پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نمایشگاه روز دهم کارخودرا آغاز کرد

مسوول موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورادر این آیین در سالن مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول بیان داشت: نمایشگاه عاشورایی روز دهم به مدت 10 روز صبح و شب در مرکز فرهنگی دفاع مقدس میزبان علاقه مندان می باشد.

ˈ آقای خاضعی نیا ˈ غرفه های این نمایشگاه را شامل غرفه هنر، کتابخانه تخصصی، ادبیات کودک و نوجوان، سمعی بصری، پژوهش، رایانه و سایت، دفاع مقدس، ماکت حرکت کاروان و مهدویت عنوان کرد و افزود: برنامه های ویژه ای در ایام حزن و اندوه ماه محرم در این نمایشگاه برگزار می شود.

وی برگزاری نهمین جلسه کانون ادبی روز دهم با حضور شاعران مطرح خوزستان در غرفه ادبیات نمایشگاه را یادآور شد و گفت: حاصل اشعار و پژوهش های سال گذشته نیز به کانون ادبی منتقل می شود.

مسوول موسسه  فرهنگ عاشورا افزود: قصه گویی زنده، پخش صدا، تصویر، ارائه آثار کودکان و برگزاری مسابقه در غرفه کودک و نوجوان انجام می شود.

وی برگزاری نشست تخصصی در غرفه پژوهش با حضور کارشناسان مذهبی را یادآور شد و اظهار داشت: دکترسنگری محقق ارزشمند عاشورایی  در جریان برگزاری نمایشگاه به نقل واقعه کربلا و توضیح ماکت حرکت کاروان ابا عبدالله الحسین می پردازد.

خاضعی نیا در ادامه به فعالیت های موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا اشاره کرد و افزود: بیش از 50 سخنرانی توسط دکتر سنگری در دزفول پیرامون واقعه کربلا و پیام عاشورا در ماه محرم سال جاری انجام می شود.

وی با اشاره به انتشار نشریه روز دهم توسط موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا گفت: این نشریه در تیراژ پنج هزار در روز در مراسم مختلف عزای حسینی در شهرستان های دزفول، اندیمشک و شوش توزیع می شود.

مسوول موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا افزود: کتب مختلفی چون عاشورا نگاران یک، دو و سه، ستارگان منظومه عاشورا، پسران امام حسین (ع) و کتب ارزشمند دیگری توسط این موسسه به چاپ رسیده و در نمایشگاه روز دهم در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

وی نشریه عاشورایی کودک و نوجوان دزفول را تنها نشریه عاشورایی کودک و نوجوان کشور دانست و گفت: این نشریه پر محتوا توسط موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا تهیه شد.

خاضعی نیا با اشاره به انسان ساز بودن فرهنگ عاشورا از مسوولان آموزش و پرورش دزفول خواست که جهت نشر آثار موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا در مدارس همکاری کند.

پخش نماهنگ، مداحی و سخنرانی دکتر محمد رضا سنگری در خصوص واقعه کربلا و اهمیت پرداختن به این موضوع از دیگر بخش های این آیین بود.

188

ایرنا

اخبار مرتبط