پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

میزان زکات فطریه و کفاره ، زمان اقامه نماز عید سعید فطر

حجت الاسلام و المسلمین  “سید محمد علی قاضی دزفولی”  میزان زکات فطریه و کفاره عمد و غیر عمد گفت: زکات فطریه هرنفر به میزان ۳ کیلو گندم یا ۳ کیلوگرم  برنج می باشد.

کسانی که قوت غالبشان در طول سال نان است زکات  فطریه هرنفر۴۵۰۰ تومان است 

به گزارش دزمهراب از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه دزفول ، نماینده ولی فقیه درشهرستان دزفول  افزود: بر اساس هر کیلو گندم به قیمت  ۱۵۰۰ تومان، فطریه هر نفر ۴۵۰۰ تومان برای کسانی که قوت غالبشان در طول سال نان می باشد، واما بر اساس هر کیلو برنج تقریبا ۵۰۰۰ تومان و فطریه هر نفر ۱۵۰۰۰ تومان برای کسانی که قوت غالبشان در طول سال برنج می باشد، تعیین و محاسبه شده است.

میزان کفاره عمد وغیره عمد

 امام جمعه دزفول در توضیح  میزان کفاره تصریح کرد: کسانی که در اثر عذر شرعی روزه نگرفته اند و وظیفه آنها دادن کفاره است باید یک مد طعام برای هر روز که معادل ۷۵۰ گرم گندم و مبلغی بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان می باشد پرداخت نمایند. که معمولا حد وسط آن یعنی ۱۳۵۰ تومان را در نظر گرفته و برای یک ماه ۴۰۵۰۰ تومان به فقیر پرداخت گردد و این مبلغ حتما باید برای خرید نان صرف شود.

ایشان میزان کفاره عمد را اینگونه بیان کرد: برای هر روز باید  ۶۰ مسکین را اطعام دهد و هر مسکین را یک مد طعام بدهد که معادل  ۱۲۶۰ یا ۱۵۰۰ تومان می باشد که در این مورد نیز باید مبالغ در نظر گرفته شده صرف خرید نان شود.

امام جمعه دزفول همچنین گفت:آیین نماز عید فطر از ساعت شش صبح روز عید با قرائت دعای ندبه و مداحی آغاز و راس ساعت هفت و پانزده دقیقه نماز عید سعید فطر اقامه می شود.

نمازگزاران برای شرکت در آیین معنوی نماز عید فطر در امتداد مسیر خیابان حضرت زینب(س) از محل مصلای امام علی(ع) تا مسجد حضرت زینب (س) مستقر خواهند شد.

آیین نماز عید بطور مستقیم و زنده از صدا و سیمای استان خوزستان پخش خواهد شد لذا از مردم متدین دزفول دعوت می شود برای باشکوه برگزار شدن آیین نماز عید فطر در مکان مورد نظر اجتماع نمایند.

خوزینوز

اخبار مرتبط