پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نمایشگاه​های «حریم کوثر» در مدارس دزفول برپا می شود

دزمهراب:  نمایشگاه​های حجاب و عفاف «حریم کوثر» توسط کانون فرهنگی ـ هنری مسجد حسینی دزفول در مدارس این شهرستان برگزار می​شود

به گزارش دزمهراب حمید پرتویی‌ فر، مدیر کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد حسینی دزفول در رابطه با این طرح  اظهار کرد: در سال تحصیلی 95 – 94 طرح «حریم کوثر» با موضوع عفاف و حجاب در سطح مدارس راهنمایی و دبیرستان دخترانه شهرستان دزفول اجرا می گردد.

وی در ادامه  با بیان این مطلب که این طرح برای سومین سال است که  در مدارس برگزار می​شود، هدف آن را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عنوان نموده  و  درا دامه در خصوص شیوه اجرای آن تاکید کرد:  60 پوستر با موضوعات حجاب، آسیب​های روابط سوء دختر و پسر، بیان آثار مخرب  ماهواره به صورت جملات ادبی و عکس​های کاریکاتور از آثار مخرب فضاهای مجازی بین مدارس توزیع می​شود.

مدیر کانون فرهنگی ـ هنری الغدیر مسجد حسینی شهرستان دزفول در ادامه در باره این پوستر ها  گفت: این پوسترها حاوی داستان​هایی به زبان طنز هستند از این رو در طول سال تحصیلی و در برنامه صبحگاهی مدارس این داستان​ها برای دانش​آموزان بیان می​شوند. پس از آن، این پوسترها در قالب نمایشگاهی در مدارس عرضه می​شوند.

پرتویی ​فر که خود طراح این پوسترهامی باشد ، تصویر و کاریکاتور را از مهم​ترین ابزارهای انتقال پیام در این طرح دانست و افزود: به کمک زبان تصویر، پیام آموزه​های حجاب و عفاف در کمترین زمان به مخاطب منتقل می​شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته این پوسترها به صورت رایگان بین 80 مدرسه توزیع شده است، اظهار کرد: امسال نیز پیش​بینی می​شود طرح «حریم کوثر» بین 80 مدرسه مقطع راهنمایی و دبیرستان اجرا ​شود. علاوه بر آن اجرای این طرح در مدارس شهرستان گتوند و شوشتر به صورت نیم بها نیز در دست اقدام است.

مدیر کانون فرهنگی ـ هنری الغدیر مسجد حسینی دزفول در پایان گفت: این طرح با همکاری آموزش و پرورش شهرستان دزفول اجرا می​شود و بخشی از هزینه​های اجرای این طرح را نیز افراد خیر تقبل کرده‌اند.

ایکنا

اخبار مرتبط