پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نمایشگاه عاشورایی روز دهم در دهه اول محرم در دزفول برگزار میشود

مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا برای هفتمین سال متوالی و با هدف شناساندن اهداف بزرگ قیام اباعبدالله الحسین(ع) و نشر فرهنگ عاشورا، اقدام به برگزاری نمایشگاه تخصصی عاشورایی نموده است.
در این نمایشگاه عاشورایی، دستاوردهای این موسسه در یک سال گذشته، در قالب غرفه‌های گوناگون و متنوع ارائه می‌گردد که همه‌ساله پذیرای جمع کثیری از دانش آموزان، دانشجویان، علاقه‌مندان به معارف دینی و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دزفول و بسیاری از شهرهای دیگر استان و کشور قرار می‌گیرد. برخی از فعالیت‌های شاخص در این نمایشگاه عبارتند از: برگزاری نشست‌ها و میزگردهای تخصصی با موضوع امام حسین(ع) و عاشورا، و پیوند دو قیام عاشورا و مهدویت، برگزاری پرسش و پاسخ عاشورایی با حضور محقق عاشورایی جناب آقای دکتر محمدرضا سنگری، برگزاری جلسات سخنرانی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، نمایش ماکت با کاروان حسینی(امسال بخش حرکت امام از مدینه به مکه نمایش داده خواهد شد) به همراه توضیح روایتگران، نمایش تابلوهای هنری و اجرای زنده تابلوی هنری در نمایشگاه، اجرای تعزیه عاشورایی، برگزاری شب شعر عاشورایی.
این نمایشگاه در دهه‌ی محرم امسال، در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس، روبه‌روی بقعه‌ی متبرکه رودبنددر انتظار قدوم متبرک عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و شیفتگان فرهنگ عاشورای حسینی خواهد بود، شما می توانید با مراجعه به سایت روز دهم به صورت روزانه، از برنامه‌های نمایشگاه اطلاع حاصل فرمایید.

نمایشگاه مجازی

با توجه به علاقه جوانان به منابع الکترونیکی و اینترنتی و همچنین با هدف ایجاد امکان بهره گیری علاقه‌مندان سایر نقاط کشور از دستاوردهای مؤسسه، از سال ۹۰ ، نمایشگاه مجازی روز دهم، هم‌زمان با آغاز محرم، بر روی سایت این مؤسسه قابل استفاده است. این نمایشگاه شامل ساعت‌ها سخنرانی و پرسش و پاسخ عاشورایی به صورت متنی و چندرسانه‌ای، احادیث عاشورایی و مهدوی، مقالات پژوهشی در حوزه‌ی عاشورا، فاطمیه و مهدویت، پوسترهای عاشورایی، معرفی کتاب و نرم افزار عاشورایی، پوستر هنری، آثار کودک و نوجوان، شعر و نوحه و داستان، معرفی مؤلفین و شعرا و…
همچنین لازم به ذکر است که بناست از محرم امسال سامانه‌ی جامع پرسش و پاسخ عاشورایی نیزکه حاوی بیش از صد پرسش و پاسخ در زمینه ابعاد مختلف قیام اباعبدالله الحسین(ع) می‌باشد بر روی سایت روزدهم راه اندازی شود. در این سامانه همچنین، امکان پرسش از طرف مخاطبین و دریافت پاسخ مستند از سوی محقق عاشورایی دکتر محمدرضا سنگری و واحد پژوهش مؤسسه فراهم گردیده است.

188 5888 6888

روز دهم

اخبار مرتبط