیت علیهم السلام، مطالعه دو کتاب را لازم دانستند:

1-همنام گلهای بهاری نوشته حسین سیدی

2-سنن النبی نوشته علامه طباطبایی با ترجمه حامد رحمت کاشانی و یا ترجمه استاد ولی

در انتهای بحث، گریزی کوتاه به توافق ژنو داشته و “روشهای تقویت روح مقاومت مردم ایران” را به عنوان دستور کاری برای خواهران معرفی نمودند.

94524498327756111140

اخبار مرتبط