پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

هفته دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای بازخوانی آرمان های نظام اسلامی است

 حجت الاسلام ‘سیدمحمدعلی قاضی دزفولی ’ در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلی امام علی (ع) این شهر افزود: دلاوری ها و ایثارگری جانبازان و شهدا هرگز نباید فراموش شود. 80823656-4913475
وی دفاع مقدس را سرمایه بزرگ معنوی کشور دانست و گفت: کمرنگ کردن ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس آب به آسیاب دشمن ریختن است.
امام جمعه دزفول، سقوط رژیم پهلوی، اشغال لانه جاسوسی و ایستادگی تمام قد انقلاب اسلامی در برابر نظم نوین جهانی آمریکا را سه دلیل اصلی حمایت آمریکا از عراق در جنگ علیه ایران عنوان کرد.
وی افزود: ایران اسلامی با رهبری امام راحل (ره) در برابر دشمن بعثی ایستاد و بر اهداف و آرمان های خود پا فشرد تا در نهایت پیروز میدان شد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به خوی استکباری آمریکای جنایتکار در خصوص برخورد با صدام گفت: آمریکا در مقطعی از زمان صدام حسین را علیه ایران همراهی و در مقطعی دیگر تحت عنوان مبارزه با تروریسم عراق را اشغال و صدام را اعدام کرد.
وی افزود: آمریکا به منظور جلوگیری از افشا نشدن حمایت هایش از جنایات صدام به سرعت این دیکتاتور را اعدام کرد.
خطیب جمعغه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به استفاده از لفظ نرمش قهرمانانه توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این لفظ مورد توجه رسانه های بین الملل قرار گرفت زیرا بسیار مدبرانه توسط مقام معظم رهبری بکار رفت.
وی نرمش قهرمانانه را اجرای اصل حاکمیت و مصلحت جهت رسیدن به آرمان ها و اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: استفاده از این لفظ به معنی میدان دادن به دشمن و عدول از اهداف نیست بلکه یک دیپلماسی مدبرانه، مقتدرانه و حکیمانه است.
امام جمعه دزفول اظهار داشت: نرمش قهرمانانه بخشی از دکترین مقاومت و سخنگویی با غرب با ادبیات خودشان است.
وی افزود: ابتکار ایران اسلامی در موضوع سوریه موجب عقب نشینی آمریکا از مواضع خود در خصوص حمله به سوریه شد لذا نرمش قهرمانانه استفاده از برگ برنده در بهترین زمان ممکن است.
حجت الاسلام قاضی دزفول، آغاز سال تحصیلی جدید را یادآور شد و از والدین و دست اندرکاران بازگشایی مدارس خواست دانش آموزان را با روحیه ای مضاعف رای کلاس درس کنند.
وی بازگشایی حوزه علمیه دزفول در هفته گذشته و فراهم کردن فضای علمی مناسب در این حوزه را یادآور شد و افزود: حدود ۶۰ نفر طلبه پایه اول در این حوزه پذیرش شد.
امام جمعه دزفول گفت: طلاب سطوح عالی از شهر های مختلف جهت تحصیل علم به دزفول مهاجرت می کنند ولی متاسفانه به دلیل کمبود امکانات و فضای آموزشی امکان ثبت نام آنها وجود ندارد.
وی گزارشی از سفر به منطقه سادات احمد فداله وبررسی مشکلات عشایر این منطقه ارائه داد و افزود: تیمی از مسوولان محلی و استانی به همراه ائمه جمعه شهرهای سردشت و دورود از نزدیک در جریان مشکلات بهداشت، برق، راه و آموزش و پرورش این منطقه قرار گرفتند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد گوشت قرمز شهرستان توسط عشایر تولید می شود گفت: امید است تا مسوولان با تلاش و همت مضاعف، امکانات مورد نیاز عشایر را تامین کنند.
وی در خاتمه با انتقاد از تعیین مهریه های سنگین توسط برخی خانواده ها افزود: تعیین مهریه سنگین نه تنها ضمانتی برای زندگی نیست بلکه موجب اضطراب جوانان در زندگی می شود.

اخبار مرتبط