پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

همایش ملی علوم و مهندسی کامپیوتر در دزفول برگزار گردید

دزمهراب: همایش ملی علوم و مهندسی کامپیوتر روز چهارشنبه در سالن همایش های دانشکده سما دزفول برگزار شد.

به گزارش دزمهراب  رییس دانشکده فنی سما واحد دزفول در این همایش با تشریح نقش فناوری اطلاعات در زندگی گفت:برای توسعه و بالندگی باید به گسترش علوم و دانش پرداخت.
علی  براتی با اشاره به اینکه تاکنون دو همایش منطقه ای در دزفول برگزار شده و این سومین همایش علوم کامپیوتر در دزفول است که در سطح ملی برگزار می شود افزود: دانشکده سما دزفول پس از اخذ مجوز برگزاری همایش،کمیته های فنی مربوطه را تشکیل و اقدام به طراحی وب سایت همایش ، پایش و توزیع بروشور به دانشگاه های سراسر کشور کرد.
دبیر همایش ملی علوم و مهندسی کامپیوتر گفت:دبیرخانه این همایش شاهد دریافت مقالات وزینی از سراسر کشور بود که پس از جمع بندی از بین 67 مقاله 18 مقاله به عنوان سخنرانی پذیرفته شدند.

براتی با بیان اینکه این مقالات در کلیه مجامع علمی ارائه خواهند شد گفت:مقالات مذکور در بخش علوم پایه،شبکه های کامپیوتر،سیستم های عامل و فناوری اطلاعات می باشند که از سوی پژوهشگران کشور ارائه شده اند.
وی افزود:در پایان همایش و سخنرانی های ارائه شده ، سه مقاله برتر توسط هیات داوران معرفی و از آنها تجلیل خواهد شد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در این همایش با اشاره به اینکه پژوهش از پرسش و تلاش برای یافتن پاسخ به پرسش آغاز می شود گفت:علم جوان کامپیوتر و شاخه های این علم خدمات بسیاری به بشر ارائه می کند.
ناصر سراج خرمی در ادامه  افزود:سه دهه پیش اطلاعات خاصی در خصوص کامپیوتر در کشور و حتی دنیا وجود نداشت ولی در این سه دهه هم در دنیا و هم در کشور پیشرفت های شگرفی در این حوزه شاهد هستیم بگونه ای که علم کامپیوتر از برخی علوم 500 ساله نیز تغییرات بیشتری داشته است.
وی با اشاره به اینکه سرعت و دقت در این علم بسیار زیاد است اظهار کرد:کامپیوتر خدمات ویژه ای در علوم پزشکی و پیراپزشکی ارائه کرده و درمان اختلالات و بیماری های زیادی را تسهیل کرده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت:کامپیوتر به عنوان یک علم بین رشته ای موجب ارتقای عمق اطلاعات رشته های انسانی و تجربی شده است که پیشنهاد می شود خدمات علم کامپیوتر به رشته های دیگر مورد مناظره و بحث قرار گیرد.
معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و رییس مرکز آموزشی فرهنگی دانشکده سما دزفول نیز در این همایش یکی از مسوولیت های اصلی مراکز علمی را توسعه علم دانست و گفت:تا تحقیق و پژوهش نباشد علم پیشرفت نخواهد کرد.
مرتضی بدخشان افزود:برگزاری این همایش در راستای اعتلای امر تحقیق و پژوهش صورت گرفته و دانشکده سما دزفول با وجود فضای کارگاهی و آزمایشگاهی و همچنین توانمندی متخصصان از دانشکده های فعال در زمینه تحقیق و پژوهش در کشور است.
وی با اشاره به اینکه دانشکده سما دزفول با دارابودن دو دانشکده و چهار هزار دانشجو قابلیت های زیادی در رشته های مختلف دارد.

منبع/ایرنا

اخبار مرتبط